Volkswagen: Ζημιά 1,3 δισ. ευρώ λόγω των δασμών στο πρώτο εξάμηνο – Μειώνει τις προβλέψεις για το 2024

Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων με χαμηλότερο περιθώριο κέρδους, καθώς και το κόστος αναδιάρθρωσης, επηρέασαν αρνητικά τα αποτελέσματα, επιπλέον των δασμών
Η Volkswagen ανακοίνωσε την Παρασκευή 25 Ιουλίου 2025 ότι οι δασμοί που επέβαλε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Donald Trump κόστισαν στην εταιρεία 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ (1,5 δισ. δολάρια) κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, καθώς σημειώθηκε πτώση στα καθαρά κέρδη της.
Συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 38,5% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκαν στα 4,48 δισεκατομμύρια ευρώ, ανακοίνωσε ο γερμανικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων με χαμηλότερο περιθώριο κέρδους, καθώς και το κόστος αναδιάρθρωσης, επηρέασαν αρνητικά τα αποτελέσματα, επιπλέον των δασμών.
Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Arno Antlitz, δήλωσε πως η Volkswagen «βρίσκεται στο σωστό δρόμο» και πως η απόδοση είναι «στο ανώτερο εύρος των προβλέψεων», αν εξαιρεθούν οι επιβαρύνσεις από δασμούς και αναδιάρθρωση.
Ωστόσο, προειδοποίησε σε τηλεδιάσκεψη ότι «οι δασμοί είναι πιθανό να παραμείνουν μόνιμη επιβάρυνση» και τόνισε ότι η εταιρεία πρέπει να εντείνει τις προσπάθειες μείωσης κόστους για να αντισταθμίσει τις απώλειες.
Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Volkswagen κατέληξε σε ιστορική συμφωνία με τα συνδικάτα για την κατάργηση 35.000 θέσεων εργασίας στη Γερμανία έως το 2030, στο πλαίσιο σχεδίου εξοικονόμησης 15 δισ. ευρώ ετησίως.
Μειωμένες προβλέψεις
Ο όμιλος, που περιλαμβάνει 10 μάρκες, μείωσε τις προβλέψεις του για τα έσοδα και τα κέρδη του 2024, προειδοποιώντας για «πολιτική αβεβαιότητα και αυξημένα εμπόδια στο εμπόριο» το υπόλοιπο του έτους.
Πλέον, αναμένει λειτουργικό περιθώριο κέρδους μεταξύ 4% και 5%, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης 5,5% έως 6,5%, κάτι που μεταφράζεται σε δισεκατομμύρια ευρώ διαφορά.
Η πρόβλεψη αυτή βασίζεται στην εκτίμηση ότι οι ΗΠΑ θα επιβάλουν δασμούς 10% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα στο καλό σενάριο και 27,5% στο δυσμενές, ανέφερε η εταιρεία.
Οι προηγούμενες εκτιμήσεις, τον Απρίλιο, δεν είχαν ενσωματώσει την αύξηση των αμερικανικών δασμών.
Οι πωλήσεις σε όγκο στη Βόρεια Αμερική μειώθηκαν κατά 16% το πρώτο εξάμηνο, «κυρίως λόγω των δασμών», ενώ παγκοσμίως κατέγραψαν οριακή αύξηση, σύμφωνα με τη Volkswagen.
Οι διαπραγματεύσεις για τους δασμούς συνεχίζονται
Τον Απρίλιο, ο Donald Trump επέβαλε επιπλέον δασμό 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα στο πλαίσιο της επιθετικής εμπορικής πολιτικής του, με στόχο την ενίσχυση της αμερικανικής μεταποίησης.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πληγεί σημαντικά. Η Stellantis, με μάρκες όπως Jeep, Citroën και Fiat, ανέφερε πτώση 25% στις πωλήσεις οχημάτων στη Βόρεια Αμερική το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Διπλωμάτες από τις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση διαπραγματεύονται ενόψει της προθεσμίας που έθεσε ο Trump για την 1η Αυγούστου. Αν δεν υπάρξει συμφωνία, έχει απειλήσει με γενικευμένο δασμό 30%.
Ο CEO της Volkswagen, Oliver Blume, έκανε έκκληση στους διαπραγματευτές:
«Βασιζόμαστε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την κυβέρνηση των ΗΠΑ για να καταλήξουν σε μια ισορροπημένη λύση στο θέμα των δασμών. Αυτό είναι απαραίτητο για μια ανταγωνιστική οικονομία και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού».
Η μετοχή της Volkswagen υποχώρησε αρχικά αλλά στη συνέχεια ανέκαμψε, καταγράφοντας άνοδο άνω του 3% στο πρωινό χρηματιστηριακό κλείσιμο, ενώ ο δείκτης DAX 40 της Φρανκφούρτης υποχώρησε κατά 0,6%.
Ο αναλυτής της Metzler Bank, Pal Skirta, σχολίασε ότι η άνοδος της μετοχής σχετίζεται με τη δήλωση του Blume πως βλέπει «θετική δυναμική από το 2026 και μετά» για τις μάρκες Audi και Porsche, που αντιμετώπισαν δυσκολίες στην κινεζική αγορά τα τελευταία χρόνια.
www.bankingnews.gr
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.