Σούπερ μάρκετ 2025: Πού αυξήθηκε η κατανάλωση – Οι «νικητές» ανά προϊόν – FinanceNews.gr

Σούπερ μάρκετ 2025: Πού αυξήθηκε η κατανάλωση - Οι «νικητές» ανά προϊόν - FinanceNews.gr



Οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν το α’ τρίμηνο του 2025 παρά τις ανατιμήσεις. Ποια προϊόντα σημείωσαν μεγαλύτερη άνοδο

 

 

Σε θετικό έδαφος κινήθηκαν οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του 2025, παρά τις αυξημένες τιμές σε βασικά αγαθά. Σύμφωνα με την Circana, η συνολική κατανάλωση ενισχύθηκε σε όλες σχεδόν τις βασικές κατηγορίες προϊόντων, επιβεβαιώνοντας τη στροφή των καταναλωτών σε αγαθά πρώτης ανάγκης, αλλά και σε είδη απόλαυσης.

Άνοδος στον τζίρο και στα τεμάχια

Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων είδε τον τζίρο του να ενισχύεται κατά 6,4%, φτάνοντας τα 3,27 δισ. ευρώ. Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις ανά τεμάχιο αυξήθηκαν κατά 4%, ενώ η μέση τιμή προϊόντος κινήθηκε ανοδικά κατά 1,8%.

Ποιες κατηγορίες κατανάλωσαν περισσότερο οι Έλληνες

Ιδιαίτερη κινητικότητα παρατηρήθηκε στα:

  • Κατεψυγμένα προϊόντα (+9,6%)

  • Γαλακτοκομικά (+5,4%)

  • Αλκοολούχα ποτά (+5,2%)

  • Αναψυκτικά (+4,3%)

  • Προϊόντα προσωπικής φροντίδας (+4,2%)

Σημαντική ήταν και η αύξηση σε προϊόντα επί ζυγίω (+8,2%), αλλά και στα τυποποιημένα προϊόντα (+5,9%).

Ιδιωτική ετικέτα: Συνεχίζει να κατακτά μερίδιο

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να ενισχύουν τη θέση τους στην αγορά, με αύξηση 6% και μερίδιο 27,3%. Η τάση δείχνει σαφή προτίμηση των καταναλωτών σε πιο οικονομικές επιλογές, χωρίς μεγάλες θυσίες στην ποιότητα.

Πού αυξήθηκαν περισσότερο οι αγορές

Αξιοσημείωτη ανάπτυξη καταγράφηκε στα:

  • Μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.): +7,8%

  • Υπερ-μάρκετ (άνω των 2.500 τ.μ.): +7,6%

Σε επίπεδο περιοχών, την πρωτιά κατέχουν:

  • Κρήτη: +7,7%

  • Νησιά Αιγαίου: +7,6%

  • Πελοπόννησος: +7,2%

  • Θεσσαλονίκη: +6,1%

  • Αττική: +5,9%

Παρά τις αυξήσεις στις τιμές, οι καταναλωτές δεν περιόρισαν τις βασικές αγορές, δίνοντας ώθηση στον κλάδο των σούπερ μάρκετ. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το καλάθι της νοικοκυράς προσαρμόστηκε, αλλά δεν συρρικνώθηκε — με προτίμηση σε ιδιωτικές ετικέτες, προϊόντα αξίας και αναγκαία αγαθά.

Διαβάστε επίσης: ΙΕΛΚΑ: Αναλυτική ματιά στις μεταβολές τιμών στα σούπερ μάρκετ τον Απρίλιο

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων