Το σχόλιο της Δευτέρας – 24 Ώρες Δεν Φτάνουν – Η κόπωση πίσω από την ακρίβεια

Το σχόλιο της Δευτέρας -  Το μητρώο της ΔΕΘ



Εισαγωγή

Την περασμένη εβδομάδα, ο φορολογικός και εργασιακός χάρτης της
χώρας άλλαξε σιωπηρά και ταχύτατα, όχι μόνο σε επίπεδο συζητήσεων,
αλλά και σε όρους πρακτικών προοπτικών. Από το νέο εργασιακό
νομοσχέδιο, που φέρνει αλλαγές στον χρόνο προετοιμασίας, τις ώρες,
τις άδειες, τις υπερωρίες, τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας, έως το
φορολογικό νομοσχέδιο που βρίσκεται σε διαβούλευση, με διατάξεις που
εξαγγέλθηκαν  στη ΔΕΘ και αφορούν τις αλλαγές στις κλίμακες
φορολογίας, αλλαγές στα τεκμήρια και άλλλες τροποποιήσεις τις οποίες
μπορείτε να δείτε παρακάτω στα σημανικά θέματα. Η επικαιρότητα και ο
ανταγωνισμός απαιτούν από εμάς να μην μείνουμε παθητικοί
παρατηρητές.
Αυτές οι νομοθετικές παρεμβάσεις δεν αφορούν το μακρινό μέλλον,
καθώς κάποιες θα ισχύσουν άμεσα, ενώ άλλες θα εφαρμοστούν από το
2026. Εμείς, ως λογιστές, βρισκόμαστε για πολλοστή φορά στο σημείο
όπου πρέπει να τις κατανοήσουμε, να τις εξειδικεύσουμε και να τις
μεταφράσουμε σε πρακτικές λύσεις για τους πελάτες μας. Και ακριβώς
γι’ αυτό, ως ενεργοί σύμβουλοι των επιχειρήσεων και των
φορολογουμένων, έχουμε την υποχρέωση να γνωρίζουμε σε βάθος τον
νόμο, εντοπίζοντας και καθοδηγώντας έγκαιρα και με ακρίβεια εκείνους
που μας εμπιστεύονται. Η εμπιστοσύνη τους είναι το θεμέλιο της
συνεργασίας — μια συνεργασία που, μερικές φορές, δεν μεταφράζεται
πάντα σε οικονομικό όφελος όπως θα επιθυμούσαμε.
Ο ρόλος μας είναι να δείξουμε με σαφήνεια τι σημαίνουν οι ρυθμίσεις
για τον καθένα, να επιλέξουμε τις κατάλληλες κινήσεις και να
φροντίσουμε οι λύσεις που προτείνουμε να μην είναι απλώς θεωρητικές,
αλλά βιώσιμες και αποδοτικές για τον πελάτη.
Όταν οι λύσεις μας αποδίδουν, ο πελάτης δεν μένει απλώς
ικανοποιημένος — γίνεται ο καλύτερος διαφημιστής μας.

Στο απαιτητικό και συχνά μεταβαλλόμενο θεσμικό πλαίσιο της χώρας
μας, ο ρόλος μας δεν περιορίζεται απλώς στην τήρηση των λογιστικών
βιβλίων ή στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων. Αντιθέτως, είμαστε στην
πρώτη γραμμή της προσαρμογής και της ερμηνείας κάθε νέας νομοθετικής
αλλαγής.   Οι ρυθμοί με τους οποίους μεταβάλλεται η
φορολογική και εργασιακή πραγματικότητα στη χώρα μας είναι συνεχείς.
Νέα νομοσχέδια, ερμηνευτικές εγκύκλιοι, υπουργικές αποφάσεις και
προθεσμίες που αλλάζουν συχνά και  απαιτούν από εμάς να έχουμε
όχι μόνο γνώσεις, αλλά και διορατικότητα, ευελιξία και στρατηγική
σκέψη. Η συνεχής επιμόρφωση δεν είναι επιλογή, αλλά αναγκαιότητα.
Επενδύουμε χρόνο και ενέργεια στο να παρακολουθούμε σεμινάρια, να
μελετάμε εξειδικευμένα άρθρα, να συμμετέχουμε σε ομάδες
επαγγελματιών και να αναλύουμε σε βάθος κάθε νέα ρύθμιση πριν αυτή
εφαρμοστεί. Και το κάνουμε αυτό γιατί γνωρίζουμε πως η ποιότητα της
δουλειάς μας εξαρτάται άμεσα από την ακρίβεια και την επικαιρότητα
της πληροφόρησης που διαθέτουμε.
Ως λογιστές, είμαστε ταυτόχρονα μεταφραστές του νόμου, στρατηγικοί
συνεργάτες, και πυλώνες εμπιστοσύνης. Μελετώντας προσεκτικά κάθε νέα
ρύθμιση, μπορούμε να εντοπίζουμε τις ευκαιρίες αλλά και τους
κινδύνους για τις επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα που
εξυπηρετούμε. Μπορούμε να δώσουμε λύσεις που δεν είναι γενικές και
αόριστες, αλλά προσαρμοσμένες, εφικτές και εφαρμόσιμες στην πράξη.
Για όλους αυτούς τους λόγους, η προετοιμασία δεν είναι απλώς
επαγγελματική υποχρέωση. Είναι ηθική ευθύνη απέναντι σε όσους μας
εμπιστεύονται, και ταυτόχρονα η προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα και
την ανάπτυξη των επιχειρήσεων με τις οποίες συνεργαζόμαστε.
Δυστυχώς όμως, ο χρόνος είναι συγκεκριμένος —η ημέρα έχει 24
ώρες — και εμείς, πλέον, μετά από τόσες αλλαγές τα τελευταία χρόνια,
δυσκολευόμαστε να ταξινομήσουμε στο μυαλό μας όλη αυτή τη γνώση και
να διακρίνουμε τι ισχύει και τι όχι. Οι συνεχείς τροποποιήσεις της
νομοθεσίας μας έχουν κουράσει — όχι από έλλειψη διάθεσης, αλλά από
την εξάντληση που προκαλεί η αβεβαιότητα και η ανάγκη για συνεχή
αναπροσαρμογή.

