Metro AEBE: Ελαφρά αύξηση τζίρου για το 2024 με στόχο την κατά 95% γεωγραφική κάλυψη

Αν και ο επικεφαλής εταιρείας Metro ΑΕΒΕ, που διαθέτει τα σούπερ μάρκετ My market, Αριστείδης Παντελιάδης, έχει προβεί σε ανακοίνωση για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024, εντούτοις η εταιρεία δημοσιοποίησε πριν λίγες ημέρες τις αναλυτικές οικονομικές καταστάσεις.
Σύμφωνα με αυτές σε ενοποιημένο επίπεδο, ο όμιλος Μetro ΑΕΒΕ κατέγραψε μικρή αύξηση 1,95% του κύκλου εργασιών το 2024 σε σχέση με το 2023, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων και μειωμένης αγοραστικής δύναμης. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών του 2024 ανήλθε σε 1,62 δισ. ευρώ έναντι 1,58 δισ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Στην ενοποίηση εκτός της μητρικής περιλήφθηκαν οι παρακάτω εταιρείες: Ψυγεία Αθηνών, η οποία εδρεύει στην Αθήνα, η MCC BEST VALUE LTD, η οποία εδρεύει στην Κύπρο, καθώς και η MY MARKET LOCAL ΜΟΝ. ΙΚΕ, η οποία εδρεύει στην Αθήνα.
Να σημειωθεί πως ο κύκλος εργασιών προέρχεται από δύο βασικές κατηγορίες καταστημάτων τις πωλήσεις λιανικής μέσα από τα My market και τις πωλήσεις χονδρικής μέσα από τα METRO Cash & Carry.
Το μεικτό αποτέλεσμα αυξήθηκε με λίγο υψηλότερο ρυθμό ήτοι 4,77% και ανήλθε σε 423,532 εκατ. ευρώ από 404,233 εκατ. ευρώ το 2023.
Η υψηλότερη αύξηση οφείλεται στο οριακά υψηλότερο περιθώριο μεικτού κέρδους, που διαμορφώθηκε σε 26,11 ποσοστιαίες μονάδες από 25,43 ποσ. μονάδες το 2023.
Την ίδια στιγμή, τα αποτελέσματα της εταιρείας προ φόρων (κέρδη) διαμορφώθηκαν σε 23,1 εκατ. €, ενώ ο όμιλος όμιλος πραγματοποίησε καθαρά κέρδη (μετά από φόρους) 21,4 εκατ. €. Από τα κέρδη η εταιρεία μοιράζει μέρισμα 8,5 εκατ. ευρώ στους μετόχους της.
Οπως είναι γνωστό τα σούπερ μάρκετ δουλεύουν με πολύ χαμηλά περιθώρια κέρδους και σε αυτή την περίπτωση το καθαρό περιθώριο διαμορφώθηκε σε μόλις 1,32% από 1,64% την προηγούμενη χρήση. Η μείωση στο καθαρό περιθώριο κέρδους οφείλεται στα αυξημένα κόστη διάθεσης και τους αυξημέενους τόκους.
Ο δανεισμός της εταιρείας ανήλθε σε περίπου 382 εκατ. ευρώ το 2024 και αυξήθηκε οριακά σε σχέση με το 2023.
Ο όμιλος Metro AEBE είναι από τους μεγαλύτερους εργοδότες στην Ελλάδα καθώς το 2024 απασχόλησε κατά μέσο όρο 11.077 εργαζόμενους ένατι 11.124 το 2023.
Πίεση από τα ανοιχτά μέτωπα των πολέμων
Από την εταιρεία διατυπώνονται ανησυχία για τις γεωπολιτικές εξελίξεις: «Η αυξανόμενη αβεβαιότητα σε σχέση με την παγκόσμια προσφορά εμπορευμάτων λόγω της διαμάχης μεταξύ της Ρωσίας και Ουκρανίας και του συνεχιζόμενου πολέμου στη Μέση Ανατολή ενδέχεται να ασκήσει σημαντική πίεση για την αύξηση των τιμών των εμπορευμάτων με άμεση συνέπεια την ανοδική πορεία του πληθωρισμού, με άμεση επίπτωση στην αγοραστική δύναμη του καταναλωτή, αλλά και διαταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα».
Για την τρέχουσα χρήση (2025), η διοίκηση εκφράζει συγκρατημένη αισιοδοξία και προσδοκά μία σταθεροποιητική πορεία του ομίλου λόγω και της οικονομικής κρίσης και του αυξημένου ανταγωνισμού.
Τέσσερα κέντρα διανομής – Στόχος για γεωγραφική κάλυψη μέχρι 95%
Η εταιρεία κατά τη χρήση 2024, διέθετε τέσσερα Κέντρα Διανομής, στα Οινόφυτα Βοιωτίας, στη Μάνδρα Αττικής, στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης και τον Ασπρόπυργο, πενήντα καταστήματα χονδρικής πώλησης, εκ των οποίων το ένα είναι delivery center (METRO Cash & Carry) και τρία dark store, διακόσια είκοσι οκτώ καταστήματα λιανικής πώλησης και δεκατέσσερα πρατήρια υγρών καυσίμων. Διαθέτει, δε ακίνητα σε Ελλάδα και Κύπρο.
H πολιτική της εταιρείας σχετικά με την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων της στηρίζεται στη δημιουργία καταστημάτων METRO Cash & Carry και My market, σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία σε όλη την Ελλάδα, με στόχο την παροχή άριστων υπηρεσιών στους πελάτες της. Αναφορικά με τα METRO Cash & Carry, στόχος είναι η ύπαρξη ενός καταστήματος σε κάθε μεσαία και μεγάλη πόλη της Ελλάδας και η γεωγραφική κάλυψη του εμπορίου της χώρας κατά 95%.
Για τα My market, στόχος της εταιρείας είναι η ύπαρξη καταστημάτων στις περισσότερες γειτονιές και κεντρικές αγορές της Αττικής και της Νότιας Ελλάδας.
Στην παρούσα φάση, ο όμιλος συνεργάζεται με πάνω από 1.000 προμηθευτές, γεγονός που διαφοροποιεί τον κίνδυνο λόγω του μεγάλου αριθμού τους τόσο από την εγχώρια αγορά, όσο και από το εξωτερικό.
Παρόλαυτα, όπως τονίζεται από την Metro «δεν υπάρχει εξάρτηση από κανέναν προμηθευτή, ούτε αποκλειστική συνεργασία. Από το σύνολο των προμηθευτών μας, το 95% προέρχεται από την εγχώρια αγορά και το 5% από το εξωτερικό. Τα κριτήρια επιλογής συνεργατών είναι αυστηρά, με γνώμονα την υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων προϊόντων ή υπηρεσιών. Η κάλυψη των αναγκών των πελατών μας, καθώς και οι ιδιαιτερότητες που μπορεί να προκύπτουν λόγω γεωγραφίας ή κοινωνικο-οικονομικών κριτηρίων είναι σημαντικές παράμετροι».
Εξάλλου, οι δραστηριότητες της εταιρείας στον τομέα ερευνών και ανάπτυξης επικεντρώνονται σε καινοτόμες μεθόδους ανακαινίζοντας διαρκώς τα σημεία πώλησης με στόχο την μείωση της κατανάλωσης ενέργειας σε όλες τις εγκαταστάσεις του ομίλου.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.