Pay-as-you-save στη θάλασσα: Νέο ταμείο χρηματοδοτεί 100% τα ναυτιλιακά retrofits – FinanceNews.gr

Pay-as-you-save στη θάλασσα: Νέο ταμείο χρηματοδοτεί 100% τα ναυτιλιακά retrofits - FinanceNews.gr



FEET: Το πρώτο retrofit fund συγκέντρωσε 35 εκατ.$. Πώς λειτουργεί, ποιον χρηματοδοτεί και πως αλλάζει τη ναυτιλιακή απανθρακοποίηση

 

Η ναυτιλιακή βιομηχανία αποκτά ένα νέο, πρωτοποριακό χρηματοδοτικό εργαλείο που στοχεύει να επιταχύνει την εγκατάσταση τεχνολογιών ενεργειακής απόδοσης στα πλοία. Το Ταμείο για Τεχνολογίες Ενεργειακής Απόδοσης (FEET), το πρώτο στον κόσμο που συνδέει την αποπληρωμή των αναβαθμίσεων με την πραγματική εξοικονόμηση καυσίμων, ολοκλήρωσε το αρχικό του κλείσιμο συγκεντρώνοντας δεσμεύσεις ύψους 35 εκατομμυρίων δολαρίων, ξεπερνώντας τον στόχο που είχε τεθεί.

Το FEET δημιουργήθηκε σε συνεργασία του Global Centre for Maritime Decarbonisation (GCMD) και της AIM Horizon Investments, και φιλοδοξεί να καλύψει μια από τις μεγαλύτερες αδυναμίες της πράσινης μετάβασης στη ναυτιλία: την απουσία χρηματοδότησης για αναβαθμίσεις χαμηλού κόστους αλλά υψηλού αντίκτυπου. Με ένα μοντέλο αποπληρωμής pay-as-you-save, οι πλοιοκτήτες προχωρούν στις εγκαταστάσεις των τεχνολογιών και αποπληρώνουν την επένδυση μόνο στην έκταση που επιβεβαιώνεται η εξοικονόμηση καυσίμων ή η συμμόρφωση με κανονισμούς.

Ένα χρηματοδοτικό σχήμα κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες της ναυτιλίας

Οι αναβαθμίσεις ενεργειακής απόδοσης, όπως η αιολικά υποβοηθούμενη πρόωση και τα συστήματα λίπανσης με αέρα, προσφέρουν άμεση εξοικονόμηση, ωστόσο η υιοθέτησή τους παραμένει περιορισμένη λόγω αβεβαιότητας στις επιδόσεις και έλλειψης κεφαλαίου. Το FEET επιχειρεί να καλύψει αυτό το κενό παρέχοντας έως και 100% προκαταβολική χρηματοδότηση, χωρίς να απαιτείται υποθήκη του πλοίου. Με αυτόν τον τρόπο αποσυνδέει τη χρηματοδότηση της αναβάθμισης από τους παραδοσιακούς περιορισμούς της ναυτιλιακής πιστοδότησης.

Για την ακριβή μέτρηση της εξοικονόμησης, η GCMD έχει ήδη εφαρμόσει πιλοτικά προγράμματα όπου πλοία εξοπλίστηκαν με προηγμένους αισθητήρες που συλλέγουν δεδομένα υψηλής ανάλυσης. Τα στοιχεία αξιοποιούνται μέσω στατιστικών μοντέλων ώστε να απομονώνεται η καθαρή συμβολή κάθε τεχνολογίας στην εξοικονόμηση καυσίμων, αντιμετωπίζοντας ένα από τα σημαντικότερα εμπόδια στην αγορά.

Η δομή του ταμείου και ο τρόπος διαχείρισης

Η AIM HI διαχειρίζεται το ταμείο, ενώ στην εμπορική μετοχική θέση συμμετέχουν οι μέτοχοί της. Η Development Bank of Japan κατέχει προνομιούχα μετοχική θέση, ενώ η ING -ως συντονιστική τράπεζα- και η DBS έχουν συμφωνήσει καταρχήν να παράσχουν χρηματοδότηση κύριου χρέους. Το μοντέλο συνδυάζει καταλυτικό κεφάλαιο, εμπορικές και προνομιούχες μετοχές και τραπεζικό δανεισμό, επιτρέποντας στο FEET να μειώνει τον κίνδυνο, να διατηρεί ανταγωνιστικό κόστος χρηματοδότησης και να χτίζει ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο έργων σε διαφορετικούς τύπους πλοίων και τεχνολογιών.

Το ταμείο ξεκινά με ισχυρές προοπτικές επέκτασης. Στόχος μέχρι το 2030 είναι να φτάσει τα 500 εκατ. δολάρια, ικανά να χρηματοδοτήσουν περίπου 200 πλοία, συμβάλλοντας σημαντικά στην ταχύτερη μείωση εκπομπών του κλάδου.

Καταλύτης για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας

Σε μια περίοδο όπου η πίεση για συμμόρφωση με αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανόνες αυξάνεται, το FEET εισάγει ένα νέο, πρακτικό μοντέλο που μειώνει το ρίσκο και επιταχύνει την υιοθέτηση λύσεων χαμηλών εκπομπών. Η σύνδεση αποπληρωμής με απτή, επαληθευμένη εξοικονόμηση απαντά στο διαχρονικό πρόβλημα του ποιος πληρώνει και ποιος επωφελείται, δίνοντας στους πλοιοκτήτες ισχυρό κίνητρο να επενδύσουν σε πράσινες τεχνολογίες.

Η επιτυχία του πρώτου κλεισίματος, πέρα από το οικονομικό μέγεθος, μεταφέρει ένα μήνυμα ότι η ναυτιλία μπορεί να αποκτήσει νέα χρηματοδοτικά εργαλεία ικανά να στηρίξουν την απαιτητική αλλά αναγκαία μετάβαση προς χαμηλότερες εκπομπές.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων