Avin: Τι σηματοδοτεί το πρώτο πρατήριο υδρογόνου στην Ελλάδα

Avin: Τι σηματοδοτεί το πρώτο πρατήριο υδρογόνου στην Ελλάδα



Το δρόμο για την υδρογονοκίνηση στην Ελλάδα ανοίγει η Avin με το πρώτο πρατήριο του είδους στους Αγ.Θεοδώρους, που αποτελεί τμήμα ενός ευρύτερου προγράμματος ανάπτυξης κι άλλων τέτοιων σταθμών ανά την Ελλάδα, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Καινοτομίας.

Η πρώτη αυτή πιλοτική επένδυση που παρουσιάστηκε χθες θα τροφοδοτείται με πράσινο υδρογόνο από τη Βιέννη, μέσω ειδικών κοντέινερ υψηλής καθαρότητας (99,997%), ωστόσο από το 2026 και μετά η Motor Oil σχεδιάζει να προμηθεύει το στόλο των πρατηρίων της με δικής της παραγωγής καύσιμο. Με πράσινο υδρογόνο που θα παράγει στη μονάδα εντός του διυλιστηρίου της, ενισχύοντας περαιτέρω την τεχνολογική και επιχειρησιακή αυτάρκεια του εγχειρήματος.

Σαν εγχείρημα, το πρώτο πρατήριο υδρογόνου στην Ελλάδα στηρίζεται στη λογική ότι κάποιος πρέπει να κάνει την αρχή. «Δεν μπορείς να περιμένεις την αγορά να εμφανιστεί. Πρέπει πρώτα να δημιουργείς τις υποδομές και μετά να φέρνεις τον πελάτη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γενικός Διευθυντής της Avin Oil, Γιάννης Ραπτάκης.

Το πρώτο αυτό πρατήριο θα είναι ικανό να εξυπηρετήσει τόσο οχήματα ελαφρού τύπου με πίεση 700 bar, όσο και βαρέα οχήματα με πίεση 350 bar και σύμφωνα με την εταιρεία η σχεδίασή του διαφέρει ουσιωδώς από εκείνη ενός συμβατικού πρατηρίου καυσίμων, τόσο ως προς τον εξοπλισμό όσο και ως προς τα πρωτόκολλα λειτουργίας. 

Σε ό,τι αφορά τις αντλίες του είναι εξοπλισμένες με ανιχνευτές διαρροής, αισθητήρες θερμοκρασίας και πίεσης, καθώς και σύστημα αυτόματης διακοπής λειτουργίας σε περίπτωση αστοχίας, ενώ το προσωπικό έχει υποβληθεί σε εξειδικευμένη εκπαίδευση, με βάση διεθνή πρότυπα.

Στόχος του είναι να λειτουργεί χωρίς αποκλίσεις και «γκρίζες ζώνες», επιτρέποντας τον ανεφοδιασμό κάθε οχήματος μέσα σε 3 λεπτά – επίπεδα ταχύτητας αντίστοιχα των υγρών καυσίμων- ενώ είναι διαστασιολογημένο για να εξυπηρετεί σταθερά φορτία βαρέων οχημάτων. Τέτοια είναι τα απορριμματοφόρα, τα λεωφορεία και τα φορτηγά, υποστηρίζοντας παράλληλα και τη σταδιακή είσοδο υδρογονοκίνητων επιβατικών οχημάτων στην ελληνική αγορά.

«Σαν εγκατάσταση έχει σχεδιαστεί ώστε να μην επιτρέπει ανθρώπινο λάθος», όπως ανέφερε ο κ. Ραπτάκης, μετρώντας τη πίεση της θερμοκρασίας σε πραγματικό χρόνο, και επιτρέποντας την απομόνωση του συστήματος σε περίπτωση διαρροής, όπως και την ηλεκτρονική επιτήρηση κάθε φάσης ανεφοδιασμού. Το έργο διαθέτει σύστημα SCADA, το οποίο δίνει πλήρη έλεγχο της λειτουργίας εξ αποστάσεως.

Στα πλεονεκτήματα του υδρογόνου, όπως ανέφεραν οι άνθρωποι της Avin ξεχωρίζουν η μη παραγωγή ρύπων, ο γρήγορος ανεφοδιασμός και το γεγονός ότι τα οχήματα υδρογόνου προσφέρουν αυτονομία έως 700 χιλιόμετρα για επιβατικά μοντέλα, που αυξάνεται περαιτέρω όταν πρόκειται για βαρέα οχήματα, όπως τα απορριμματοφόρα και όσα χρησιμοποιούνται στις δημοτικές συγκοινωνίες.

Στα ατού του καυσίμου ξεχωρίζει επίσης το χαμηλότερο λειτουργικό σκέλος των συστημάτων κυψελών καυσίμου έναντι των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά και το γεγονός ότι η παραγωγή υδρογόνου από ΑΠΕ αξιοποεί τη πλεονάζουσα πράσινη ενέργεια που σήμερα καταλήγει στα αζήτητα.

Τη προμήθεια του πρατηρίου με πράσινο υδρογόνο από τη Βιέννη ανέλαβε η Coral Gas, θυγατρική της Motor Oil, έχοντας εξασφαλίσει τέσσερα ειδικά μεταλλικά κοντέινερ, καθένα από τα οποία περιλαμβάνει 111 φιάλες με εσωτερική επένδυση πολυαιθυλενίου και συνοδεύεται από πιστοποιητικά καθαρότητας κατά σχεδόν 100%.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων