Economist: Η Κίνα κλέβει το μέλλον – Δύο νέες τεχνολογίες αιχμής θα σκοτώσουν τις δυτικές οικονομίες


Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι, εάν οι δυτικές οικονομίες δεν προσαρμοστούν άμεσα, κινδυνεύουν να χάσουν την πρωτοκαθεδρία σε κρίσιμους τομείς της τεχνολογικής και οικονομικής ανάπτυξης

Η Κίνα φαίνεται να έχει βάλει στο στόχαστρο το μέλλον των δυτικών οικονομιών, σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ του Economist…
Δύο νέες τεχνολογίες αιχμής, που αναπτύσσονται με γοργούς ρυθμούς στη χώρα, αναμένεται να φέρουν επαναστατικές αλλαγές στην παγκόσμια αγορά, υπονομεύοντας τη θέση των παραδοσιακών δυνάμεων της Δύσης.
Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι, εάν οι δυτικές οικονομίες δεν προσαρμοστούν άμεσα, κινδυνεύουν να χάσουν την πρωτοκαθεδρία σε κρίσιμους τομείς της τεχνολογικής και οικονομικής ανάπτυξης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το περιοδικό, αυτοί που ανησυχούν για το πώς θα ανταγωνιστούν την Κίνα στην τεχνολογία -και είναι πολλοί- φέρνουν στον νου τους τα ηλεκτρικά οχήματα (EV), τα ηλιακά πάνελ και την τεχνητή νοημοσύνη.
Για αυτούς όμως έχουμε άσχημα νέα.
Η Κίνα προχωρά με ταχύτητα σε δύο άλλες τεχνολογίες αιχμής: τα αυτόνομα οχήματα και τα νέα φάρμακα.
Δεδομένου ότι αυτοί οι κλάδοι εξαπλώνονται παγκοσμίως, θα αποτελέσουν παράδειγμα της δύναμης της κινεζικής καινοτομίας.
Η πρόοδος της Κίνας στα πεδία αυτά είναι εκπληκτική.
Η επανάσταση στα ρομποταξί αποκτά ταχύτητα και θα μπορούσε να αλλάξει τις μεταφορές, τη διανομή και την καθημερινή ζωή στις πόλεις.
Τα αυτόνομα ταξί της χώρας, κατασκευασμένα με το ένα τρίτο του κόστους των αντίστοιχων της Waymo στις ΗΠΑ, διανύουν εκατομμύρια χιλιόμετρα και δημιουργούν συνεργασίες στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.
Στον χώρο της ιατρικής, η Κίνα έχει μετατραπεί από αντιγραφέα γενόσημων φαρμάκων στον δεύτερο μεγαλύτερο παγκοσμίως προγραμματιστή νέων φαρμάκων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων κατά του καρκίνου.
Δυτικοί αδειοδοτούν τα προϊόντα των κινεζικών εταιρειών.
Η ημέρα που ένας φαρμακευτικός κολοσσός θα προκύψει από την Κίνα δεν φαίνεται πια τόσο μακρινή.
Η άνοδος και των δύο αυτών κλάδων δείχνει πολλά για το πώς λειτουργεί η κινεζική καινοτομία.
Ένας βαθύς «πυθμένας» ταλέντων, μια ευρεία βάση παραγωγής και τεράστια κλίμακα συνδυάζονται για να την προωθήσουν γρήγορα στην αλυσίδα αξίας.
Η παραγωγή ρομποταξί βασίστηκε στην μαζική παραγωγή EV και στην κυριαρχία στην προμήθεια των lidar και άλλων αισθητήρων που χρειάζονται για την αυτόνομη οδήγηση.
Η κλίμακα βοήθησε επίσης στη μείωση του κόστους. Στρατοί ασθενών που συμμετέχουν σε κλινικές δοκιμές και τα κέρδη από την παραγωγή γενοσήμων επιτάχυναν την καινοτομία στη φαρμακευτική.
Ένα πιο εντυπωσιακό στοιχείο της επιτυχίας της Κίνας είναι οι ευέλικτοι και επιτρεπτικοί ρυθμιστικοί μηχανισμοί της.
Όπως και σε άλλους κλάδους, οι τοπικές κυβερνήσεις προσέφεραν φτηνές πιστώσεις και άλλες διευκολύνσεις στις εταιρείες.
Αλλά είναι η ευέλικτη νομοθέτηση που πραγματικά ενίσχυσε την πρόοδο.
Λίγο μετά που οι πολιτικοί ηγέτες ανακοίνωσαν το 2016 την φιλοδοξία της Κίνας να γίνει «υπερδύναμη στη βιοτεχνολογία», η χώρα εφάρμοσε μια σειρά μεταρρυθμίσεων.
Το προσωπικό του φαρμακευτικού ρυθμιστικού οργανισμού τετραπλασιάστηκε μεταξύ 2015 και 2018, και μια εκκρεμότητα 20.000 αιτήσεων νέων φαρμάκων εκκαθαρίστηκε σε μόλις δύο χρόνια.
Ο χρόνος για την έγκριση κλινικών δοκιμών μειώθηκε από 501 σε 87 ημέρες.
