Ζαχαράκη: «Το πρόβλημα με τα κενά στα σχολεία είναι δομικό – FinanceNews.gr

Ζαχαράκη: «Το πρόβλημα με τα κενά στα σχολεία είναι δομικό - FinanceNews.gr



Η Σοφία Ζαχαράκη ανακοίνωσε επίσπευση της β’ φάσης αναπληρωτών στις 25-26 Σεπτεμβρίου. Πάνω από 48.000 μόνιμοι διορισμοί από το 2020

 

Η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, παραδέχθηκε ότι τα κενά στα σχολεία αποτελούν δομικό πρόβλημα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, τονίζοντας ότι το υπουργείο καταβάλλει συνεχή προσπάθεια για την άμεση κάλυψή τους. Όπως ανέφερε, η β’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών θα πραγματοποιηθεί νωρίτερα, στις 25-26 Σεπτεμβρίου, με στόχο να καλυφθούν εγκαίρως οι ανάγκες και να ξεκινήσουν ομαλά τα ολοήμερα σχολεία, αλλά και η υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες.

Οι αιτίες των κενών και η δυναμική φύση τους

Η κ. Ζαχαράκη εξήγησε ότι τα κενά δεν σχετίζονται αποκλειστικά με τον αριθμό των μόνιμων διορισμών ή αναπληρωτών, αλλά με το γεγονός ότι οι νεοδιορισθέντες μπορούν να κάνουν χρήση θεσμοθετημένων αδειών, όπως άδειες μητρότητας ή μακροχρόνιες αναρρωτικές. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι σε έναν νομό, από τους 12 διορισθέντες νηπιαγωγούς, οι έξι έλαβαν άμεσα άδεια. Στα μικρά νησιά, το φαινόμενο είναι ακόμη πιο έντονο, με αποτέλεσμα να απαιτούνται άμεσες λύσεις, όπως η προσωρινή αποστολή συμβούλων εκπαιδευτικών.

«Πρόκειται για έναν εξαιρετικά απαιτητικό σχεδιασμό με πολλά στάδια, που απαιτεί συνεχή αναπροσαρμογή», τόνισε, επισημαίνοντας πως κάθε Δευτέρα το υπουργείο αξιολογεί τα νέα κενά και προχωρά σε στοχευμένες παρεμβάσεις.

Το ελληνικό μοντέλο και οι συγκρίσεις με την Ευρώπη

Η υπουργός επεσήμανε ότι το ελληνικό σύστημα διαφέρει από άλλα ευρωπαϊκά, όπως της Γερμανίας και του Βελγίου, όπου οι προσλήψεις εκπαιδευτικών γίνονται σε αποκεντρωμένο επίπεδο, ακόμη και από τους ίδιους τους δήμους ή τα σχολεία. Αντίθετα, στην Ελλάδα ισχύουν ενιαίοι πίνακες με μοριοδότηση μέσω ΑΣΕΠ και οι προσλήψεις γίνονται σε πανελλαδικό επίπεδο, γεγονός που δυσχεραίνει την άμεση κάλυψη κενών σε απομακρυσμένες περιοχές.

Μόνιμοι διορισμοί και ενίσχυση του συστήματος

Η κ. Ζαχαράκη υπενθύμισε ότι από το 2020 έχουν πραγματοποιηθεί περισσότεροι από 48.000 μόνιμοι διορισμοί, καλύπτοντας όχι μόνο βασικές ειδικότητες εκπαιδευτικών, αλλά και θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών. Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι παρά την πρόοδο, η γεωγραφική ιδιαιτερότητα της χώρας και οι συνεχείς ανάγκες καθιστούν την επίλυση του προβλήματος περίπλοκη.

Διαβάστε επίσης: Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ξεκινούν οι αιτήσεις για το σχολικό έτος 2025-2026

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων