Φθινόπωρο περικοπών και απολύσεων σε Ford και Bosch

Την ώρα που ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς στη γερμανική βουλή κάνει λόγο για “φθινόπωρο αποφάσεων” και “φθινόπωρο μεταρρυθμίσεων”, οι ειδήσεις από τη γερμανική βαριά βιομηχανία και αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζουν να είναι δυσοίωνες. Η ιστορική αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford ανακοίνωσε την κατάργηση επιπλέον 1.000 θέσεων εργασίας, πέραν των σχεδόν 3.000 που είχε ήδη εξαγγείλει, ενώ από το 2026 αναμένεται να λειτουργήσει με εμφανώς μειωμένες βάρδιες.
Αν και σε πρώτη φάση προσφέρονται στους εργαζομένους μοντέλα πρόωρης συνταξιοδότησης ή αποζημιώσεων, ωστόσο φαίνεται ότι στο μέλλον οι απολύσεις δεν θα μπορέσουν να αποφευχθούν, όπως σημειώνει η εφημερίδα Zeit.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις αρχές της περασμένης δεκαετίας, οι εργαζόμενοι στο εργοστάστιο της Ford ήταν 20.000 ενώ μετά τις ριζικές αλλαγές που δρομολογούνται αναμένεται να περιοριστούν στις 7.600. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εταιρείας, η Ford σημειώνει απώλειες εξαιτίας και εν πολλοίς της στρατηγικής απόφασης να μεταβεί στην ηλεκτροκίνηση, ένα στοίχημα όμως που δεν πέτυχε.
Ανησυχία και στην Bosch
Tαυτόχρονα, και η ιστορική γερμανική βιομηχανία Bosch από την Στουτγκάρδη που συγκατελέγεται στους βασικούς προμηθευτές της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ανακοίνωσε μαζικές περικοπές ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Σύμφωνα με το Spiegel, οι σχεδιαζόμενες περικοπές θα πλήξουν και θέσεις εργασίας παρά το γεγονός ότι υπάρχουν εγγυήσεις που εμποδίζουν τις απολύσεις στη συγκεκριμένη βιομηχανία μέχρι το 2027.
Όπως σημειώνουν γερμανικά μέσα, εκτός από τις μειώσεις στο προσωπικό, σχεδιάζονται ταυτόχρονα μέτρα εξοικονόμησης πρώτων υλών και ενέργειας καθώς και αύξησης της παραγωγικότητας. “Θα λάβουμε τις σχετικές αποφάσεις φέτος και θα τις συζητήσουμε με τους εκπροσώπους των εργαζομένων” αναφέρει η διοίκηση της Bosch κάνοντας λόγο για “σημαντικές αλλαγές” που επηρεάζουν συνολικά τη βαριά βιομηχανία και για “μαραθώνιο για διατήρηση της ανταγωνιστικότητας”.
Πηγή: Deutsche Welle
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.