Σταμάτης Τσαντάνης: Τάση εξομάλυνσης στην αγορά dry

Σταμάτης Τσαντάνης: Τάση εξομάλυνσης στην αγορά dry



Αισιόδοξος για τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εμφανίστηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της United Maritime Corporation, Σταμάτης Τσαντάνης, με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α’ τριμήνου της εταιρείας.

Σύμφωνα με την εισηγμένη στη Wall Street ναυτιλιακή, κατά τη διάρκεια των τριών πρώτων μηνών του 2025, καταγράφηκε καθαρός κύκλος εργασιών ύψους 7,8 εκατ. δολαρίων έναντι 10,6 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθε σε 0,9 εκατ. δολάρια έναντι 3,7 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2024.

Οι καθαρές ζημιές και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές για το τρίμηνο ήταν 4,5 εκατ. και 4,4 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τις καθαρές ζημιές και τις προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές ύψους 1,3 εκατ. και 1,1 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ήταν 9.953 δολάρια, σε σύγκριση με τα 15.165 δολάρια την ίδια περίοδο του 2024.

Τα ταμειακά διαθέσιμα, στις 31 Μαρτίου του 2025, ανέρχονταν σε 3,4 εκατ. δολάρια. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του πρώτου τριμήνου ήταν 55,6 εκατ. δολάρια.

Οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 94,5 εκατ. δολάρια, ενώ η αξία του στόλου ανήλθε στα 151,3 εκατ. δολάρια.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο κ. Τσαντάνης ανέφερε σχετικά πως «κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, η United κατέγραψε καθαρά έσοδα ύψους 7,8 εκατ. δολαρίων και EBITDA 0,7 εκατ. δολαρίων, ενώ το ημερήσιο TCE διαμορφώθηκε στα 9.953 δολάρια.

Αν και τα οικονομικά μας αποτελέσματα επηρεάστηκαν από την εποχικότητα που επικράτησε στην αγορά ξηρού φορτίου, παραμένουμε αισιόδοξοι για τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου.

Σε αυτή τη βάση, το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 0,01 δολαρίων ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο – το δέκατο συνεχόμενο τριμηνιαίο μέρισμα.

Από τον Νοέμβριο του 2022, έχουμε διανείμει συνολικά 1,62 δολάρια ανά μετοχή στους μετόχους μας, γεγονός που επιβεβαιώνει τις δεσμεύσεις μας ανεξάρτητα από τις συνθήκες της ναυλαγοράς».

Σε ό,τι αφορά τον στόλο της εταιρείας, ο ίδιος επεσήμανε ότι «εντός του δεύτερου τριμήνου αναμένουμε την ολοκλήρωση της πώλησης του παλαιότερου πλοίου μας, M/V Gloriuship, το οποίο μέχρι την παράδοσή του εξακολουθεί να αποφέρει σημαντικά έσοδα, ξεπερνώντας τα τρέχοντα επίπεδα της αγοράς».

Την ίδια στιγμή, οι υφιστάμενες χρονοναυλώσεις των M/V Goodship και M/V Nisea, σε ημερήσια ναύλα υψηλότερα από τις αντίστοιχες αγορές, προσφέρουν προβλεψιμότητα και σταθερότητα στα μελλοντικά έσοδα.

Για το δεύτερο τρίμηνο του 2025, όπως πρόσθεσε ο Σταμάτης Τσαντάνης, έχει ήδη εξασφαλιστεί περίπου το 79% των διαθέσιμων ημερών, με μέσο ημερήσιο ναύλο 16.835 δολάρια, ενώ αναμένεται ότι το ημερήσιο TCE για το τρίμηνο θα διαμορφωθεί περίπου στα 15.653 δολάρια, με βάση τα τρέχοντα επίπεδα των τιμών FFA.

Συνολικά, τέσσερα πλοία, συμπεριλαμβανομένου του M/V Gloriuship, είναι χρονοναυλωμένα με σταθερούς ημερήσιους ναύλους, ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα πλοία, παραμένουν σε χρονοναυλώσεις συνδεδεμένες με την spot αγορά.

Η σημαντική αυτή βελτίωση σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο αποδίδεται τόσο στην ανάκαμψη της αγοράς όσο και στη στοχευμένη στρατηγική αντιστάθμισης κινδύνου που ακολουθείται.

«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την αύξηση της συμμετοχής μας στο υπό ναυπήγηση πλοίο “Υποστήριξης Ενεργειακών Υποδομών” ECV (Energy Construction Vessel) υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Η συμμετοχή μας στο έργο ανέρχεται πλέον στο 30%, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο και μια στρατηγική διαφοροποίησης.

Η επένδυσή μας αυτή αναμένεται να επωφεληθεί από την αυξανόμενη ζήτηση, τόσο στον τομέα της παραδοσιακής offshore αγοράς ενέργειας όσο και στον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα των ανανεώσιμων πηγών, σε μια περίοδο όπου η προσφορά παραμένει ιδιαίτερα περιορισμένη», σημείωσε.

Η αγορά ξηρού φορτίου

Ο πρόεδρος και CEO της εισηγμένης αναφέρθηκε στην αγορά ξηρού φορτίου, τονίζοντας ότι το πρώτο τρίμηνο του 2025 επηρεάστηκε από την εποχική πτώση στο εμπόριο άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος.

«Από τον Μάρτιο και μετά, παρατηρούμε μια τάση εξομάλυνσης, με τους ημερήσιους ναύλους να βελτιώνονται αισθητά. Παρότι η αγορά δείχνει σημάδια ανάκαμψης, οι συνθήκες παραμένουν μεταβλητές καθώς δραστηριοποιούμαστε σε ένα παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον που διακρίνεται από την τρέχουσα αβεβαιότητα γύρω από τις εξελίξεις στις διεθνείς εμπορικές πολιτικές».

Όπως είπε χαρακτηριστικά, «μακροπρόθεσμα, τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς ξηρού φορτίου παραμένουν θετικά, χάρη στον περιορισμένο ρυθμό αύξησης του στόλου και στη σταθερή ζήτηση για πρώτες ύλες και βασικά εμπορεύματα».

«Παρότι το περιβάλλον παραμένει ρευστό βραχυπρόθεσμα, πιστεύουμε ότι η United βρίσκεται σε δυναμική θέση για να επωφεληθεί από τη βελτίωση της αγοράς.

Με ισορροπημένη κεφαλαιακή δομή, στρατηγική ευελιξία στον στόλο και στοχευμένη επέκταση στον τομέα του offshore, παραμένουμε αισιόδοξοι για τη δυνατότητά μας να προσφέρουμε βιώσιμη ανάπτυξη και ελκυστικές αποδόσεις στους μετόχους μας», κατέληξε.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων