Τέλος τα τρόλεϊ από τους δρόμους της Αθήνας: Τι προβλέπει το σχέδιο του ΥΜΕ – FinanceNews.gr

Τέλος τα τρόλεϊ από τους δρόμους της Αθήνας: Τι προβλέπει το σχέδιο του ΥΜΕ - FinanceNews.gr



Ο Κ.Κυρανάκης ανακοίνωσε σταδιακή αποψίλωση των τρόλεϊ στην Αθήνα έως το 2027, με αντικατάστασή τους από ηλεκτρικά λεωφορεία

 

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ότι το σύστημα τρόλεϊ στην Αθήνα και τον Πειραιά θα υποστεί «σταδιακή αποψίλωση», ως μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου για βελτίωση του κόστους, της υποδομής και της εμπειρίας των αστικών μετακινήσεων.

Κατά τις δηλώσεις του, η μείωση της χρήσης του τρόλεϊ δεν αποσκοπεί σε πλήρη κατάργηση άμεσα, αλλά σε μεταβατικό σχεδιασμό όπου τα πιο σύγχρονα οχήματα θα παραμείνουν σε λειτουργία σε γραμμές με ευθύτητες διαδρομές, όπως η Κηφισίας και η Συγγρού.

Το κόστος συντήρησης και λειτουργίας του εναέριου δικτύου θεωρείται υψηλό σε σύγκριση με αυτό των σύγχρονων ηλεκτρικών λεωφορείων, στοιχείο που ενισχύει την επιλογή για σταδιακή μετάβαση.

Ένα κρίσιμο σημείο του σχεδίου είναι ο διαγωνισμός της ΟΣΥ για αποξήλωση τμημάτων του εναέριου δικτύου και αντικατάσταση στύλων και καλωδίων, με προβλεπόμενη διάρκεια έργου 30 μηνών. Η προκήρυξη σχεδιάστηκε σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του υπουργείου, αν και παραμένει συζήτηση το χρονοδιάγραμμα και το εύρος των παρεμβάσεων.

Στο ζήτημα των θέσεων εργασίας, ο Κυρανάκης διαβεβαίωσε ότι οι οδηγοί των τρόλεϊ δεν θα χάσουν τη θέση τους. Θα απορροφηθούν από τον Οργανισμό Συγκοινωνιών (ΟΣΥ) και θα μεταφερθούν στο δίκτυο λεωφορείων.

Το χρονοδιάγραμμα

Η αποψίλωση προβλέπεται να ολοκληρωθεί σταδιακά έως το 2027, με εξαιρέσεις για τμήματα με ευθείες γραμμές, όπου τα πιο σύγχρονα τρόλεϊ θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν μέχρι τη σταδιακή αντικατάσταση.

Στο υπόβαθρο αυτής της εξαγγελίας έχει αναδειχθεί η σύγχυση γύρω από το μέλλον του τρόλεϊ: δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ο διαγωνισμός της ΟΣΥ τροποποιήθηκε για να εναρμονιστεί με τις κυβερνητικές εξαγγελίες και ότι το σχέδιο προβλέπει αφαίρεση χιλιάδων μέτρων καλωδίων και δεκάδων στύλων.

Αυτή η μετάβαση αντιπροσωπεύει όχι απλώς τεχνολογική αλλαγή αλλά και εκ νέου σχεδιασμό του αστικού μεταφορικού πλαισίου της πρωτεύουσας, από ένα σύστημα «σταθερής» γραμμής σε ένα πιο ευέλικτο δίκτυο λεωφορείων με κατεύθυνση πιο καθαρές, πυκνές και αποδοτικές υπηρεσίες.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων