Έκλεισε η VW για πρώτη φορά εργοστάσιο στη Γερμανία – FinanceNews.gr
Σε μια ιστορική καμπή για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η Volkswagen διέκοψε την Τρίτη την παραγωγή αυτοκινήτων σε ένα από τα εργοστάσιά της στη Γερμανία, για πρώτη φορά στα 88 χρόνια της ιστορίας της. Η γραμμή παραγωγής που έκλεισε είναι αυτή της Δρέσδης.
Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο που η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης βρίσκεται υπό τεράστια πίεση λόγω της ασθενούς ζήτησης και των μειωμένων πωλήσεων τόσο στην Κίνα όσο και στην Ευρώπη, καθώς και εξαιτίας των αυξημένων δασμών στις ΗΠΑ.
Το εργοστάσιο της Δρέσδης, γνωστό και ως «Γυάλινο Εργοστάσιο», έχει παράγει λιγότερα από 200.000 οχήματα από την έναρξη της λειτουργίας του το 2002 — αριθμός που αντιστοιχεί σε λιγότερο από το ήμισυ της ετήσιας παραγωγής του κεντρικού εργοστασίου στο Βόλφσμπουργκ. Το κλείσιμο αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης συμφωνίας που επιτεύχθηκε με τα συνδικάτα πέρυσι, η οποία προβλέπει επίσης την περικοπή 35.000 θέσεων εργασίας στη Γερμανία.
Ο χώρος του εργοστασίου δεν θα μείνει ανεκμετάλλευτος, καθώς θα μισθωθεί στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δρέσδης (TU Dresden) για τη δημιουργία μιας πανεπιστημιούπολης έρευνας, εστιάζοντας στην ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης, ρομποτικής και μικροτσίπ. Η VW έχει δεσμευτεί να επενδύσει 50 εκατομμύρια ευρώ τα επόμενα επτά χρόνια σε αυτό το κοινό έργο, ενώ θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τις εγκαταστάσεις ως σημείο παράδοσης αυτοκινήτων σε πελάτες και ως τουριστικό αξιοθέατο.
Στροφή στα Υβριδικά Εκτεταμένης Εμβέλειας (EREVs)
Παράλληλα με τις περικοπές, η Volkswagen προετοιμάζει σημαντικές αλλαγές στη στρατηγική ανάπτυξής της. Η εταιρεία δυσκολεύεται να κατανείμει τον επενδυτικό της προϋπολογισμό ύψους περίπου 160 δισ. ευρώ για την επόμενη πενταετία και αναζητά τρόπους τόνωσης των λειτουργικών κερδών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, η VW καταστρώνει σχέδια για ηλεκτρικά οχήματα με τεχνολογία επέκτασης εμβέλειας (range extender) σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Πρόκειται για τα λεγόμενα EREVs (Extended-Range Electric Vehicles), τα οποία λειτουργούν με την αρχή του σειριακού υβριδικού συστήματος: διαθέτουν μπαταρία που φορτίζεται από έναν μικρό ενσωματωμένο κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η τεχνολογία αυτή, αν και εξαιρετικά δημοφιλής στην Κίνα, δεν είναι ακόμη διαδεδομένη στις δυτικές αγορές. Ωστόσο, η VW εξετάζει την προσθήκη κινητήρων επέκτασης εμβέλειας στα δημοφιλή SUV και σεντάν της, καθώς οι καταναλωτές εξακολουθούν να ανησυχούν για τα ελλιπή δίκτυα φόρτισης και την αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Το πολιτικό παρασκήνιο και οι δασμοί
Οι τελικές επενδυτικές αποφάσεις της VW εξαρτώνται εν μέρει από την έκβαση της αναθεώρησης της ΕΕ για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035, η οποία αναμένεται να ανακοινωθεί εντός του μήνα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επανεξετάζουν τη στρατηγική τους, καθώς η ΕΕ αναμένεται να υπαναχωρήσει από την πλήρη απαγόρευση.
Ο Γερμανός Καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς έχει δηλώσει ότι τα οχήματα με επέκταση εμβέλειας (range extenders) θα πρέπει να επιτρέπονται στην ΕΕ και μετά το 2035. Την ίδια στιγμή, ο όμιλος εξετάζει το ενδεχόμενο παραγωγής μοντέλων Audi στις ΗΠΑ για να αντιμετωπίσει τους δασμούς εισαγωγής του Τραμπ.
Η εμπλοκή της Rheinmetall
Σε μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη, η γερμανική αμυντική βιομηχανία Rheinmetall δήλωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγοράς ενός από τα εργοστάσια της Volkswagen που πρόκειται να μείνουν ανενεργά. Η Rheinmetall αναζητά πρόσθετη παραγωγική ικανότητα στη Γερμανία, την ώρα που οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες συρρικνώνονται. Σημειώνεται ότι το εργοστάσιο της VW στο Osnabrück είναι ένα από τα τρία που θα παραμείνουν αχρησιμοποίητα για τα επόμενα δύο χρόνια.
Η VW αναμένεται να αποκαλύψει τις λεπτομέρειες του νέου πενταετούς επενδυτικού της πλάνου τον Μάρτιο του 2026.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




