Ταχιάος: Παράδοση του Flyover το 2027 – Χρονοδιάγραμμα Μάιος – FinanceNews.gr

Με ορίζοντα το 2027 για το Flyover και το 2026 για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, προχωρούν οι υποδομές στη Θεσσαλονίκη
Την πορεία των μεγάλων έργων υποδομής στη Θεσσαλονίκη επιθεώρησε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, διαβεβαιώνοντας πως το Flyover θα είναι έτοιμο τον Μάιο του 2027, ενώ η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά θα ολοκληρωθεί έως τον Φεβρουάριο του 2026. «Η κατασκευή του Flyover πάει “με τα χίλια”», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος κατά την αυτοψία που πραγματοποίησε στο εργοτάξιο, ενώ στη συνέχεια συμμετείχε σε κλειστή σύσκεψη υπό τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, με θέμα την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής στο μετρό της πόλης.
Μέσα στον χειμώνα εγκαθίσταται το δεύτερο «μπλε» καλούπι
Οι εργασίες κατασκευής του Flyover προχωρούν εξαιρετικά γρήγορα και δυναμικά, σημείωσε ο κ. Ταχιάος, σύμφωνα με τον οποίο το «μεγάλο στοίχημα» είναι η λειτουργία του λεγόμενου μπλε καλουπιού.
«Η αλήθεια είναι ότι ακόμα το έργο δεν έχει βρει τον ρυθμό που θα θέλαμε να βρει, με την έννοια ότι πρέπει κάθε άνοιγμα να τελειώνει σε ένα χρονικό διάστημα, το οποίο είναι περίπου 15 μέρες και αυτό δεν συμβαίνει», είπε ο κ. Ταχιάος, διευκρινίζοντας, ωστόσο με έμφαση, πως μπορεί αυτός ο καινοτόμος τρόπος κατασκευής να δημιουργεί κάποια αρχικά προβλήματα και καθυστερήσεις, καθώς βρισκόμαστε στην αρχή της σκυροδέτησης, αλλά «θα πάρει γρήγορα τον ρυθμό του και η δουλειά θα προχωρήσει με εντυπωσιακή ταχύτητα».
Ειδικότερα για το «μπλε» καλούπι τόνισε πως αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μέσα στον χειμώνα και εξήγησε πως η συμφωνία με τον ανάδοχο έχει ήδη κλειδώσει, με το δεύτερο καλούπι να προορίζεται για το επόμενο κατασκευαστικό μέτωπο, δίνοντας αναπτυξιακή ώθηση στο χρονοδιάγραμμα. Πρόσθεσε, δε, ότι η πολιτική εποπτεία είναι διαρκής και γίνονται συχνές επισκέψεις στελεχών του υπουργείου, ώστε να διατηρηθεί η πίεση προς τον ιδιωτικό φορέα και τον κατασκευαστή, διασφαλίζοντας την παράδοση του έργου στο χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί από την έναρξη της κατασκευής του.
«Πολλοί επιβάτες, χρήστες του μετρό Θεσσαλονίκης, αφήνουν το εισιτήριό τους πάνω στη σκάλα ή το δίνουν στον επόμενο, μιας και αυτό έχει διάρκεια 70 λεπτά. Είναι μια πρακτική που, αν και δείχνει “ αλληλεγγύη”, αποτελεί σοβαρό πρόβλημα για το σύστημα», επισήμανε ο κ. Ταχιάος, προσθέτοντας ότι «πρέπει να ληφθούν άλλα μέτρα».
Όπως είπε, το θέμα είναι σε γνώση του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, και αναμένεται να συζητηθεί στη σημερινή σύσκεψη. «Θα δοθούν εντολές τόσο προς την εταιρεία λειτουργίας, όσο και σε αυτήν που έχει κατασκευάσει και εγκαταστήσει το σύστημα των εισιτηρίων. Κάποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν και ίσως φτάσουμε ακόμα και σε τροποποίηση του ίδιου του συστήματος επικύρωσης», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τελική ευθεία για Καλαμαριά: Κλείσιμο Γραμμής και Φεβρουάριος 2026 στο προσκήνιο
«Ο τελικός στόχος για την παράδοση της επέκτασης του μετρό Καλαμαριάς στους χρήστες παραμένει ο Φεβρουάριος του 2026», ξεκαθάρισε ο κ. Ταχιάος και απαντώντας σε ερώτηση για το πόσες φορές και πότε θα «κλείσει» η βασική γραμμή, είπε: «Περιμένουμε τις μελέτες του integrator, της εταιρείας, δηλαδή, που έχει αναλάβει να συντονίσει όλες τις εργολαβίες μεταξύ τους στην Καλαμαριά και τη βασική γραμμή με αυτήν, και μετά θα ανακοινώσουμε επίσημα και έγκυρα, αν αυτό θα γίνει μία ή δύο φορές και για πόσο διάστημα».
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.