Αεροδρόμιο Καλαμάτας ΑΕ: Τί φέρνει η νέα εταιρεία για την αξιοποίησή του οκτώ μήνες μετά τον διαγωνισμό

Στα τέλη του 2024 αναδείχθηκε το σχήμα, το μοναδικό που είχε συμμετάσχει στο διαγωνισμό, για την αξιοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας, όμως αυτές τις ημέρες και πριν από λίγες ώρες συγκεκριμένα, ιδρύθηκε η εταιρεία, η οποία θα αναλάβει την αναμόρφωση και την αξιοποίησή του με στόχο τον διπλασιασμό της επιβατικής του κίνησης. Πρόκειται για ένα έργο που θα περιλαμβάνει τη συνολική αναβάθμιση του αεροδρομίου, τόσο από εμπορική πλευρά, όσο και από ενίσχυση μηχανολογικού εξοπλισμού και αναμένεται να ολοκληρωθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, σταδιακά μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για την εταιρεία με την επωνυμία Αεροδρόμιο Καλαμάτας ΑΕ, μέτοχοι της οποίας είναι οι τρεις εταιρείες, οι οποίες συμμετέχουν στην κοινοπραξία που κατέβηκε στον διαγωνισμό, δηλαδή η Fraport, η Delta Airports Investments και η Πηλέας Συμμετοχών ΑΕ. Οι συγκεκριμένες πλέον είναι υπεύθυνες για τη διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση του Διεθνούς Αεροδρομίου Καλαμάτας «Καπετάν Βασ. Κωνσταντακόπουλος» για διάστημα 40 ετών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report, το μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας αγγίζει τα 100.000 ευρώ, τα οποία κατέβαλαν οι τρεις εταιρείες, ανάλογα με το ποσοστό τους, ενώ η έδρα της είναι το Μαρούσι και μάλιστα στην ίδια διεύθυνση όπου στεγάζεται η Fraport. Συγκεκριμένα, η Fraport ανέλαβε την υποχρέωση να καλύψει και να καταβάλει σε μετρητά το ποσό 51.000 ευρώ, η Delta ανέλαβε να καλύψει και να καταβάλει σε μετρητά το ποσό των 24.500 ευρώ και να αναλάβει ονομαστικές μετοχές που αντιπροσωπεύουν το 24,5% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, ενώ η Πηλέας Συμμετοχών, επίσης, ανέλαβε να καλύψει και να καταβάλει σε μετρητά το ποσό των 24.500 ευρώ και να αναλάβει ονομαστικές μετοχές που αντιπροσωπεύουν το 24,5% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Η Πηλέας Συμμετοχών είναι εταιρεία της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, που έχουν δημιουργήσει στην περιοχή της Μεσσηνίας το Κόστα Ναβαρίνο. Η Delta Airport Investments είναι εταιρεία συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζος, η οποία ως γνωστό συμμετέχει προνομιακά στο Διεθνή Αεροδρόμιο Αθηνών.
Ο σκοπός της εταιρείας είναι «η διοίκηση, διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση του Διεθνούς Αερολιμένα Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», σύμφωνα με τους όρους και τις διατάξεις της σχετικής σύμβασης παραχώρησης που θα συναφθεί μεταξύ της εταιρείας και των αρχικών μετόχων. Στο πλαίσιο του σκοπού της, η εταιρεία δύναται να αναλαμβάνει κάθε είδους έργα και να παρέχει κάθε είδους υπηρεσίες που σχετίζονται με την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και εν γένει λειτουργία του αεροδρομίου Καλαμάτας, καθώς και να ασκεί κάθε άλλη δραστηριότητα που συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με το σκοπό της και εξυπηρετεί αυτόν, σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της σύμβασης παραχώρησης».
Τα σχέδια
Με τις εργασίες για την αναβάθμιση του να γίνονται σχεδόν παράλληλα με τη λειτουργία του, ο στόχος για το Αεροδρόμιο Καλαμάτας είναι ο διπλασιασμός της επιβατικής κίνησης σε ορίζοντα πενταετίας.
“Είναι ένα έργο που το σχεδιάζαμε εδώ και αρκετά χρόνια, ήδη από το 2018. Πολύ σύντομα, η πόλη θα αποκτήσει μια αεροπορική πύλη εισόδου αντίστοιχη με τη δυναμική του προορισμού της Καλαμάτας“, ανέφερε πρόσφατα ο Γενικός Διευθυντής Aνάπτυξης της Fraport Greece, Γεώργιος Βήλος, στο 3ο Messinia Forum.
Ενδεικτικό είναι ότι το 2024 το αεροδρόμιο Καλαμάτας έκλεισε με περίπου 338.000 διακινηθέντες επιβάτες, ενώ οι προβλέψεις για το 2025 αναφέρουν άνοδο. Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με πληροφορίες από στελέχη του αεροδρομίου ήδη υπάρχει αυξημένη επιβατική κίνηση από προορισμούς του εξωτερικού, όπως τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ολλανδία, την Αυστρία.
Σε άνοδο, εξάλλου, είναι και οι εσωτερικές συνδέσεις με την Αθήνα, το Ηράκλειο και τη Θεσσαλονίκη.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.