Kodak: Η εταιρεία με ιστορία 133 ετών δεν μπορεί να καλύψει χρέη 500 εκατ. ευρώ

Η εταιρεία ειδών φωτογραφίας Kodak, με ιστορία 133 ετών, ανέφερε στην έκθεση κερδών του δεύτερου τριμήνου τη Δευτέρα ότι τα οικονομικά της «εγείρουν σημαντικές αμφιβολίες» για την ικανότητά της να συνεχίσει τις δραστηριότητές της ως δρώσα επιχείρηση, όπως μεταδίδει το CNBC.
Σε πρόσφατη οικονομική ανακοίνωση καταγράφεται ότι δεν διαθέτει ούτε δεσμευμένη χρηματοδότηση ούτε επαρκή ρευστό για να καλύψει περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια χρέους, δημιουργώντας σοβαρές αμφιβολίες για τη βιωσιμότητά της.
Η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρή ζημία 26 εκατομμυρίων δολαρίων, μειωμένη κατά 200% από τα καθαρά κέρδη των 26 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Η Kodak σημείωσε επίσης μείωση 12% στα ακαθάριστα κέρδη, με εκατομμύρια σε χρέη.
«Η Kodak έχει χρέος που λήγει εντός 12 μηνών και δεν διαθέτει δεσμευμένη χρηματοδότηση ή διαθέσιμη ρευστότητα για να καλύψει τέτοιες υποχρεώσεις χρέους εάν αυτές καταστούν ληξιπρόθεσμες σύμφωνα με τους τρέχοντες όρους τους», έγραψε η εταιρεία σε ένα έγγραφο που υπέβαλε στις ρυθμιστικές αρχές .
Οι μετοχές της εταιρείας έχουν υποχωρήσει κατά περισσότερο από 15% από την αρχή του έτους.
Η Kodak σχεδιάζει να τερματίσει το συνταξιοδοτικό της πρόγραμμα και ένας εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε στο CNBC ότι η Kodak σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα χρήματα που θα λάβει από τον διακανονισμό για να αποπληρώσει τα χρέη της.
«Η Kodak είναι βέβαιη ότι θα είναι σε θέση να αποπληρώσει ένα σημαντικό μέρος του μακροπρόθεσμου δανείου της πολύ πριν από τη λήξη του και να τροποποιήσει, να παρατείνει ή να αναχρηματοδοτήσει το υπόλοιπο χρέος μας ή/και τις υποχρεώσεις μας σε προνομιούχες μετοχές», δήλωσε ο εκπρόσωπος.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία αντιμετωπίζει δυσκολίες.
Ιδρυμένη στο Ρότσεστερ της Νέας Υόρκης στα τέλη του 1800 , η Kodak ακολούθησε το κύμα της φωτογραφίας με στόχο την απλοποίηση της διαδικασίας για τους καταναλωτές. Αλλά καθώς η εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας ανέβαινε, η εταιρεία αντιμετώπιζε αυξανόμενες δυσκολίες να παραμείνει επίκαιρη, καθώς οι φωτογραφικές μηχανές ξεπέρασαν το φιλμ και τις φωτογραφικές μηχανές μιας χρήσης.
Τη δεκαετία του 2000, η εταιρεία προσπάθησε να συμβαδίσει με την αυξανόμενη τάση των ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών, αλλά δυσκολεύτηκε, σύμφωνα με τον αναλυτή της Melius Research, Ben Reitzes, ο οποίος είπε ότι η Kodak αγνοούσε τις ανησυχίες της εποχής σχετικά με το εξελισσόμενο μακροπεριβάλλον.
«Η ψηφιακή τεχνολογία δεν ήταν αμέσως έτοιμη να μειώσει τις πωλήσεις φιλμ — αλλά η κοινή λογική μας έλεγε διαφορετικά», έγραψε ο Reitzes σε σημείωμα του Μαρτίου . «Εκείνη την εποχή, η διοίκηση της Kodak μας είπε ότι το φιλμ θα συνυπάρχει με τις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές και ότι θα λαμβάνονται περισσότερες φωτογραφίες — και ότι θα πρέπει να εκτυπώνονται περισσότερες από την Kodak».
Αντ′ αυτού, η Kodak κήρυξε πτώχευση το 2012. Επανεμφανίστηκε ένα χρόνο αργότερα, το 2013, με τέσσερις κύριους επιχειρηματικούς τομείς: εκτύπωση, προηγμένα υλικά και χημικά, κινηματογραφικές ταινίες και καταναλωτικά προϊόντα, που περιλαμβάνουν κάμερες και αξεσουάρ.
Μια «εξέγερση ενάντια στην ψηφιακή τελειότητα»
Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, η τάση των ρετρό φωτογραφικών μηχανών έχει αναβιώσει.
Το 2020, ο τότε Γενικός Διευθυντής Ed Hurley δήλωσε στο NBC News ότι η Kodak κατασκεύασε πάνω από διπλάσιο αριθμό ρολλών φιλμ το 2019 από ό,τι το 2015.
Και στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου πέρυσι, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Kodak, Jim Continenza, δήλωσε ότι η εταιρεία αντιμετώπιζε τόσο υψηλή ζήτηση για φιλμ που χρειαζόταν να αναβαθμίσει το εργοστάσιό της στο Ρότσεστερ.