Κάποια στιγμή, αυτές οι διαρκείς αλλαγές πρέπει να περιοριστούν. Δεν
είναι λογικό ούτε βιώσιμο να λειτουργούμε σε ένα περιβάλλον που
μεταβάλλεται διαρκώς. Χρειαζόμαστε ένα όσο το δυνατόν σταθερότερο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο θα μας επιτρέπει να εστιάζουμε στην
ουσία της δουλειάς μας η οποία δεν είναι άλλη από το να
στηρίζουμε έμπρακτα τους πελάτες μας, να λειτουργούμε με ακρίβεια
και υπευθυνότητα και να νιώθουμε και εμείς επαγγελματικά ασφαλείς.

Η επαγγελματική εξουθένωση δεν είναι σημάδι αδυναμίας. Είναι το
αποτέλεσμα του να δίνεις συνεχώς το 100% σου σε ένα σύστημα που
αλλάζει το παιχνίδι κάθε φορά που αρχίζεις να το κατανοείς
. Κι
αυτό, αργά ή γρήγορα, πρέπει να αλλάξει.

Φορολογικές και όχι μόνο αποφάσεις

 Χορήγηση απαλλαγής δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων λόγω
μεταφοράς συνήθους κατοικίας και λόγω κληρονομικής διαδοχής

Με την απόφαση αυτή καθορίζονται:

α) Η διαδικασία και τα
απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση της απαλλαγής
δασμοφορολογικών και λοιπών επιβαρύνσεων, συμπεριλαμβανομένου
του τέλους ταξινόμησης, σε προσωπικά είδη, στα οποία υπάγονται
και τα μεταφορικά μέσα του δευτέρου εδαφίου της

παρ. 1 του

άρθρου 157 του ν.

5222/2025 (Α’ 134), λόγω μεταφοράς συνήθους κατοικίας
φυσικών προσώπων στην Ελλάδα, τα οποία δικαιούχα πρόσωπα, είτε
είχαν τη συνήθη κατοικία τους εκτός Ελλάδος, τουλάχιστον τους
τελευταίους είκοσι τέσσερις (24) μήνες πριν από τη μεταφορά της
στην Ελλάδα, είτε βρίσκονται στην Ελλάδα και εκφράζουν τη
βούλησή τους να μεταφέρουν τη συνήθη κατοικία τους στην Ελλάδα
εντός είκοσι τεσσάρων (24) μηνών ή εφόσον πρόκειται για πρόσωπα
που συνταξιοδοτούνται εντός τριάντα έξι (36) μηνών από την
ημερομηνία άφιξής τους στην Ελλάδα.

β) Η διαδικασία και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη
χορήγηση της απαλλαγής από δασμοφορολογικές και λοιπές
επιβαρύνσεις, συμπεριλαμβανομένου του τέλους ταξινόμησης, σε
προσωπικά είδη, στα οποία υπάγονται και τα μεταφορικά μέσα του
δευτέρου εδαφίου της

παρ. 1 του

άρθρου 157 του ν.

5222/2025 (Α’ 134), που βρίσκονται εκτός Ελλάδος και
περιέρχονται με κληρονομική διαδοχή, είτε εκ διαθήκης, είτε εξ
αδιαθέτου, σε δικαιούχα φυσικά πρόσωπα με συνήθη κατοικία στην
Ελλάδα ή σε νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που είναι
εγκατεστημένα στην Ελλάδα.

Η απόφαση →Α.1137/2025

 

Διευκρινίσεις αναφορικά με τη φορολογική μεταχείριση του
κόστους προμήθειας των Προμηθευτών Ηλεκτρικής Ενέργειας στο
πλαίσιο της εφαρμογής του Κανονισμού Αγοράς Εξισορρόπησης

Περιεχόμενο της εγκυκλίου είναι η αποσαφήνιση του χρόνου
έκπτωσης του κόστους προμήθειας των Προμηθευτών Ενέργειας
στο πλαίσιο της εφαρμογής του Κανονισμού Αγοράς
Εξισορρόπησης, όπως αυτός ορίζεται με την αριθ. Ε-245/2024
Απόφαση του Κλάδου Ενέργειας της Ρυθμιστικής Αρχής
Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Β’ 7039). Πιο συγκεκριμένα,
διευκρινίζεται ότι τα κόστη προμήθειας που πραγματοποιούν οι
Προμηθευτές Ηλεκτρικής Ενέργειας κατά τη Διαδικασία
Εκκαθάρισης της Αγοράς Εξισορρόπησης, κατ’ εφαρμογή του
Κανονισμού Αγοράς Εξισορρόπησης της αριθ. Ε-245/2024
Απόφασης, μειώνουν τα ακαθάριστα έσοδα του έτους εντός του
οποίου καθίστανται οριστικά, εκκαθαρίζονται και εκδίδονται
τα σχετικά στοιχεία, ήτοι, του φορολογικού έτους στο οποίο
ολοκληρώνεται η διαδικασία της Οριστικής Εκκαθάρισής τους.

Η εγκύκλιος →Ε.2086/2025

Δημόσιες συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών – Διαδικασία
εξέτασης και αξιολόγησης επανορθωτικών μέτρων των
οικονομικών φορέων

Η απόφαση →

78453/09-10-2025

Παράταση υποβολής στοιχείων δαπανών για τα έτη 2022-2024 στο
Μητρώο Επιχορηγούμενων Φορέων μέχρι την 31η.12.2025

Η απόφαση→

31743 ΕΞ 07-10-2025

Φορολογικές διατάξεις του ν. 5233/2025 – Τροποποίηση του
Κώδικα Φορολογίας Περιουσίας και ειδικές ρυθμίσεις για την
Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα

Η οδηγία →

Ο.3058/2025

Προγράμματα επιδοτούμενης επαγγελματικής κατάρτισης στον
τουρισμό – Τροποποίηση της 10019/17.05.2023

Η απόφαση  →

19209/19-09-2025

 Χορήγηση μέτρου συνδεδεμένης στήριξης στον τομέα
πρόβειου και αίγειου κρέατος – 2η τροποποίηση της
270/170279/2023

Η απόφαση  →

257631/24-09-2025

Προσθήκη Παραρτήματος στον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας
του ΕΟΠΥΥ

Η απόφαση →

287/2025

Επιχορήγηση πληγέντων Περιφερειών Ηπείρου, Ιονίων Νήσων και
Δ. Ελλάδας (πυρκαγιές Ιουλίου, Αυγούστου 2025)

Η απόφαση→

62434/Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./Α325/02-10-2025

Κινητικότητα στο Δημόσιο – Διευκρινίσεις για τις νέες
διατάξεις του ν. 5225/2025 σχετικά με το Ενιαίο Σύστημα
Κινητικότητας

Η απόφαση →

ΔΙΔΑΔ/Φ.49Κ/1535/οικ.15999/10-10-2025 Ν. 5225/2025

Επιχορήγηση πληγέντων Δήμων Ηρακλείου, Μαλεβιζίου και
Χερσονήσου Κρήτης (πλημμύρες Οκτωβρίου 2022)

Η απόφαση →

64058/09-10-2025

Επιχορήγηση πληγέντων Τρικάλων (πλημμύρες Σεπτεμβρίου 2023)

Η απόφαση →

63047/02-10-2025

Επιχορήγηση πληγέντων Δήμων Ηρακλείου, Μαλεβιζίου και
Χερσονήσου Κρήτης (πλημμύρες Οκτωβρίου 2022)

Η απόφαση →

64058/09-10-2025

Οριοθέτηση περιοχών και επιχορήγηση πληγέντων Πιερίας (πλημμύρα
Δεκεμβρίου 2022)

Η απόφαση  →

61513/Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε/Α325/26-09-2025

Οριοθέτηση περιοχών και στεγαστική συνδρομή για τις
πυρκαγιές Ιουνίου, Ιουλίου και Αυγούστου 2025 σε περιοχές
της Ανατολικής Αττικής και Νήσων της Περιφέρειας Αττικής

Η απόφαση  →

62339/Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./Α325/01-10-2025

Επιχορήγηση πληγέντων Περιφερειών Κ. Μακεδονίας, Β. Αιγαίου
και Ν. Αιγαίου (πλημμύρες από 30 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου
2024)

Η απόφαση →

62536/Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε/Α325/02-10-2025

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων