Τρόλεϊ: Ξεκινά το ξήλωμα των ανενεργών στύλων από το κέντρο της Αθήνας και το Ψυχικό – FinanceNews.gr
Τρόλεϊ: Πάνω από 10 χιλιόμετρα το ανενεργό δίκτυο καλωδίων – Στα 15 χλμ. η αυνομία που προσφέρουν τα IMC οχήματα
Από το Ψυχικό και την πλατεία Καραϊσκάκη θα ξεκινήσει η αποξήλωση των ανενεργών στύλων των τρόλεϊ που στοιχειώνουν ακόμα περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά. Σήμερα πάνω από 10 χιλιόμετρα γραμμών του εναέριου δικτύου στέκουν ανενεργά, αφού τα δρομολόγια που κάποτε εξυπηρετούσαν έχουν καταργηθεί ή αντισταθεί από λεωφορεία. Μόνο στην Πειραιώς υπάρχουν πάνω από 1.000 μέτρα ανενεργών γραμμών, όπως και σε Λιοσίων, Αχαρνών, Καρόλου.
Ειδικά για την επικινδυνότητα ορισμένων στύλων έχουν προειδοποιήσει αρκετές φορές οι εργαζόμενοι, ενώ πριν ένα χρόνο σημειώθηκε πτώση στύλου στη Νέα Φιλαδέλφεια, με αποτέλεσμα τον ελαφρύ τραυματισμό 14χρονης. Η εργολαβία με την εργολαβία για την αντικατάσταση του δικτύου των στύλων, πέρασε την πόρτα του ΕΣΠΑ το 2011, όμως η αδυναμία του αναδόχου να υλοποιήσει το έργο για το οποίο είχε προσφέρει αναιτιολόγητα υψηλή έκπτωση ναρκοθέτησε την ολοκλήρωσή του. Έτσι, το έργο όχι μόνο απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ, αλλά έμπλεξε και σε έναν δικαστικό κυκεώνα, που καλά κρατεί.
Στο πλαίσιο του εξορθολογισμού του δικτύου των τρόλεϊ, η ΟΣΥ έβγαλε εχθές στον αέρα πρόσκληση για την ανάθεση της αποξήλωσης 60 μεταλλικών ιστών στήριξης του εναέριου δικτύου. Εξ αυτών, 26 βρίσκονται στην περιοχή του Ψυχικού και συγκεκριμένα κατά μήκος της οδού Γρηγορίου Ξενοπούλου. Οι υπόλοιποι 34 είναι στο κέντρο της Αθήνας, κατά μήκος των οδών Μάρνη και Καρόλου ως την πλατεία Καραϊσκάκη.
Όπως σημειώνεται στην πρόσκληση, ο καθορισμός των θέσεων θα γίνει από την αρμόδια υπηρεσία της ΟΣΥ και ο ανάδοχος θα έχει στη διάθεσή του τρεις μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 29.820 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Προσφορά καλείται να καταθέσει ως τις 4/11/2025 η εταιρεία ViaCon Τεχνική ΙΚΕ.
Ως προς τις εργασίες, επισημαίνεται πως η αποκοπή των μεταλλικών ιστών θα πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή, δεδομένου ότι στα πεζοδρόμια υπάρχουν εγκαταστάσεις οργανισμών κοινής ωφέλειας, όπως ΔΕΗ, ΟΤΕ, του δημοτικού φωτισμού, κλπ. Για την αποφυγή κυκλοφοριακών προβλημάτων, ορίζεται ότι οι εργασίες θα εκτελούνται σε ημέρες και ώρες που δεν θα εμποδίζουν την ομαλή διέλευση των οχημάτων, δηλαδή Σάββατα και Κυριακές ή νυχτερινές ώρες. Μετά την απομάκρυνση κάθε ιστού, ο ανάδοχος θα υποχρεούται να αποκαθιστά πλήρως το πεζοδρόμιο.
Θολός ακόμα ο σχεδιασμός
Με ενεργό τον μεγάλο διαγωνισμό για την αποξήλωση ανενεργού δικτύου, κυρίως σε Πετράλωνα και Περιστέρι, με την αφαίρεση 10 χιλιομέτρων ανενεργών γραμμών, την αντικατάσταση 430 στύλων και των αφαίρεση ακόμη 300 από τους δρόμους, η ανάθεση εντάσσεται στον συνολικό σχεδιασμό για την απελευθέρωση της Αθήνας και του Πειραιά από το εναέριο δίκτυο. Η κατάργηση συλλήβδην των τρόλεϊ έχει μεν μετατεθεί στο μέλλον, αφού σε πρώτη φάση τουλάχιστον θα διατηρηθούν μεγάλες διαδρομές σε κεντρικές ευθείες όπως η Κηφισίας ή η Συγγρού, όμως η αποξήλωση των καλωδίων προχωρά.
Σε συνέντευξή του ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, είπε ότι εντός του επόμενου διμήνου θα έχει ξεκινήσει το ξήλωμα των καλωδίων, καθώς ο παλαιότερος στόλος των τρόλεϊ θα αντικατασταθεί από καινούργια ηλεκτροκίνητα λεωφορεία. Σημείωσε, δε, ότι το κόστος αγοράς δύο τρόλεϊ είναι αντίστοιχο με το κόστος απόκτησης τριών νέων ηλεκτρικών λεωφορείων. Μέχρι στιγμής πάντως, όλες οι κινήσεις αφορούν δίκτυο που ούτως ή άλλως δεν χρησιμοποιείται.
Πρόσφατα, μάλιστα, απαντώντας στον κοινοβουλευτικό έλεγχο, ο αναπληρωτής υπουργός είχε πει πως «για κάθε χιλιόμετρο που εκτελεί ο σημερινός στόλος των τρόλεϊ, οι φορολογούμενοι πληρώνουν περίπου 5,5 ευρώ. Για κάθε χιλιόμετρο που εκτελεί ένα ηλεκτρικό λεωφορείο, πληρώνουν περίπου 2,5 ευρώ. Άρα μιλάμε για υπερδιπλάσιο κόστος».
Την ίδια στιγμή, στο μείγμα της προμήθειας νέων οχημάτων για τον στόλο των οδικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας θα περιλαμβάνονται in motion charging τρόλεϊ (IMC). Όπως είπε πρόσφατα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, Στέφανος Αγιάσογλου, μιλώντας στο ITC 2025, «η αναδιάρθρωση του δικτύου των τρόλεϊ έχει ήδη ξεκινήσει σε Αθήνα και Πειραιά. Ανά σημεία το δίκτυο είναι απαρχαιωμένο. Πάμε στα τεχνολογίας IMC οχήματα, τα οποία φορτίζουν εν κινήσει και προσφέρουν 15 χλμ. αυτονομίας περίπου. Αυτά θα μας προσφέρουν ευελιξία».
Διαβάστε επίσης: Τέλος τα τρόλεϊ από τους δρόμους της Αθήνας: Τι προβλέπει το σχέδιο του ΥΜΕ
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




