AEGEAN: Ποντάρει σε νέους προορισμούς σε Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική – Ο αντίκτυπος του Ισραήλ – FinanceNews.gr

AEGEAN: Ποντάρει σε νέους προορισμούς σε Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική – Ο αντίκτυπος του Ισραήλ - FinanceNews.gr


Τους επόμενους μήνες οι αποφάσεις για την επένδυση στη Volotea – Αυξημένες χωρητικότητες εκτός θερινής σεζόν

 

Ισχυρά αποτελέσματα παρά τους σημαντικούς περιορισμούς που επέβαλαν οι γεωπολιτικές αναταραχές στη Μέση Ανατολή, κατέγραψε η AEGEAN στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Επενδύοντας στις ισχυρές ταμειακές ροές του ομίλου, στα νέα μεγαλύτερα αεροσκάφη τύπου 321neo, που κάνουν τον ελληνικό αερομεταφορέα πιο ανταγωνιστικό, αλλά και στην αναδιάταξη του δικτύου, η διοίκηση αναμένει ότι το 2025 θα κλείσει βελτιωμένα σε σχέση με πέρσι. 

Συγκρατημένη αισιοδοξία για συνέχιση της μετριοπαθούς ανάπτυξης, που εμφάνισε η εταιρεία στις αρχές του έτους, εξέφρασε ο πρόεδρος της AEGEAN, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου στους αναλυτές. «Παρά τους περιορισμούς, λόγω της αναγκαίας πρόωρης συντήρησης των κινητήρων GTF και του διμήνου Μαΐου – Ιουνίου, που δεν γίνονταν πτήσεις σε Ισραήλ, Λίβανο και Ιορδανία, είχαμε αυξημένα έσοδα και εντυπωσιακή βελτίωση της κερδοφορίας», είπε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του εξαμήνου, η AEGEAN κατέγραψε αύξηση επιβατικής κίνησης κατά 4%, ενίσχυση κύκλου εργασιών κατά 5% και εκρηκτική άνοδο 109% στα καθαρά κέρδη. Η θετική αυτή πορεία ενισχύθηκε και από την ισχυρή ισοτιμία ευρώ/δολαρίου, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη ζήτηση για ταξίδια.

 

Στόχος η ενισχυμένη κερδοφορία

Όπως σχολίασε ο ισχυρός άνδρας της AEGEAN, ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά παραμένει ιδιαίτερα υψηλός. Μάλιστα, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, οι ξένοι αερομεταφορείς ενισχύουν τις χωρητικότητές τους στη χώρα μας περισσότερο τους λιγότερο δημοφιλείς μήνες, αποτυπώνοντας τη σταδιακή επέκταση της σεζόν. 

Η απάντηση της AEGEAN στον εντεινόμενο ανταγωνισμό έρχεται μέσα από τη δυναμική αναδιάταξη του δικτύου της, με μια μετατόπιση χωρητικότητας 1-3% σε τριμηνιαίους κύκλους. Ειδικότερα, δε, στο δίκτυο εξωτερικού η μέση αύξηση προσφερόμενων θέσεων κινείται στο 4-7%. 

«Η Ελλάδα έχει καλή επίδοση σε όρους ανάπτυξης ζήτησης και χωρητικότητας», επισήμανε ο κ. Βασιλάκης, εκτιμώντας ότι η θετική πορεία θα συνεχιστεί, με την επόμενη χρονιά η αύξηση της χωρητικότητας να είναι περί το 1-1,5% πάνω από τον μέσο όρο που θα επικρατήσει στην υπόλοιπη Ευρώπη. Παρακολουθώντας τα trends της διεθνούς αγοράς, όπου παρατηρούνται και κρατήσεις της τελευταίας στιγμής αλλά και στροφή σε ταξίδια εκτός υψηλής σεζόν, ο ελληνικός αερομεταφορέας αναμένεται να καταγράψει για το τρίτο τρίμηνο αύξηση του ASK περί το 3%, ενώ στο τέταρτο 9-10%.

Όσο για τη μελλοντική ανάπτυξη της εταιρείας, με την Αθήνα να παραμένει η κύρια βάση της, για φέτος η μεγαλύτερη ανάπτυξη προβλέπεται στη Θεσσαλονίκη, η οποία ανέκαμψε αργότερα από τις άλλες πόλεις μετά την πανδημία και ως εκ τούτου εμφανίζει καλές προοπτικές. Αντίστοιχα, η AEGEAN θα επενδύσει για την επόμενη χρονιά και στη Λάρνακα, ενώ το Ηράκλειο -που επίσης αποτελεί στρατηγικό κόμβο για την εταιρεία- αναμένεται να ανεβάσει στροφές με το άνοιγμα του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι τον Μάρτιο του 2028.  

 

Το Ισραήλ και οι προσδοκίες για τις μεγαλύτερες αποστάσεις

Παράλληλα, η ελληνική αεροπορική, δεδομένου του ζητήματος που έχει προκύψει με την πρόωρη συντήρηση των κινητήρων της Pratt & Whitney, που περιορίζει τον διαθέσιμο στόλο, εστιάζει στην ενίσχυση της διασυνδεσιμότητας της χώρας, προς τα νοτιοανατολικά. Στρέφεται, μεταξύ άλλων, σε προορισμούς που απέχουν 1,5 ως 2,5 ώρες από την Αθήνα, προκειμένου να παρέχει αυξημένη διασυνδεσιμότητα σε αγορές που παραμένουν υπο-εξυπηρετούμενες.

Την ίδια στιγμή, παρά την αυξημένη αστάθεια και το προφανές ρίσκο, η διοίκηση της εταιρείας μένει προσηλωμένη στις ευκαιρίες που προσφέρουν οι αγορές της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε ο κ. Βασιλάκης, επιχειρείται να προστεθούν και νέοι προορισμοί εντός του επόμενου εξαμήνου, όπως Λούξορ και Σαρμ Ελ Σέιχ (Αίγυπτος).

Πάντως, η δίμηνη διακοπή πτήσεων προς Ισραήλ, Λίβανο και Ιορδανία είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια 135.000 επιβατών για την AEGEAN, εκ των οποίων οι 35.000 σε συνδέσεις. Σήμερα, οι χωρητικότητες έχουν επανέλθει, με την αβεβαιότητα βεβαίως να παραμένει. Ο κ. Βασιλάκης έθεσε ως προτεραιότητα σε κάθε περίπτωση την ασφάλεια τόσο για τους επιβάτες, όσο και για το προσωπικό της εταιρείας. 

Σημαντικές προσδοκίες δημιουργούν και οι αυξημένες παραλαβές από εδώ και μπρος αεροσκαφών του τύπου 321neo, που διαθέτουν αυξημένη χωρητικότητα. Αυτά εκτιμάται θα μετριάσουν σε έναν βαθμό τις απώλειες από την καθήλωση αεροσκαφών, που κορυφώνεται τους επόμενους 12-14 μήνες. Μάλιστα, η επικείμενη παραλαβή των νέων XLR αεροσκαφών, δίνει στην AEGEAN φτερά για να κάνει τις πρώτες της μεγάλες πτήσεις 7,5 ωρών προς την Ινδία, με στόχο να είναι ο πρώτος ευρωπαϊκός αερομεταφορέας που θα «πατήσει» απευθείας στην τεράστια αγορά των 1,5 δισ. ανθρώπων. 

 

Οι προκλήσεις το στόλου

Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, περίπου 10 αεροσκάφη της AEGEAN ήταν καθηλωμένα κατά μέσο όρο. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να κορυφωθεί σε 12-14 αεροσκάφη τον επόμενο χρόνο, γεγονός που θα πιέσει περαιτέρω τη διαθεσιμότητα μέχρι το 2027. Όπως επανέλαβε ο κ. Βασιλάκης, η συμφωνία αποζημίωσης με την Pratt & Whitney καλύπτει μέρος μόνο των απωλειών που θα έχει η εταιρεία, κυρίως το κόστος του αυξημένου leasing, αλλά σε καμία περίπτωση το χαμένο όφελος από την ενίσχυση του δικτύου και την επιπλέον αποδοτικότητα αυτών των αεροσκαφών.

 

Volotea: Θετικά δείγματα από την επένδυση

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Βασιλάκης στη στρατηγική συμμετοχή της AEGEAN στη Volotea, που ξεκίνησε πριν έναν χρόνο. «Για το 2024, τα πράγματα πήγαν όπως τα περιμέναμε. Είμαι χαρούμενος που για το 2025, η Volotea κινείται σε πιο θετική τροχιά. Άρα, έχουμε την πεποίθηση ότι ο προοπτικές είναι θετικές», είπε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας όμως πως οι προκλήσεις παραμένουν.

Μάλιστα, προσδιόρισε ως κρίσιμο διάστημα τους επόμενους 6-8 μήνες, κατά τους οποίους θα πρέπει να ληφθούν από όλους τους μετόχους αποφάσεις για την πορεία της εταιρείας και την επιπλέον κεφαλαιακή της στήριξη. Μέχρι στιγμής, η AEGEAN έχει τοποθετήσει περίπου 30 εκατ. ευρώ, αποκτώντας ποσοστό κοντά στο 18%. Όσο για τη μη ενεργοποίησης, μέχρι σήμερα των εμπορικών συνεργειών, εξήγησε πως αιτία είναι η συμπίεση στους στόλους και των δύο εταιρειών από το πρόβλημα με τους κινητήρες. 

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων