LFP, NCM και LMR: Ποιες είναι οι βασικές διαφορές στις χημείες μπαταριών

LFP, NCM και LMR: Ποιες είναι οι βασικές διαφορές στις χημείες μπαταριών

Καθώς η τεχνολογία των μπαταριών εξελίσσεται, τρεις βασικές χημείες κυριαρχούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάθε μία με διαφορετικά πλεονεκτήματα και περιορισμούς.Ηλεκτρικό αυτοκίνητοΚοντινές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων

Στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η επιλογή της σωστής τεχνολογίας μπαταριών είναι κρίσιμη. Οι πιο διαδεδομένες σήμερα είναι οι LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού), οι NCM (νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου) και οι πιο πρόσφατες LMR (πλούσιες σε μαγγάνιο). Κάθε μία από αυτές τις χημείες έχει σχεδιαστεί με διαφορετικές προτεραιότητες: κόστος, αυτονομία, ασφάλεια ή και συνδυασμό τους.
Οι LFP είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς λόγω της χαμηλής τιμής και της μεγάλης ανθεκτικότητας. Είναι λιγότερο ενεργειακά πυκνές, κάτι που επηρεάζει την αυτονομία, αλλά προσφέρουν πολύ καλή θερμική σταθερότητα και μεγάλο κύκλο ζωής, χωρίς την ανάγκη για ακριβά μέταλλα όπως το νικέλιο ή το κοβάλτιο. Γι’ αυτό και χρησιμοποιούνται ευρέως από κατασκευάστριες όπως η Tesla στα βασικά της μοντέλα, κυρίως στην Κίνα.
Οι NCM είναι πιο ενεργειακά αποδοτικές, προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία σε μικρότερες διαστάσεις. Βασίζονται όμως σε σπάνια και ακριβά υλικά, κάτι που ανεβάζει το κόστος τους και δημιουργεί ηθικά και γεωπολιτικά ζητήματα, ιδίως λόγω της χρήσης κοβαλτίου.
Παράλληλα, απαιτούν πιο αυστηρά συστήματα ψύξης, καθώς είναι πιο επιρρεπείς σε θερμική αστάθεια(Διαβάστε περισσότερα)



Source link

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων