Το τέλος των θερμικών κινητήρων στην Ε.Ε.: μονόδρομος ή λάθος χρονισμός;

Το τέλος των θερμικών κινητήρων στην Ε.Ε.: μονόδρομος ή λάθος χρονισμός;

Η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται μπροστά σε μια κρίσιμη επιλογή για το μέλλον της αυτοκίνησης, καθώς η προγραμματισμένη απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 προκαλεί έντονες αντιδράσεις.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία που εγκρίθηκε το 2023, όλα τα νέα αυτοκίνητα στην Ε.Ε. θα πρέπει από το 2035 να εκπέμπουν μηδενικό CO2.
Αυτό πρακτικά αποκλείει όχι μόνο τα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης και diesel, αλλά και τα υβριδικά, περιλαμβανομένων των plug-in hybrid, οδηγώντας την αγορά σε πλήρη εξηλεκτρισμό.
Ωστόσο, οι εξελίξεις δείχνουν ότι η πορεία αυτή κάθε άλλο παρά ομαλή είναι.
Όλα Καλένιους, CEO της Mercedes και πρόεδρος της ACEA, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, δηλώνοντας πως χωρίς ουσιαστική στήριξη από τις κυβερνήσεις, η αγορά μπορεί να «καταρρεύσει».
Υπογράμμισε την ανάγκη για στοχευμένα φορολογικά κίνητρα και φθηνότερη ηλεκτρική ενέργεια στα σημεία φόρτισης, ώστε η μετάβαση να γίνει βιώσιμη και προσιτή.
Αντίστοιχη ήταν και η στάση του Αντρέα Καρλούτσι, Αντιπροέδρου της Toyota Ευρώπης, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι η εταιρεία δεν θα επιδιώξει την εξάπλωση των BEV σε αγορές όπου η ζήτηση παραμένει χαμηλή.
Σημείωσε ότι οι κανόνες πρέπει να είναι δίκαιοι και να λαμβάνουν υπόψη την οικονομική και τεχνολογική ετοιμότητα κάθε χώρας (διαβάστε περισσότερα)

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων