CEO Lamborghini: Ακόμη και οι πιο πλούσιοι αναβάλουν αγορές λόγω των δασμών – Financial Report

Η αβεβαιότητα γύρω από τους δασμούς έχει αναγκάσει ακόμη και τους πλουσιότερους αγοραστές των υπεραυτοκινήτων Lamborghini να αναβάλουν τις αγορές τους, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Stephan Winkelmann, στο CNBC. Ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε πρόσφατα συμφωνία με την Ευρώπη για δασμολογικό συντελεστή 15%, αλλά ακόμα ο συντελεστής αυτός δεν έχει ακόμη τεθεί σε ισχύ για τα αυτοκίνητα. Η Lamborghini και άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να πληρώνουν δασμολογικό συντελεστή 27,5% στις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ.
Με την τιμή μιας Lamborghini να ξεκινά από 400.000 δολάρια, πολλοί αγοραστές επιλέγουν να περιμένουν πιο χαμηλότερους συντελεστές πριν αγοράσουν, δήλωσε ο Winkelmann.
«Κάποιοι περιμένουν επειδή θέλουν να είναι σίγουροι ότι αυτός είναι ο τελικός αριθμός που θα ισχύσει», δήλωσε ο Winkelmann. «Άλλοι είναι εντάξει με αυτό, αλλιώς θα κάνουμε διαπραγματεύσεις».
Ωστόσο, όπου και αν καθοριστεί ο τελικός δασμολογικός συντελεστής, ο Winkelmann είπε ότι οι δασμοί θα έχουν κάποιο αντίκτυπο στις δραστηριότητες της εταιρείας. Είπε επίσης ότι τα αυτοκίνητα Lamborghini δεν μπορούν να παραχθούν στις ΗΠΑ, καθώς η υπόσχεση «κατασκευασμένο στην Ιταλία» είναι βασική για τη μάρκα. Και είπε ότι ακόμη και οι πλούσιοι είναι ευαίσθητοι στις αυξήσεις των τιμών.
Προς το παρόν, η εταιρεία είναι αρκετά προστατευμένη από οποιαδήποτε πτώση της ζήτησης αλλά έχει μεγάλες εκκρεμείς παραγγελίες.
Τα αυτοκίνητα που παραδίδονται σήμερα παραγγέλθηκαν πριν από ένα ή δύο χρόνια. Η Lamborghini ανακοίνωσε αυτό το καλοκαίρι στους αντιπροσώπους της ότι οι τιμές θα αυξηθούν κατά 7% για τα μοντέλα Temerario και Urus και 10% για το Revuelto.
Η εταιρεία, που ανήκει στον όμιλο Audi της Volkswagen, επωφελείται επίσης από ένα κύμα νέων μοντέλων.
Ανέφερε ρεκόρ εσόδων το 2024, άνω των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ (3,5 δισεκατομμύρια δολάρια) και παραδόσεις 10.867 αυτοκινήτων.
Έχει λανσάρει τρία νέα μοντέλα από το 2023, όλα plug-in υβριδικά: το 8κύλινδρο Temerario, το οποίο αντικαθιστά την Huracan, το 12κύλινδρο Revuelto, το οποίο αντικαθιστά την Aventador και το Urus SE, ένα υβριδικό SUV.
Για ένα επερχόμενο τέταρτο μοντέλο, η Lamborghini είχε ανακοινώσει ένα πλήρως ηλεκτρικό grand touring car που θα έκανε το ντεμπούτο του κάποια στιγμή το 2028.
Αλλά ο Winkelmann είπε ότι με την επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να το κυκλοφορήσει ως υβριδικό και θα το αποφασίσει μέχρι το τέλος του έτους.
Προβληματισμός για τα ηλεκτρικά
Σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ο Winkelmann, είπε ότι υπάρχει προβληματισμός, όχι μόνο στα πολυτελή και supercars, αλλά γενικά στην αγορά. «Η τάση θα καθυστερήσει και πρέπει να αποφασίσουμε. Για ένα αυτοκίνητο, όπως η Lamborghini, δεν είναι σημαντικό να είναι το πρώτο που θα παρουσιάσει μια νέα τεχνολογία, αλλά να είναι εκεί όταν γίνει αποδεκτή και να έχει την καλύτερη τεχνολογία εκείνη τη στιγμή».
Την περασμένη εβδομάδα, στο Μοντερέι, η Lamborghini παρουσίασε ένα νέο supercar περιορισμένης παραγωγής που ονομάζεται Fenomeno.
Είναι η ταχύτερη και ισχυρότερη Lamborghini μέχρι σήμερα, με 1.080 ίππους και επιτάχυνση από 0 έως 60 χλμ/ώρα σε 2,4 δευτερόλεπτα, χάρη σε έναν κινητήρα V-12 6,5 λίτρων, σε συνδυασμό με τρεις ηλεκτροκινητήρες.
Η Lamborghini θα κατασκευάσει μόνο 29 Fenomeno, τα οποία αποτελούν μέρος αυτού που ο Winkelmann αποκαλεί στρατηγική «λίγων», με εξαιρετικά σπάνιες υπερ-επιδόσεις εκδόσεων της τρέχουσας γκάμας της, για κορυφαίους πελάτες.
Το προφίλ των πελατών της Lamborghini
Οι ιδιοκτήτες Lamborghini έχουν κατά μέσο όρο πέντε αυτοκίνητα στο γκαράζ τους και οι ιδιοκτήτες των ακριβότερων Lamborghini έχουν κατά μέσο όρο 10 αυτοκίνητα. Η μέση ηλικία του αγοραστή Lamborghini είναι τώρα κάτω των 45 ετών και στην Ασία κάτω των 30 ετών, είπε. «Υπάρχουν πολλές χώρες όπου έχουμε πολύ νέους πελάτες», είπε. «Έχουμε τη δεύτερη γενιά πλούτου. Αλλά έχουμε επίσης μια πολύ νεαρή πελατειακή βάση επιχειρηματιών που έβγαλαν τα χρήματά τους οι ίδιοι».
Σε σχέση με την αύξηση του παγκόσμιου πλούτου, ωστόσο, η παραγωγή της Lamborghini παρέμεινε μικρή. Και ενώ οι ΗΠΑ εξακολουθούν να είναι η μεγαλύτερη αγορά της, η Lamborghini διαχειρίζεται προσεκτικά την προσφορά σε κάθε χώρα, για να διασφαλίσει ότι η μάρκα παραμένει αποκλειστική και ξεχωριστή, δήλωσε ο Winkelmann.
«Θα προσπαθούμε πάντα να βεβαιωθούμε ότι δεν θα υπερφορτώνουμε μια μόνο αγορά και να έχουμε πάντα μια παγκόσμια άποψη για το πού πουλάμε τα αυτοκίνητα».
Οι γυναίκες, είπε, θα είναι επίσης ένας βασικός μοχλός. Η Urus έχει καλωσορίσει περισσότερες γυναίκες αγοραστές στη μάρκα και η Lamborghini διοργανώνει περισσότερες εκδηλώσεις με επίκεντρο τις γυναίκες, όπως οι συναντήσεις οδήγησης “She Drives a Lambo”.
«Ήμασταν πάντα μια μάρκα πολύ ανδροκρατούμενη, πολύ ελκυστική για τους άνδρες με το σχεδιασμό και την απόδοση», είπε ο Winkelmann. «Αλλά από την άλλη πλευρά, βλέπουμε ότι με την Urus, έχουμε πολύ περισσότερες γυναίκες που μπαίνουν στη μάρκα και έχουν εμπιστοσύνη στη μάρκα».
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.