Πέρυσι, εταιρείες στη χώρα διεξήγαγαν το ένα τρίτο των κλινικών δοκιμών παγκοσμίως.
Ομοίως, η Κίνα πειραματίστηκε νωρίς με τα ρομποταξί.
Οι τοπικοί αξιωματούχοι, επιθυμώντας να προσελκύσουν ταλέντο και επενδύσεις, ενέκριναν πιλοτικά προγράμματα γρήγορα και εγκατέστησαν αισθητήρες και άλλες ψηφιακές υποδομές για να καθοδηγούν τα αυτόνομα οχήματα.
Οι δοκιμές έγιναν σε πάνω από 50 πόλεις.
Πολλοί πειραματίστηκαν επίσης με νόμους για ευθύνες και κατευθυντήριες οδηγίες για τις δοκιμές.
Παρόλο που ατυχήματα προκάλεσαν προσωρινά διακοπές, τα πιλοτικά προγράμματα βοήθησαν μηχανικούς και πολιτικούς να κατανοήσουν τη νέα τεχνολογία.
Ο αδυσώπητος ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά επιβάλλει σκληρές συνθήκες στις μεμονωμένες εταιρείες, αλλά οι επιζώντες διαμορφώνονται για να γίνουν υπερ-ανταγωνιστικοί πρωταθλητές εξαγωγών.
Οι χειριστές ρομποταξί στην Κίνα ανταγωνίζονται μεταξύ τους και με τα φθηνά ταξί με οδηγό σε μια οικονομία που πλήττεται από αποπληθωρισμό.
Οι νέες τεχνολογίες λαμβάνουν επιδοτήσεις που τελικά προέρχονται από τις τσέπες των υποαμοιβόμενων πολιτών.
Πολλές ζημιογόνες επιχειρήσεις δεν θα επιβιώσουν από τους πολέμους τιμών.
Αλλά όσες τα καταφέρουν, θα αναζητήσουν έσοδα στο εξωτερικό.
Έτσι, ένα νέο κύμα κινεζικής φθηνής καινοτομίας θα εξαπλωθεί στον κόσμο. Θα το κάνει με διάφορους τρόπους.
Τα φθηνά φάρμακα της Κίνας μπορούν να προσφέρουν οφέλη, ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Αλλά για τις εταιρείες της, η αμερικανική αγορά, που είναι πηγή του 70% των παγκόσμιων κερδών φαρμάκων, αποτελεί τον πιο ζουμερό στόχο.
Η σημασία της Κίνας για τις αλυσίδες τροφοδοσίας των δυτικών φαρμακευτικών εταιρειών σημαίνει ότι η σχέση μπορεί ακόμη και να είναι αμοιβαία επωφελής.
Τα ρομποταξί, αντίθετα, πιθανότατα θα ακολουθήσουν τον πιο συνηθισμένο δρόμο των κινεζικών τεχνολογικών εξαγωγών.
Η Αμερική τα μπλοκάρει, καθώς διαθέτει δική της βιομηχανία και σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια, αλλά πιθανότατα θα αποκτήσουν παρουσία σε άλλες χώρες, όπου οι εγχώριες προσπάθειες για αυτονομία υστερούν πολύ.
Πώς πρέπει να αντιδράσει ο υπόλοιπος κόσμος;
Ο ανταγωνισμός κινδυνεύει να κενώσει τις δυτικές οικονομίες.
Όπου υπάρχουν ενδείξεις κινεζικής υποτίμησης και επιδοτήσεων, τα αντίμετρα κατά των κινεζικών εξαγωγών είναι δικαιολογημένα και απαραίτητα.
Όπου υπάρχουν κίνδυνοι ασφάλειας, η δράση επίσης είναι δικαιολογημένη.
Τα δεδομένα που συλλέγουν τα ρομποταξί μπορεί να αποτελέσουν απειλή επιτήρησης• η κινεζική φαρμακοβιομηχανία έχει υποστεί σκάνδαλα διαφθοράς.
Ωστόσο, ο αυτοσχεδιαστικός προστατευτισμός στο όνομα της ασφάλειας ή της προστασίας θα ήταν λάθος.
Το να μπλοκάρει κανείς ή να περιορίζει τους καρπούς της κινεζικής καινοτομίας θα στερούσε τους καταναλωτές από φθηνότερα και καλύτερα φάρμακα και μέσα μεταφοράς, σε μια εποχή που οι πολίτες ανησυχούν για το κόστος ζωής.
Γι’ αυτό θα ήταν καλύτερο για τις δυτικές οικονομίες να ξανασκεφτούν πώς λειτουργεί η καινοτομία στο εσωτερικό τους.
Είναι δελεαστικό να είσαι μοιρολάτρης για την άνοδο της Κίνας – να καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι η κυριαρχία της στις τεχνολογίες του μέλλοντος μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω αυταρχικών διαταγμάτων και σπάταλων επιχορηγήσεων, και ότι οι δημοκρατίες δεν μπορούν να ακολουθήσουν τα βήματά της.
Αλλά η εφευρετικότητα του ιδιωτικού τομέα της Κίνας και η ευελιξία των ρυθμιστικών της αρχών υπήρξαν επίσης κρίσιμα στοιχεία.
Εδώ, δυστυχώς, η Δύση βαδίζει προς τη λάθος κατεύθυνση.

Ζωή στη «λεωφόρο της βραδυκίνησης»

Η Αμερική διαθέτει κλίμακα και βαθιές τσέπες για να ανταγωνιστεί.
Αλλά σε πολλές πολιτείες, ιδιαίτερα στις Δημοκρατικές, οι ρυθμιστικές αρχές μπλοκάρουν ή καθυστερούν την ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων.
Η κυβέρνηση διεξάγει «πόλεμο» εναντίον των πανεπιστημίων και μειώνει τη χρηματοδότηση για βασική έρευνα.
Όπως και σε άλλες δυτικές χώρες, είναι εχθρική προς τους μετανάστες, ακόμα και τους ταλαντούχους.
Στα φάρμακα, καθώς αυξάνεται το μερίδιο της Κίνας στις κλινικές δοκιμές, η Ευρώπη χάνει έδαφος.
Οι οικονομίες της χρειάζεται απεγνωσμένα να ενσωματωθούν περισσότερο, ώστε να μπορούν να χρηματοδοτούν και να αναπτύσσουν νέες τεχνολογίες.
Εκεί επίσης, οι ρυθμιστικές αρχές συχνά υπερεκτιμούν την ασφάλεια εις βάρος του ρίσκου και του πειραματισμού.
Τίποτα δεν λέει ότι η Κίνα πρέπει να κατέχει το μέλλον.
Αλλά αν η Δύση θέλει να ανταγωνιστεί στα αυτόνομα αυτοκίνητα και τη φαρμακευτική, πόσο μάλλον στα EV, την ηλιακή ενέργεια και άλλες ζωτικές τεχνολογίες, πρέπει να μάθει τα σωστά μαθήματα από την άνοδο της Κίνας, καταλήγει ο Economist.

www.bankingnews.gr



Source link

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων