Παγίδα τα λιμάνια των Εμιράτων για τα ελληνικά πλοία – Μπλόκο σε δεξαμενόπλοιο του Προκοπίου με πετρέλαιο από Σουδάν

Το δεξαμενόπλοιο Pola, τύπου Suezmax, που μεταφέρει 80.000 τόνους αργού Dar Blend από το Νότιο Σουδάν, περιμένει ανοιχτά του Fujairah
Σημαντικά αρχίζουν να επηρεάζουν τις ροές πετρελαίου oι κυρώσεις που επέβαλαν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) σε ό,τι αφορά την πρόσβαση στα λιμάνια τους για φορτία από το Σουδάν, με τουλάχιστον ένα πλοίο φορτωμένο με αργό να μην μπορεί να ελλιμενιστεί, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να εκφορτώσει σε λιμάνι της Σιγκαπούρης.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το Bloomberg, το δεξαμενόπλοιο Pola, τύπου Suezmax, που μεταφέρει 80.000 τόνους αργού Dar Blend από το Νότιο Σουδάν, περιμένει ανοιχτά του Fujairah, ενός από τα μεγαλύτερα λιμάνια των ΗΑΕ και σημαντικού κόμβου ανεφοδιασμού πλοίων, χωρίς να έχει εκφορτώσει από την άφιξή του πριν από μία εβδομάδα από το Marsa Bashayer, κοντά στο Port Sudan, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg και συμφωνίες ναυτιλίας.
Το πλοίο, που είχε πρόσφατα αγκυροβολήσει ανοιχτά του Sohar στο Ομάν, περίπου 100 χιλιόμετρα από το Fujairah, έχει ναυλωθεί από την Vitol Group, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς και ειδοποιήσεις ναυτιλίας.
Η εταιρεία Vitol και η διαχειρίστρια του Pola, η ελληνική Dynacom Tankers του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχόλιο.
Η ένταση προκύπτει από τη ρήξη σχέσεων του Σουδάν με τα ΗΑΕ, τα οποία κατηγορεί για στήριξη της παραστρατιωτικής ομάδας Rapid Support Forces (RSF) στη διετή σύγκρουση κατά της στρατιωτικά υποστηριζόμενης κυβέρνησης.
Στο πλαίσιο αυτό, τα ΗΑΕ απαγόρευσαν στα λιμάνια τους τη διαχείριση φορτίων που προέρχονται ή προορίζονται για το Port Sudan, σύμφωνα με οδηγία του Abu Dhabi Ports Group και σχετική ειδοποίηση της ναυτιλιακής CMA CGM SA.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, το φορτίο του Pola ενδέχεται να ανακατευθυνθεί προς τα Στενά της Σιγκαπούρης, όπου υπάρχουν επίσης εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού πλοίων. Το Dar Blend αποτελεί χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο αργό, που παράγεται στο Νότιο Σουδάν και μεταφέρεται σε πλοία από τις γειτονικές περιοχές του Σουδάν.
Τους τελευταίους δύο μήνες, φορτία Dar Blend έχουν παραδοθεί μόνο σε τρεις προορισμούς: Fujairah, Σιγκαπούρη και Μαλαισία, με το Fujairah να δέχεται ένα έως δύο φορτία μηνιαίως, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa.
Το ξέσπασμα της σύγκρουσης στο Σουδάν χρονολογείται από τον Απρίλιο του 2023, όταν οι κυβερνητικές δυνάμεις δεν κατέληξαν σε συμφωνία κατανομής εξουσίας με την RSF, η οποία είχε προηγουμένως συμμετάσχει σε πραξικόπημα κατά της πολιτικά ηγεμονευόμενης κυβέρνησης το 2021.
Η Dynacom Tankers, υπό τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, παραμένει κεντρικός παίκτης στη διαχείριση αυτών των φορτίων, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά τη στρατηγική της παρουσία στην αγορά δεξαμενόπλοιων υψηλής χωρητικότητας, ακόμη και σε περιόδους γεωπολιτικής αστάθειας.
www.bankingnews.gr
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.