«Οι πωλήσεις ταινιών μας έχουν αυξηθεί», είχε δηλώσει τότε ο Continenza. «Καθώς συνεχίζουμε να βλέπουμε τη δέσμευσή μας και τη δέσμευση των πελατών μας στον κινηματογράφο, τις φωτογραφίες και τις κινηματογραφικές ταινίες, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτόν τον χώρο και να συνεχίζουμε την ανάπτυξη».
Σύμφωνα με το Fortune Business Insights , το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς κινηματογραφικών καμερών αυξάνεται ραγδαία και εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 535 εκατομμύρια δολάρια έως το 2032. Το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Ευεξίας ονόμασε την «αναλογική ευεξία» — συμπεριλαμβανομένης της προ-ψηφιακής τεχνολογίας — την κορυφαία τάση για το 2025.
Αυτή η ανάπτυξη οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη Γενιά Ζ, η οποία έχει στραφεί στην αισθητική της παλιάς σχολής, σε αυτό που θεωρείται «διαζύγιο» από τον υπερρεαλισμό της ψηφιακής φωτογραφίας, σύμφωνα με τον Άλεξ Κουκ, αρχισυντάκτη του Fstoppers, ενός ιστότοπου ειδήσεων φωτογραφίας.
«Νομίζω ότι υπάρχει αυτή η εξέγερση ενάντια στην ψηφιακή τελειότητα όπου η ταινία μοιάζει πραγματική σε αυτόν τον υπερ-επιμελημένο κόσμο του Instagram και του TikTok, όπου οι εικόνες φιλτράρονται, επεξεργάζονται το Facetun και δοκιμάζονται με αλγόριθμους», είπε ο Cooke.
Για τα μέλη της Γενιάς Ζ, που μεγάλωσαν στην εποχή των smartphone, ο Cooke είπε ότι αυτό το είδος φωτογραφίας φέρνει μια «νοσταλγία χωρίς βιωματική εμπειρία», όπου οι νεότεροι άνθρωποι ρομαντικοποιούν μια πιο αργή κουλτούρα και σπάνε τον βρόχο της άμεσης ανατροφοδότησης.
Η αισθητική του φιλμ παίζει επίσης ρόλο, πρόσθεσε ο Cooke, με τα μοναδικά χρώματα και τους κόκκους να αποτυπώνουν κάτι που ένα smartphone δεν θα μπορούσε. Κατά ειρωνικό τρόπο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τροφοδοτούν ακόμη και την ενίσχυση της τάσης, είπε.
Η χρήση φιλμικών φωτογραφικών μηχανών και η ανάπτυξη αυτού του φιλμ συμβαδίζει επίσης με την τάση του ψηφιακού μινιμαλισμού της Γενιάς Ζ, σύμφωνα με την Hillary Grigonis, αρχισυντάκτρια του Digital Camera World US.
Ως επαγγελματίας φωτογράφος, η Γκριγκόνις είπε ότι έχει δει τη Γενιά Ζ να νιώθει την αίσθηση της «αποσύνδεσης» όταν χρησιμοποιεί φιλμ, το οποίο προσφέρει μια πιο απτή φωτογραφική εμπειρία από τα smartphones.
«Μέρος της αύξησης της φωτογραφίας με φιλμ μεταξύ της Γενιάς Ζ πιθανότατα οφείλεται στην επιθυμία για αποσύνδεση και στην επιθυμία για αυτή την ρετρό αισθητική», δήλωσε η Γκριγκόνις, προσθέτοντας ότι εξεπλάγη από τις οικονομικές δυσκολίες της Kodak, δεδομένης της συνολικής αύξησης της ζήτησης.
Για την 25χρονη Madison Stefanis, η Kodak ήταν το σημείο εισόδου της στον κόσμο της φωτογραφικής μηχανής. Ανήκοντας και η ίδια στη Γενιά Ζ, η Stefanis δημιούργησε την 35mm Co, μια εταιρεία φιλμ φωτογραφικών μηχανών που στόχευε ειδικά στο να κάνει το φωτογραφικό στυλ εύκολο και προσιτό στη γενιά της.
Η Στεφανής είπε ότι έχει παρατηρήσει ότι οι νεότεροι άνθρωποι στρέφονται προς τη συναισθηματική σύνδεση που δημιουργείται από την καθυστερημένη ικανοποίηση της αναμονής για την εμφάνιση των φωτογραφιών, κάτι που έχει «χαθεί στην ψηφιακή εποχή».
Επειδή έχει δει τη Γενιά Ζ να οδηγεί την αναβίωση του κινηματογράφου, η Στεφανίς είπε ότι έμεινε «σοκαρισμένη» από τη δήλωση της Kodak σχετικά με την ικανότητά της να συνεχίσει ως επιχείρηση.
«Η Γενιά Ζ λαχταρά πραγματικά κάτι που μπορεί να κρατήσει στα χέρια της», είπε. «Στις μέρες μας, τουλάχιστον για μένα, οι περισσότερες αναμνήσεις μου ζουν είτε στο μυαλό μου είτε στο τηλέφωνό μου, οπότε νομίζω ότι το να έχουμε πραγματικά απτά, φυσικά αντικείμενα όπου μπορούμε να αποθηκεύσουμε τα αναμνηστικά μας και αυτές τις σημαντικές στιγμές είναι πραγματικά ξεχωριστό για τη γενιά μου».
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.