Τέλος η απεργία στα λιμάνια Πάτρας και Ηγουμενίτσας: Κρίσιμη η παρέμβαση της Attica Group – FinanceNews.gr

Τέλος η απεργία στα λιμάνια Πάτρας και Ηγουμενίτσας: Κρίσιμη η παρέμβαση της Attica Group - FinanceNews.gr


Αποκαταστάθηκε πλήρως η λειτουργία των ακτοπλοϊκών συνδέσεων Ελλάδας-Ιταλίας από τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, μετά την επίτευξη συμφωνίας μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ). Η εξέλιξη αυτή έβαλε οριστικό τέλος στην 10ήμερη απεργία που είχε παραλύσει τις μετακινήσεις και την εμπορευματική κίνηση στη γραμμή Αδριατικής.

Καθοριστικό ρόλο στην άρση του αδιεξόδου είχε η παρέμβαση της Attica Group, η οποία ανέλαβε πρωτοβουλία γεφύρωσης μεταξύ των εμπλεκόμενων πλευρών. Η κρίσιμη συνάντηση πραγματοποιήθηκε μεσάνυχτα Τρίτης προς Τετάρτη (24 προς 25 Ιουνίου), στο πλοίο «SUPERFAST III», παρουσία στελεχών της εταιρείας, του ΣΕΕΝ και της ΠΕΝΕΝ.

Συγκεκριμένα, στο τραπέζι του διαλόγου κάθισαν:

  • Κωνσταντίνος Μάγειρας και Παναγιώτης Δίκαιος, εκ μέρους της Attica Group

  • Δημήτρης Θεοδωρατός, Πρόεδρος του ΣΕΕΝ

  • Εκπρόσωποι της ΠΕΝΕΝ και ναυτεργάτες από τα δεμένα πλοία στην Πάτρα και την Ηγουμενίτσα

Η επιλογή του πλοίου ως χώρου συνάντησης δεν ήταν τυχαία: η διαπραγμάτευση έλαβε χώρα εν πλω, ακριβώς στον χώρο όπου εκτυλίχθηκε η κινητοποίηση, προσδίδοντας βάρος και συμβολισμό στη διαδικασία. Όπως τονίζουν πηγές, το κλίμα εμπιστοσύνης που διαμορφώθηκε υπήρξε καθοριστικό για την άρση του αδιεξόδου.

Τι προβλέπει η συμφωνία – Ρυθμίσεις χωρίς ανατροπή της Συλλογικής Σύμβασης

Η συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ ΠΕΝΕΝ και ΣΕΕΝ, με τη σύμπραξη των εταιρειών Attica Group και Grimaldi Lines, ρυθμίζει ουσιώδη ζητήματα θεσμικού και οικονομικού χαρακτήρα, χωρίς να τροποποιεί τους όρους της ισχύουσας Συλλογικής Σύμβασης Μεσογειακών Πλοίων (ΦΕΚ Β’, 25/04/2025).

Κύρια σημεία:

  • Απολύσεις λόγω άδειας με δικαίωμα επαναναυτολόγησης: Οι πλοίαρχοι μπορούν, σε συνεννόηση με τον ναυτικό, να προχωρούν σε απόλυση λόγω άδειας, με σχετική καταγραφή στο ναυτικό φυλλάδιο. Με τη λήξη της άδειας, ο ναυτικός έχει δικαίωμα επαναναυτολόγησης στο ίδιο πλοίο.

  • Καθιέρωση ελάχιστου αριθμού φορτηγών ανά πλοίο: Η καταβολή του επιδόματος φόρτωσης–εκφόρτωσης (έχμασης – απέχμασης) συνδέεται πλέον με την πραγματική χωρητικότητα και τον αριθμό φορτηγών που μεταφέρονται ανά δρομολόγιο.

Οι παραπάνω προβλέψεις εντάσσονται στο πλαίσιο της Συλλογικής Σύμβασης που είχε ήδη υπογραφεί μεταξύ ΠΝΟ και ΣΕΕΝ στις 4 Ιουνίου 2025.

Τι προβλέπει η συμφωνία: Θεσμικές και οικονομικές ρυθμίσεις

Η συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ ΠΕΝΕΝ και ΣΕΕΝ, με τη συγκατάθεση των εταιρειών Attica Group και Grimaldi Lines, προβλέπει συγκεκριμένες ρυθμίσεις που απαντούν στα βασικά αιτήματα των ναυτεργατών, χωρίς να αναιρούν ή να τροποποιούν τη Συλλογική Σύμβαση Μεσογειακών Πλοίων, η οποία έχει ήδη δημοσιευθεί στο ΦΕΚ (τεύχος Β’, 25/4/2025).

Συγκεκριμένα:

  • Απολύσεις λόγω άδειας με δικαίωμα επαναναυτολόγησης: Οι πλοίαρχοι αποκτούν τη δυνατότητα, σε συμφωνία με τον ναυτικό, να πραγματοποιούν απόλυση λόγω άδειας, με σχετική εγγραφή στο ναυτικό φυλλάδιο. Μετά τη λήξη της άδειας, ο ναυτικός μπορεί να επαναπροσληφθεί στο ίδιο πλοίο.

  • Καθιέρωση ελάχιστου αριθμού φορτηγών ανά πλοίο: Ορίζεται συγκεκριμένος αριθμός φορτηγών ανάλογα με τη χωρητικότητα κάθε πλοίου, ως προϋπόθεση για την καταβολή του επιδόματος φόρτωσης – εκφόρτωσης (έχμασης – απέχμασης).

Οι παραπάνω ρυθμίσεις εντάσσονται στο πλαίσιο εφαρμογής της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που έχει συναφθεί μεταξύ της ΠΝΟ και του ΣΕΕΝ από τις 4 Ιουνίου 2025.

«Νίκη του αγώνα» δηλώνει η ΠΕΝΕΝ

Σε επίσημη ανακοίνωσή της, η ΠΕΝΕΝ τόνισε ότι η πρόταση του Προέδρου της Ένωσης έγινε ομόφωνα αποδεκτή από τους απεργούς, ενώ υπογραμμίστηκε πως η συμφωνία «ρυθμίζει μια σειρά προβλημάτων, θεσμικών, οικονομικών και κλαδικών, που αποτέλεσαν τον πυρήνα της απεργιακής μάχης».

«Ο κλάδος μας επιστρέφει στα καράβια και στη δουλειά με το κεφάλι ψηλά, περήφανος και νικητής», καταλήγει η ανακοίνωση, υποδηλώνοντας πως οι ναυτεργάτες όχι μόνο δεν υποχώρησαν, αλλά πέτυχαν μια συμφωνία που ανταποκρίνεται στις βασικές τους διεκδικήσεις.

Διαβάστε επίσης: ΠΕΝΕΝ: Στην 10η ημέρα οι κινητοποιήσεις στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ιταλία

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων