«Εξορθολογισμός» στο μεταφορικό ισοδύναμο: Ανακοινώσεις εντός Νοεμβρίου – FinanceNews.gr

Πράσινα λιμάνια και βιώσιμη ακτοπλοΐα: Σχέδιο 1 δισ. ευρώ για νέα ferry boats και αναβάθμιση υποδομών - FinanceNews.gr



Ο Στ. Γκίκας διαβεβαιώνει ότι το μεταφορικό ισοδύναμο δεν καταργείται αλλά ενισχύεται, με νέες πληρωμές και εξορθολογισμό υπέρ των νησιωτών

 

Το μεταφορικό ισοδύναμο όχι μόνο δεν καταργείται, αλλά θα «εξορθολογιστεί» και θα γίνει πιο ουσιαστικό για τους νησιώτες, διαβεβαίωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Γιώργου Νικητιάδη στη Βουλή. Όπως τόνισε, εντός του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου έχουν προγραμματιστεί νέες εξοφλήσεις τόσο για επιβάτες όσο και για επιχειρήσεις και καύσιμα.

Ο υφυπουργός εξήγησε ότι το μέτρο αποτελεί κρίσιμο εργαλείο νησιωτικής συνοχής με τρεις διακριτούς άξονες: επιβατών, καυσίμων και επιχειρήσεων. Το μεγαλύτερο ζήτημα εντοπίστηκε στο σκέλος των επιχειρήσεων, όπου κατά την περίοδο 2020-2022 υποβλήθηκαν υπερβολικά πολλές αιτήσεις, γεγονός που οδήγησε σε ελέγχους για την αξιοπιστία των δηλωθέντων στοιχείων. «Ο διοικητικός έλεγχος ολοκληρώθηκε», σημείωσε.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου:

  • εντός Νοεμβρίου θα πληρωθεί το μεταφορικό ισοδύναμο επιβατών για το 2024, ύψους 12,2 εκατ. ευρώ,

  • εντός του ίδιου μήνα θα ολοκληρωθεί η εξόφληση των επιχειρήσεων για το 2022, περίπου 10 εκατ. ευρώ,

  • τον Δεκέμβριο προγραμματίζεται η καταβολή του μεταφορικού καυσίμων,

  • ενώ στις αρχές Δεκεμβρίου ανοίγει η πλατφόρμα υποβολής δηλώσεων για τις επιχειρήσεις του 2023.

Ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι η νέα αρχιτεκτονική του μέτρου θα προσφέρει μεγαλύτερη στόχευση. Για τις επιχειρήσεις προβλέπεται κλαδική και χωρική εξειδίκευση, ενώ για τους επιβάτες ο στόχος είναι η αυτόματη απόδοση στο εκδοτήριο, χωρίς καθυστερήσεις και ενδιάμεσες διαδικασίες.

Παράλληλα, ο κ. Γκίκας ανέδειξε τη στρατηγική διαπραγμάτευση με την ΕΕ στο πλαίσιο του νέου Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου 2028-2034, επιδιώκοντας ξεχωριστή ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για τις νησιωτικές πολιτικές. «Θέλουμε η ρήτρα νησιωτικότητας να μετατραπεί σε κεντρική πολιτική επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης», ανέφερε, προαναγγέλλοντας ότι η νέα ευρωπαϊκή στρατηγική για τα νησιά αναμένεται να παρουσιαστεί επί κυπριακής προεδρίας τους επόμενους μήνες.

Ο υφυπουργός υπενθύμισε, τέλος, ότι οι επιδοτήσεις στις άγονες γραμμές έχουν αυξηθεί σημαντικά επί κυβέρνησης ΝΔ, από 90 εκατ. ευρώ σε 168 εκατ. ευρώ, με τετραετείς συμβάσεις που σταθεροποιούν τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις και ενισχύουν τη νησιωτικότητα.

Διαβάστε επίσης: Διπλάσια κονδύλια για άγονες γραμμές: Μεταφορικό Ισοδύναμο 2.0 και «πράσινα» έργα

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων