Απέραντο δέος – Ο ρωσικός στρατός ρίχνει μαζικά στις μάχες το ευέλικτο θηρίο T-80 – «Οργώνει» τις ζώνες drones των Ουκρανών
«Τα T-80 προελαύνουν στα σημεία που τα Leopard πνίγονται στη λάσπη»…
Ο ρωσικός στρατός έχει αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των κύριων αρμάτων μάχης T-80 σε ενεργή υπηρεσία, καθώς οι μοναδικές ικανότητες του οχήματος, ιδιαίτερα η εξαιρετικά υψηλή του κινητικότητα, εκτιμώνται ολοένα και περισσότερο.
Ενώ κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2010, ο αριθμός των επιχειρησιακών T-80 μειώθηκε σημαντικά, κυρίως λόγω των υψηλότερων λειτουργικών εξόδων σε σχέση με τα αντίπαλα T-72, το οποίο είδε αύξηση στους αριθμούς σε υπηρεσία, η απόδειξη της αξίας της μεγαλύτερης κινητικότητας του T-80 σε έντονες μάχες φαίνεται να υπήρξε ο βασικός παράγοντας που ώθησε τον στρατό να επιδιώξει τη χρησιμοποίηση περισσότερων οχημάτων αυτού του τύπου.
Ως αποτέλεσμα, η τελευταία και πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη έκδοση, το T-80BVM, λειτουργεί πλέον σε 23 μονάδες, σε αντίθεση με μόλις τέσσερις μονάδες πριν από την έναρξη του πλήρους πολέμου το 2022.
Πιο γρήγορο, πιο ακριβές, πιο αθόρυβο
Το T-80 έχει όχι μόνο πολύ υψηλότερη ταχύτητα κίνησης, αλλά και σημαντικά υψηλότερη ταχύτητα ανάσυρσης, μικρότερo ηχητικό αποτύπωμα του κινητήρα και καλύτερη ικανότητα εκκίνησης σε κρύο από άλλα ρωσικά άρματα όπως τα T-72 και T-90.
Το άρμα κατασκευαζόταν σε δύο από τα τρία μεγαλύτερα εργοστάσια αρμάτων της Σοβιετικής Ένωσης τη δεκαετία του 1980, αλλά έπεσε σε αχρηστία μετά τη διάλυση του κράτους, καθώς προτεραιότητα δόθηκε στη μείωση του κόστους έναντι της απόδοσης.
Η παραγωγή του άρματος ήταν πολύ περιορισμένη καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990, κυρίως για να αποφευχθεί η μαζική ανεργία στις περιοχές που σχετίζονταν με την κατασκευή του, ενώ η παραγωγή του σταμάτησε το 2001.
Η υψηλή απόδοση του άρματος στη σύγκρουση στην Ουκρανία φαίνεται να υπήρξε ο βασικός παράγοντας που επηρέασε την απόφαση για επανεκκίνηση της παραγωγής του T-80, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει προς το τέλος της δεκαετίας.
Αναβαθμίζουν τα T-80B και T-80BV οι Ρώσοι – Γιατί θεωρούνται πιο ανθεκτικά από τα Abrams
Παρά την έλλειψη παραγωγής για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, ο ρωσικός αμυντικός τομέας έχει καταφέρει να συνεχίσει να παραδίδει T-80BVM σε μονάδες πρώτης γραμμής, αναβαθμίζοντας τα άρματα T-80B και T-80BV που βρίσκονται σε… στοκ.
Οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση του κύριου όπλου 2A46M-4, νέου κινητήρα 1.250hp που προσφέρει 25% περισσότερη ισχύ, πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα νέων πυρομαχικών και την ενσωμάτωση αντιδραστικής θωράκισης Relikt και θερμικών σκοπευτικών, μεταξύ άλλων βελτιώσεων.
Το T-80 είναι ένα από τα δύο τύπους αρμάτων που χρησιμοποιούν κινητήρα αεριοστροβίλου, μαζί με το αμερικανικό M1 Abrams, αν και με βάρος κοντά στους 80 τόνους, σε αντίθεση με περίπου 45 τόνους για το T-80, ο λόγος ισχύος προς βάρος του Abrams είναι πολύ χειρότερος.
Το χαμηλότερο βάρος του T-80 επιτυγχάνεται παρά το γεγονός ότι πολλές εκδόσεις του έχουν υψηλότερα επίπεδα θωράκισης από το Abrams, ενώ το άρμα φέρει και μεγαλύτερο κύριο όπλο από το αμερικανικό του αντίπαλο, με το σχέδιο του να θεωρείται το πιο αποδοτικό της εποχής του Ψυχρού Πολέμου.
«Τα T-80 προελαύνουν στα σημεία που τα Leopard πνίγονται στη λάσπη»…
Εντωμεταξύ, το προσωπικό του ρωσικού στρατού μιλάει… αποθεωτικά για την υψηλή απόδοση του άρματος, με έναν διοικητή του ρωσικού στρατού που συμμετείχε σε μάχες με ουκρανικές δυνάμεις, περιλαμβανομένων των γερμανικών Leopard, να τονίζει ιδιαίτερα στα τέλη του 2023 την εξαιρετική κινητικότητα του T-80 σε σχέση με τα Leopard.
“Τα ίδια τα Leopard πνίγονται στη λάσπη, είναι συνεχώς, συνεχώς πνιγμένα.
Βλέπουμε από τα drones πώς τα βγάζουν από τη λάσπη.
Το όχημά μας έχει κινητήρα αεριοστροβίλου, δεν φοβάται τη λάσπη ή τη λάσπη, πετάει πάνω από όλες τις λακκούβες.
Αυτή είναι η διαφορά που επιτρέπει στις μονάδες αρμάτων μας να λειτουργούν σε οποιοδήποτε καιρό, να υποστηρίζουν το πεζικό και να ξεπερνούν τα χαρακώματα και τα καταφύγια του εχθρού χωρίς να επιβραδύνονται”, δήλωσε.
Παρά το γεγονός ότι το T-80 έχει υψηλό κόστος παραγωγής και συντήρησης, το οποίο σημαίνει ότι δεν αναμένεται να κατασκευαστεί σε συγκρίσιμους αριθμούς με το πολύ φθηνότερο T-90M, η επανεκκίνηση της παραγωγής αναμένεται να εξασφαλίσει ότι το ποσοστό του στόλου εξοπλισμένου με τα οχήματα αυτά θα συνεχίσει να αυξάνεται.
www.bankingnews.gr
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




