Black Friday: Σαρωτικοί έλεγχοι στην αγορά – «Επί ποδός» η ΔΙΜΕΑ όλη την εβδομάδα – FinanceNews.gr

Black Friday: Σαρωτικοί έλεγχοι στην αγορά - «Επί ποδός» η ΔΙΜΕΑ όλη την εβδομάδα - FinanceNews.gr



Black Friday 2025: Πώς προετοιμάζεται ο κρατικός μηχανισμός και πώς τα περσινά πρόστιμα άλλαξαν τις πρακτικές των επιχειρήσεων

 

Η αντίστροφη μέτρηση για τη Black Friday έχει ξεκινήσει και ο κρατικός μηχανισμός προετοιμάζεται για εντατικούς ελέγχους σε όλη την αγορά. Τα στελέχη και οι υπάλληλοι της ΔΙΜΕΑ βρίσκονται ήδη «επί ποδός», ενώ ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Σωτήρης Αναγνωστόπουλος έχει επιβλέψει προσωπικά την ενημέρωση και τον συντονισμό του ελεγκτικού δυναμικού. Οι έλεγχοι δεν θα περιοριστούν στην τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου αλλά θα καλύψουν το σύνολο της εβδομάδας, ξεκινώντας από την προσεχή Δευτέρα.

Η εμπειρία των προηγούμενων ετών δείχνει ότι η Ελλάδα δεν έχει μόνο Black Friday, αλλά μία ολόκληρη Black Week. Γι’ αυτό και οι έλεγχοι θα είναι διαρκείς, στοχευμένοι και εκτεταμένοι σε κάθε κανάλι πώλησης.

Σαρώνονται οι διαφημίσεις: Βελτιωμένη εικόνα σε σχέση με πέρσι

Στο επίκεντρο βρίσκονται ήδη οι διαφημιστικές καμπάνιες των εμπορικών επιχειρήσεων, με τη ΔΙΜΕΑ να «περνάει κόσκινο» κάθε μήνυμα που απευθύνεται στους καταναλωτές. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, η φετινή εικόνα είναι αισθητά βελτιωμένη, καθώς οι επιχειρήσεις αποφεύγουν πλέον τα υπερβολικά ποσοστά εκπτώσεων που προκαλούσαν σύγχυση, όπως «-70%» ή «-80%». Η πλειονότητα περιορίζεται σε γενικές αναφορές για «σούπερ εκπτώσεις», συμμορφούμενη στον κώδικα δεοντολογίας.

Η αλλαγή αυτή αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στη σκληρή στάση της πολιτείας την περασμένη χρονιά. Τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν τότε άγγιξαν τα 2,5 εκατ. ευρώ και, όπως τονίζουν στελέχη του υπουργείου, καταβλήθηκαν στο σύνολό τους, στέλνοντας σαφές μήνυμα στην αγορά.

Τα περσινά πρόστιμα έφεραν συμμόρφωση – Τι θα γίνει φέτος

Η φετινή Black Friday είναι η δεύτερη που πραγματοποιείται υπό το νέο πλαίσιο δεοντολογίας των προσφορών. Οι εμπορικές επιχειρήσεις φαίνεται να έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, τουλάχιστον σε επίπεδο διαφήμισης. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν πηγές της ΔΙΜΕΑ, η συμμόρφωση στις διαφημίσεις δεν αρκεί. Η ελεγκτική υπηρεσία θα βρίσκεται στην αγορά όλη την εβδομάδα, με στόχο να επιβεβαιώσει ότι όσα προβάλλονται στα διαφημιστικά μηνύματα ανταποκρίνονται στις πραγματικές τιμές και πρακτικές των καταστημάτων.

Στο επίκεντρο θα βρεθούν η ακριβής αποτύπωση των εκπτώσεων, η τήρηση του κανόνα της πραγματικής προγενέστερης τιμής και η αποφυγή τεχνητής δημιουργίας προσφορών που παραπλανούν τους καταναλωτές. Οι ελεγκτές αναμένεται να κινηθούν με την ίδια αυστηρότητα που χαρακτήρισε και το περσινό επιχειρησιακό σχέδιο.

Η αγορά μπαίνει στη «μεγάλη εβδομάδα» των εκπτώσεων

Με τα εμπορικά καταστήματα να ετοιμάζονται για μία από τις πιο δυνατές εβδομάδες του έτους και τους καταναλωτές να αναζητούν τις καλύτερες προσφορές, η πολιτεία επιχειρεί να διασφαλίσει ότι η Black Friday θα διεξαχθεί με κανόνες και διαφάνεια.

Η ΔΙΜΕΑ ανεβάζει στροφές, τα συνεργεία βρίσκονται σε πλήρη ανάπτυξη και τα πρόστιμα για τυχόν παραβάσεις αναμένεται να είναι και φέτος αυστηρά.

Διαβάστε επίσης: Black Friday και Cyber Monday: Πρόωρη ζήτηση για ηλεκτρονικά και τεχνολογικά προϊόντα

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων