Σούπερ μάρκετ: 40% πάνω ο τζίρος σε 6 χρόνια – Ποιοι κερδίζουν, ποιοι χάνουν – FinanceNews.gr

ΙΕΛΚΑ: Συνειδητοποιημένοι στην περιβαλλοντική τους συμπεριφορά οι Έλληνες καταναλωτές - FinanceNews.gr


Οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ της ηπειρωτικής χώρας αυξήθηκαν μεσοσταθμικά πάνω από 40% την περίοδο 2019–Σεπτέμβριος 2025, συμπεριλαμβανομένων και των discount αλυσίδωνl. Από αυτή την αύξηση, περίπου το μισό ποσοστό οφείλεται στην πραγματική αύξηση της κατανάλωσης ταχυκίνητων αγαθών – με ιδιαίτερη ώθηση το 2020 και από το 2024 και μετά – ενώ το υπόλοιπο 20% αποδίδεται στις αυξήσεις τιμών, κυρίως κατά τα έτη 2022 και 2023, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της NielsenIQ, Βάιο Δημοράγκα.

Στα ράφια των σούπερ μάρκετ τα 1000 προϊόντα με μειωμένες τιμές έως 10%

Από το 2019 έως τον Σεπτέμβριο του 2025, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά πάνω από 40%, με την αύξηση του όγκου πωλήσεων και την πληθωριστική άνοδο των τιμών να διαμορφώνουν τα μεγέθη του κλάδου.

Η ανάπτυξη των βασικών αλυσίδων ποικίλει σημαντικά, με τον Σκλαβενίτη και την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός να καταγράφουν υψηλά κέρδη και τον Μασούτη και την ΑΒ Βασιλόπουλος να εμφανίζουν στασιμότητα ή πτώση καθαρών αποτελεσμάτων.

Αύξηση τζίρου και επιδράσεις από τον πληθωρισμό

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της NielsenIQ, Βάιο Δημοράγκα, η αύξηση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ μεταξύ 2019-2025 ανέρχεται σε πάνω από 40%. Από αυτήν, περίπου 20% προήλθε από αύξηση της πραγματικής κατανάλωσης (όγκος πωλήσεων), ενώ το υπόλοιπο 20% αποδίδεται σε αυξήσεις τιμών.

Επιδόσεις μεγάλων αλυσίδων

Αλυσίδα
Τζίρος 2019
Τζίρος 2024
Μεταβολή
Καθαρά κέρδη 2024
Σχόλια

Σκλαβενίτης
3,28 δισ. €
5,56 δισ. €
+69%
108,65 εκατ. €
Κερδοφορία σταθερά αυξανόμενη, περιθώριο ~2%

Lidl

>2 δισ. €


Δεν δημοσιεύει ισολογισμό

ΑΒ Βασιλόπουλος
1,97 δισ. €
1,93 δισ. €
-0,12% ετησίως
ζημία 15,8 εκατ. €
Μεγάλη μεταβλητότητα κερδών, μέσο περιθώριο 0,35%

METRO
1,26 δισ. €
1,62 δισ. €
+28,6%
23,01 εκατ. €
Σταθερή κερδοφορία, περιθώριο 1,4–1,66%

Μασούτης
829,8 εκατ. €
1,14 δισ. €
+37,3%
5,97 εκατ. €
Αύξηση τζίρου, αλλά πτώση καθαρών κερδών (-5,5% μέσο έτος)

ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός
355,62 εκατ. €
777,72 εκατ. €
+118%
3,94 εκατ. €
Ισχυρή ανάπτυξη μέσω εξαγορών, περιθώριο 0,4–0,65%

Γαλαξίας
450,13 εκατ. €
514,28 εκατ. €
+18,99% (2019-2023)

Κερδοφορία 2020 κορυφαία (4,16%), πτώση 2024 στο 1,15%

Market In
319 εκατ. €
418 εκατ. €
+31%
1,19 εκατ. €
Τζίρος αυξάνεται, κέρδη μειώνονται λόγω κόστους και πληθωρισμού

 

Η εικόνα αποτυπώνει έντονες διαφοροποιήσεις: οι μεγαλύτερες αλυσίδες (Σκλαβενίτης, Lidl που είναι στις δύο πρώτες θέσεις,  ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός) καταγράφουν σταθερή ανάπτυξη και αύξηση τζίρου και κερδών, ενώ άλλες όπως η Μασούτης και η ΑΒ Βασιλόπουλος αντιμετωπίζουν πτώση ή ασταθή κερδοφορία, παρά την ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων. Ειδικά για τον ΑΒ τα νούμερα προβληματίζουν.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων