Ρεκόρ ικανοποίησης για το Gov.gr: Τα στοιχεία της έρευνας του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης – FinanceNews.gr

Ρεκόρ ικανοποίησης για το Gov.gr: Τα στοιχεία της έρευνας του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης - FinanceNews.gr



Έρευνα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης δείχνει ότι το Gov.gr εξοικονομεί πάνω από 300 εκατ. ευρώ ετησίως και μειώνει τις εκπομπές CO₂

 

Περισσότερα από 300 εκατομμύρια ευρώ εξοικονομούνται κάθε χρόνο χάρη στη λειτουργία του Gov.gr, σύμφωνα με νέα έρευνα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ). Η μελέτη αποτυπώνει με αριθμούς την ψηφιακή μεταμόρφωση του ελληνικού κράτους, ενώ αναδεικνύει και τον υψηλό βαθμό ικανοποίησης των πολιτών από τις υπηρεσίες που προσφέρει η πλατφόρμα.

Συγκεκριμένα, το ετήσιο όφελος των 309,99 εκατ. ευρώ αφορά την εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων για πολίτες και Δημόσια Διοίκηση, μέσω της εξάλειψης μετακινήσεων και αναμονών σε ουρές. Επιπλέον, η υπηρεσία «Συστηθείτε – Know your customer» προσφέρει πρόσθετη εξοικονόμηση 2,55 εκατ. ευρώ για πολίτες και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, χάρη στη διαλειτουργικότητα και την ταχύτερη επαλήθευση στοιχείων.

Τα περιβαλλοντικά οφέλη είναι επίσης αξιοσημείωτα: 19,1 εκατ. λιγότερες μετακινήσεις, 62,5 εκατ. λιγότερα φύλλα χαρτιού και 33.000 τόνοι λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε ετήσια βάση. Όπως τονίζει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, «η Ελλάδα του Gov.gr αποτελεί σύμβολο μιας νέας εποχής· ενός κράτους αποτελεσματικού, διαφανούς και ανθρώπινου. Η έρευνα του ΕΚΤ επιβεβαιώνει έμπρακτα τα οφέλη αυτής της μετάβασης».

Οι πιο δημοφιλείς υπηρεσίες

Η έρευνα κατέγραψε υψηλά ποσοστά ικανοποίησης για τις υπηρεσίες του Gov.gr, με το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης να συγκεντρώνει το 84% των θετικών αξιολογήσεων, την καταβολή εξόδων κηδείας το 81% και τη βεβαίωση μόνιμης κατοικίας επίσης το 81%. Οι υπόλοιπες υπηρεσίες ξεπερνούν σταθερά το 60% σε θετική αποδοχή.

Σε επίπεδο χρήσης, οι υπηρεσίες με τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης (3,2 εκατ. αιτήσεις ετησίως), η ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου, το γνωστό «γνήσιο υπογραφής», με πάνω από 2 εκατ. χρήσεις, η υπηρεσία Know Your Customer με 5,2 εκατ. χρήσεις και η έκδοση δελτίου ανεργίας με 1 εκατομμύριο ετήσιες ενεργοποιήσεις.

Το 55% των χρηστών δηλώνουν «απόλυτα ικανοποιημένοι» και θα πρότειναν το Gov.gr σε άλλους, ενώ το 65% το θεωρεί το προτιμότερο κανάλι επικοινωνίας με τη Δημόσια Διοίκηση. Η πλειονότητα των πολιτών άνω των 30 ετών ζητά τη διεύρυνση των διαθέσιμων υπηρεσιών, κάτι που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη.

Οικονομία, περιβάλλον και καθημερινότητα

Η ανάλυση του ΕΚΤ δείχνει πως η ψηφιακή εξυπηρέτηση δεν έχει μόνο οικονομικό αντίκτυπο αλλά και ουσιαστική κοινωνική αξία, μειώνοντας δραστικά τη γραφειοκρατία και τον διοικητικό φόρτο. «Μόνο από 20 υπηρεσίες του Gov.gr εξοικονομούνται ετησίως πάνω από 312 εκατομμύρια ευρώ», σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου, προσθέτοντας ότι η ψηφιακή διακυβέρνηση δεν αποτελεί απλώς εργαλείο αποδοτικότητας, αλλά «προϋπόθεση για μια καλύτερη καθημερινότητα και ένα κράτος φιλικό προς τον πολίτη».

Η μελέτη του ΕΚΤ, υπό τον επικεφαλής Δρ. Κυριάκο Τόλια, αποτιμά συνολικά 20 βασικές υπηρεσίες με ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια, επιβεβαιώνοντας πως η Ελλάδα έχει εισέλθει σε νέα εποχή δημόσιας εξυπηρέτησης. Με περισσότερες από 2.200 διαθέσιμες υπηρεσίες και συνεχή επέκταση, το Gov.gr εξελίσσεται πλέον σε ψηφιακή πύλη του κράτους, αποδεικνύοντας ότι η τεχνολογία, όταν αξιοποιείται στρατηγικά, μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης διαφάνειας, ανάπτυξης και εμπιστοσύνης.

Διαβάστε επίσης: Δημήτρης Παπαστεργίου – Gov.gr Wallet: Όλες οι αλλαγές σε έγγραφα και συναλλαγές

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων