Τουρισμός: Κάν’ το όπως η Πορτογαλία

Τουρισμός: Κάν’ το όπως η Πορτογαλία


Το στοίχημα της προσέλκυσης ταξιδιωτών από μακρινές αγορές κερδίζει η Πορτογαλία, η οποία έχει καταφέρει μέσα σε 13 χρόνια να ενισχύσει το μερίδιο της ως προς τις αφίξεις των μη Ευρωπαίων τουριστών που επισκέπτονται τη Γηραιά ήπειρο στο 27% το 2024 από 17% το 2011. Αντίστοιχα, το μερίδιο της στις αφίξεις των Ευρωπαίων μειώθηκε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες, στο 73% το 2019 από 83% το 2011.

Αυτή η αύξηση σε ό,τι αφορά τις μακρινές αγορές δεν προέκυψε μόνο από αγορές στις οποίες απολαμβάνει κάποιο πλεονέκτημα εξαιτίας πολιτισμικών δεσμών, όπως η Βραζιλία, σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από το νέο τεύχος της σειράς μελετών «Τάσεις του επιχειρείν» της Διεύθυνσης Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας.

Και αυτό διότι το διάστημα από το 2011 έως το 2019, η χώρα πέτυχε αύξηση μεριδίου πάνω από 2 ποσοστιαίες μονάδες στις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας. Πιο συγκεκριμένα, το μερίδιο των αφίξεων των Αμερικανών στην Ευρώπη υπερδιπλασιάστηκε και διαμορφώθηκε στο 4,3% το 2019 από 1,8% το 2011. Αντίστοιχα το μερίδιο των αφίξεων από την Κίνα στην Ευρώπη ανήλθε στο 2,9% το 2019 από 0,9% το 2011, ποσοστά που παραπέμπουν σε υπερτριπλασιασμό των σχετικών μεγεθών.

Γιατί αυτό είναι σημαντικό; Όπως εξηγεί η μελέτη, οι επισκέπτες από αυτές τις χώρες ξοδεύουν πολύ περισσότερα χρήματα απ’ ότι αυτοί από την Ευρώπη (1,8 φορές υψηλότερη δαπάνη έναντι αεροπορικών αφίξεων από ευρωπαίους), ενώ έχουν και χαμηλότερη εποχικότητα.

Σημειώνεται δε ότι η Ελλάδα έχει σημαντικό περιθώριο να αυξήσει το χαμηλό ακόμα μερίδιό της στη δυναμική αγορά των μη-Ευρωπαίων τουριστών που επισκέπτονται τη Γηραιά Ηπειρο (2,5%, έναντι 5% στους Ευρωπαίους τουρίστες), ακολουθώντας το παράδειγμα χωρών όπως η Πορτογαλία. Η εξίσωση του μεριδίου στις δύο αγορές στα επίπεδα του 5%, σε συνδυασμό με την άνοδο στον διεθνή τουρισμό, δημιουργεί για την Ελλάδα πρόσθετη δυνητική ζήτηση σχεδόν 19 εκατ. τουριστών έως το 2040.

Η επιτυχία της Πορτογαλίας, όπως αναφέρει η ΕΤΕ, οφείλεται στην υιοθέτηση ενός συνεπούς μείγματος στρατηγικών που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:

  • Ενίσχυση των αεροπορικών συνδέσεων με τις μακρινές αγορές (π.χ. διπλασιασμός πτήσεων με ΗΠΑ μεταξύ 2019-2023),
  • Στοχευμένες καμπάνιες προώθησης τοπικά στις αγορές,
  • Προσαρμογή του τουριστικού προϊόντος στις προτιμήσεις των χωρών-στόχων, και δημιουργία στοχευμένων τουριστικών εμπειριών,
  • Προώθηση της χώρας ως προορισμό διαμονής ψηφιακών νομάδων.

Μείωση της εποχικότητας

Την ίδια στιγμή, πρόοδο έχει καταγράψει η χώρα της Ιβηρικής και σε σχέση με την εποχικότητα του τουρισμού της, καθώς το μερίδιο των αφίξεων ξένων τουριστών σε ξενοδοχεία το θερμό δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου μειώθηκε κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες τα τελευταία 13 χρόνια. Συγκεκριμένα, το σχετικό ποσοστό από το 27% το 2011 ελαττώθηκε στο 23% το 2024.

Συνολικά, το 2024 οι αφίξεις εξωτερικού έφθασαν τα 21 εκατ. τουρίστες, με τις εισπράξεις να διαμορφώνονται σε 28 δισ. ευρώ, καλύπτοντας το 2024 το 1/5 των εξαγωγών αγαθών και υπηρεσιών, έναντι του 13%, ήτοι 8 δισ. ευρώ, του 2011.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων