ACS: Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις «στοιχειώνουν» την κορυφαία εταιρεία courier – FinanceNews.gr

Οι καταγγελίες πελατών πληθαίνουν και η εταιρεία δέχεται πιέσεις παρά τα 50 εκατ. ευρώ επενδύσεις και την είσοδο της GLS
Αναπάντητα ερωτήματα για την αξιοπιστία της μεγαλύτερης εταιρείας ταχυμεταφορών της χώρας, καθώς οι καταγγελίες για καθυστερήσεις πληθαίνουν – Στο στόχαστρο η τακτική «απουσία παραλήπτη» και η υποστελέχωση.
Την ώρα που η ACS επιχειρεί να ενισχύσει το προφίλ της μέσα από επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ και τη στρατηγική είσοδο της γερμανικής General Logistics Systems (GLS), οι καταγγελίες πελατών για σοβαρές καθυστερήσεις στις παραδόσεις όχι μόνο δεν μειώνονται, αλλά φαίνεται να κλιμακώνονται.
Περιστατικά με δέματα και έγγραφα που δεν φτάνουν ποτέ στον προορισμό τους, ειδοποιήσεις για «απουσία παραλήπτη» χωρίς επίσκεψη στο σημείο παράδοσης και υποχρεωτικές μετακινήσεις στα καταστήματα της εταιρείας, καταγράφονται καθημερινά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε καταναλωτικές πλατφόρμες και φόρουμ.
Καθυστερήσεις και παράπονα χωρίς τέλος
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση πελάτη της Cosmote, ο οποίος βρέθηκε αντιμέτωπος με διακοπή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, επειδή δεν παρέλαβε τον λογαριασμό του εγκαίρως. Όπως του εξήγησαν υπάλληλοι της εταιρείας, οι έντυποι λογαριασμοί είχαν εκδοθεί και παραδοθεί στην ACS, η οποία ωστόσο δεν τους διακίνησε έγκαιρα λόγω ελλείψεων στο προσωπικό διανομών.
Το πρόβλημα δεν είναι μεμονωμένο. Αντίθετα, πλήθος καταναλωτών καταγγέλλει την επαναλαμβανόμενη τακτική αποστολής ειδοποίησης ότι ο παραλήπτης απουσίαζε, χωρίς να έχει προηγηθεί πραγματική προσπάθεια παράδοσης. Η πρακτική αυτή έχει οδηγήσει σε σοβαρά παράπονα, καθώς οι παραλήπτες καλούνται να μεταβούν οι ίδιοι στα σημεία της εταιρείας για να παραλάβουν τα δέματά τους.
Η στρατηγική συμμαχία με την GLS και τα ερωτήματα αξιοπιστίας
Το 2023, η γερμανική GLS εξαγόρασε το 20% της ACS έναντι 74 εκατ. ευρώ, με option πλήρους εξαγοράς έως το 2026. Στόχος ήταν η ενίσχυση των υποδομών και η είσοδος της ACS σε νέα εποχή. Η εταιρεία, που κατέχει περίπου το 25% της ελληνικής αγοράς courier, υλοποίησε επενδυτικό πλάνο ύψους 50 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία υπερσύγχρονου κέντρου διαλογής 36.000 τ.μ. στο Αιγάλεω και δρομολογεί νέα επένδυση ίδιου ύψους.
Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται η εγκατάσταση 1.000 έξυπνων θυρίδων σε όλη τη χώρα, με στόχο τη διευκόλυνση της παραλαβής δεμάτων. Ωστόσο, το βασικό αγκάθι – η επένδυση σε ανθρώπινο δυναμικό – παραμένει σε δεύτερη μοίρα.
Αύξηση κερδών αλλά πτώση αξιοπιστίας
Οικονομικά, η ACS έκλεισε το 2024 με πωλήσεις 157,3 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 5,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 21,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά φόρων έφτασαν τα 16,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο της τάξεως του 10,6%.
Παρά τις θετικές οικονομικές επιδόσεις και την ενίσχυση του μεριδίου αγοράς, το ουσιαστικό ερώτημα παραμένει: μπορεί η εταιρεία να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες απαιτήσεις του κοινού; Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις, οι επαναλαμβανόμενες καταγγελίες και οι ελλείψεις προσωπικού λειτουργούν διαβρωτικά στην εικόνα της, ιδίως σε μια περίοδο όπου ο ανταγωνισμός εντείνεται και οι καταναλωτές εμφανίζονται όλο και πιο ανυπόμονοι απέναντι στις υπηρεσίες ταχυμεταφοράς.
Η πρόκληση για την ACS είναι σαφής: να αποδείξει ότι η οικονομική ευρωστία συνοδεύεται και από αξιοπιστία στην πράξη – με συνέπεια και ταχύτητα στις παραδόσεις.
Διαβάστε επίσης: ACS: Τα προβλήματα διανομών «βαραίνουν» τη μεγαλύτερη εταιρεία courier της χώρας
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.