Black Friday 2025: Το μοντέλο «early Black Friday» κερδίζει έδαφος
Με την Black Friday να πέφτει φέτος την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2025 (και τη Cyber Monday να ακολουθεί την Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου), η αγορά μπαίνει ήδη σε ρυθμό προωθητικών δράσεων. Σποτ στην τηλεόραση, καμπάνιες στα social, «ειδικές τιμές» σε newsletters και push notifications στα κινητά έχουν αρχίσει να στήνουν το σκηνικό μιας περιόδου που για πολλούς λιανεμπόρους ισοδυναμεί με δεύτερη εορταστική σεζόν.
Στην Ελλάδα, οι πρώτες προσφορές έχουν ήδη εμφανιστεί σε ηλεκτρονικά, οικιακές συσκευές, gaming, μόδα και καλλυντικά, με μεγάλα δίκτυα να «σπάνε» τις εκπτώσεις σε θεματικές εβδομάδες. Το μοντέλο «early Black Friday» κερδίζει έδαφος. Αντί για μία ημέρα, βλέπουμε πολλαπλά κύματα μικρότερων αλλά στοχευμένων εκπτώσεων, ώστε να «απλώνονται» οι πωλήσεις και να περιορίζονται οι πιέσεις σε logistics και διανομές. Παράλληλα, οι αγορές μέσω marketplace ενισχύονται, καθώς μικρότερα καταστήματα προσπαθούν να αποκτήσουν ορατότητα.
Στο φυσικό λιανεμπόριο, οι βιτρίνες «μαυρίζουν» από τώρα. Επιλεγμένες κατηγορίες «κλειδώνουν» τιμές για το τριήμερο 28-30/11, ενώ στα eshop βλέπουμε countdown timers και «κρατήσεις καλαθιού» με χρονικό όριο για να ενισχυθεί το αίσθημα επείγοντος. Οι αλυσίδες δίνουν έμφαση σε άμεση παραλαβή από κατάστημα (click & collect), ώστε να αποφευχθούν καθυστερήσεις στις courier τις ημέρες αιχμής.
Τι συμβαίνει έξω
Στο εξωτερικό, οι ΗΠΑ διατηρούν τον τόνο με μεγάλους retailers να ξεκινούν προ-προσφορές από τις αρχές Νοεμβρίου και να «κλειδώνουν» τις τελικές τιμές την εβδομάδα της Γιορτής των Ευχαριστιών.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία, η Black Friday έχει πλέον γίνει πολυήμερο event, με τις κατηγορίες της μόδας, των μικροσυσκευών και των οικιακών ειδών να «τρέχουν» δυνατά. Στην Ασία, το Singles’ Day (11/11) λειτουργεί ως προπομπός, ρίχνοντας νωρίς τις πρώτες μεγάλες εκπτώσεις και «εκπαιδεύοντας» τον καταναλωτή να περιμένει συνεχόμενα κύματα προσφορών μέχρι το τέλος του μήνα.
Φέτος ξεχωρίζουν τρεις τάσεις στις καμπάνιες:
- Συνδυαστικές προσφορές (bundles) για να «ανεβαίνει» το μέσο καλάθι (π.χ. κονσόλα + παιχνίδι + συνδρομή).
- Loyalty & ανταμοιβές (πόντοι, κουπόνια επόμενης αγοράς) που «γεφυρώνουν» Black Friday με Χριστούγεννα.
- Ευέλικτες πληρωμές (άτοκες δόσεις, BNPL) με έμφαση στη διαφάνεια κόστους και σταθερές δόσεις, λόγω αυξημένης προσοχής των καταναλωτών στα οικονομικά τους.
Το «ψιλά γράμματα» που κάνει τη διαφορά
Οι προσφορές είναι θορυβώδεις, αλλά ο καταναλωτής κινείται πιο ώριμα. Η ιστορία τιμής (price history) και οι συγκρίσεις πριν το checkout αποτελούν πλέον κανόνα. Ζητούμενο επίσης οι σαφείς πολιτικές επιστροφών και οι πραγματικοί χρόνοι παράδοσης, ειδικά για ογκώδη προϊόντα ή παραγγελίες που εξαρτώνται από τρίτους προμηθευτές. Στα ηλεκτρονικά, οι αγοραστές προσέχουν μοντέλα προηγούμενης γενιάς που «καθαρίζουν» στοκ: μπορούν να είναι ευκαιρίες, αρκεί να καλύπτονται από εγγύηση και ενημερώσεις λογισμικού.
Η κυβερνοασφάλεια στο προσκήνιο
Με την κίνηση να μεταφέρεται στο online, αυξάνονται και τα phishing, οι ψεύτικες προσφορές και τα «κλώνοι» γνωστών eshop. Οι ειδικοί συστήνουν πληρωμές μόνο σε ασφαλή περιβάλλοντα, επιβεβαίωση URL και στοιχείων εταιρείας, αποφυγή υπερβολικά καλών για να είναι αληθινών τιμών, και χρήση ισχυρών, μοναδικών κωδικών ή wallets που προσφέρουν επιπλέον επίπεδα προστασίας.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




