Η Volkswagen σταματά παραγωγή στη Γερμανία – Ιστορικό κλείσιμο εργοστασίου λόγω των εγκληματικών λαθών απέναντι στη Ρωσία

Η Volkswagen σταματά παραγωγή στη Γερμανία - Ιστορικό κλείσιμο εργοστασίου λόγω των εγκληματικών λαθών απέναντι στη Ρωσία

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η παραγωγή οχημάτων στο εργοστάσιο της Δρέσδης θα σταματήσει στις 16 Δεκεμβρίου 2025

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Volkswagen προχωρά στο κλείσιμο εργοστασίου εντός Γερμανίας, σηματοδοτώντας μια καμπή με ισχυρό συμβολισμό όχι μόνο για τον ίδιο τον όμιλο, αλλά και για το σύνολο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η παραγωγή οχημάτων στο εργοστάσιο της Δρέσδης θα σταματήσει στις 16 Δεκεμβρίου 2025.
Η απόφαση της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης έρχεται να αμφισβητήσει ένα μοντέλο δεκαετιών, στο οποίο ο κλάδος των αυτοκινήτων αποτελούσε τη ραχοκοκαλιά της γερμανικής οικονομίας, βασικό πυλώνα των εξαγωγών και σύμβολο τεχνολογικής υπεροχής.
Παρότι το εργοστάσιο της Δρέσδης διαθέτει σχετικά περιορισμένη παραγωγική δυναμικότητα, το κλείσιμό του αντανακλά βαθιά και διαρθρωτικά προβλήματα που ταλανίζουν συνολικά τον κλάδο.
Όπως επισημαίνουν οι Financial Times, η αναστολή της παραγωγής πραγματοποιείται σε μια περίοδο κατά την οποία η Volkswagen βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρές οικονομικές πιέσεις: χαμηλές πωλήσεις, υποτονική ζήτηση στην Κίνα και την Ευρώπη, αλλά και αμερικανικοί δασμοί που πλήττουν την ανταγωνιστικότητα των γερμανικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο συνδυασμός αυτών των παραγόντων δημιουργεί ένα περιβάλλον πρωτόγνωρων εξωτερικών πιέσεων και εσωτερικών περιορισμών, θέτοντας υπό αμφισβήτηση τη βιωσιμότητα του παραδοσιακού επιχειρηματικού μοντέλου των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η κινεζική αγορά, που επί χρόνια αποτελούσε βασικό μοχλό ανάπτυξης για ομίλους όπως οι Volkswagen, BMW και Mercedes-Benz, έχει πάψει να λειτουργεί ως «σανίδα σωτηρίας».
Η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας, ο εντεινόμενος ανταγωνισμός από εγχώριους κατασκευαστές και η δυναμική επέλαση των κινεζικών brands στα ηλεκτρικά οχήματα έχουν περιορίσει δραστικά τη ζήτηση για γερμανικά αυτοκίνητα.
Παράλληλα, οι γερμανικές εταιρείες χάνουν το τεχνολογικό τους προβάδισμα ακριβώς σε έναν τομέα που το Πεκίνο θεωρεί στρατηγικής σημασίας: τα ηλεκτρικά οχήματα και τις ψηφιακές λύσεις λογισμικού.
Ο κίνδυνος δεν αφορά μόνο τη συγκυριακή πτώση πωλήσεων, αλλά και τη μακροπρόθεσμη απώλεια μεριδίων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου παγκοσμίως.

Oι προοπτικές είναι δυσοίωνες

Στην Ευρώπη, οι προοπτικές είναι εξίσου δυσοίωνες.
Ο επίμονα υψηλός πληθωρισμός, η άνοδος των επιτοκίων και η συρρίκνωση των πραγματικών εισοδημάτων περιορίζουν τη ζήτηση για νέα αυτοκίνητα.
Την ίδια στιγμή, οι αυστηρές περιβαλλοντικές απαιτήσεις της ΕΕ υποχρεώνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ για την απανθρακοποίηση και τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Για τις γερμανικές εταιρείες, αυτό μεταφράζεται σε αυξανόμενο κόστος, την ώρα που τα περιθώρια κέρδους συμπιέζονται και οι καταναλωτές δεν είναι διατεθειμένοι να αποδεχθούν υψηλότερες τιμές.
Ούτε οι Ηνωμένες Πολιτείες προσφέρουν πλέον ασφάλεια.
Οι αμερικανικοί δασμοί, σε συνδυασμό με την ενεργή στήριξη της εγχώριας παραγωγής από την Ουάσινγκτον και την ενθάρρυνση της επαναπατριζόμενης βιομηχανίας, τοποθετούν τις γερμανικές εταιρείες σε μειονεκτική θέση.
Η πίεση στην κερδοφορία αυξάνεται και οι όμιλοι αναγκάζονται να επανεξετάσουν τη γεωγραφία των επενδύσεών τους.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το κλείσιμο του εργοστασίου της Volkswagen στη Δρέσδη εντάσσεται σε μια ευρύτερη τάση εξορθολογισμού και συρρίκνωσης της παραγωγικής βάσης στη Γερμανία.
Το υψηλό ενεργειακό κόστος, οι αυξημένες μισθολογικές δαπάνες και το αυστηρό εργασιακό καθεστώς καθιστούν τη βιομηχανική παραγωγή στη χώρα λιγότερο ανταγωνιστική σε σύγκριση με άλλες περιοχές. Δεν είναι τυχαίο ότι ολοένα και περισσότερες εταιρείες εξετάζουν τη μεταφορά επενδύσεων εκτός συνόρων, προκαλώντας έντονη ανησυχία στα συνδικάτα και τις τοπικές αρχές.
Η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει σαφείς συστημικές επιπτώσεις για τη γερμανική οικονομία.
Ο κλάδος απασχολεί εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους και αποτελεί βασικό πυλώνα των βιομηχανικών εξαγωγών.
Η αποδυνάμωσή του οδηγεί σε χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης, περιορισμό των φορολογικών εσόδων και ενίσχυση των κοινωνικών εντάσεων στις βιομηχανικές περιφέρειες.
Η ιστορική απόφαση της Volkswagen ενδέχεται να λειτουργήσει ως προηγούμενο, ανοίγοντας τον δρόμο και για αντίστοιχες κινήσεις από άλλους κατασκευαστές.
Το κλείσιμο της μονάδας στη Δρέσδη δεν αποτελεί μεμονωμένο γεγονός, αλλά σύμπτωμα μιας βαθύτερης και πολυεπίπεδης κρίσης.
Ο συνδυασμός χαμηλής ζήτησης σε Κίνα και Ευρώπη, εμπορικών φραγμών στις ΗΠΑ, τεχνολογικής υστέρησης στην ηλεκτροκίνηση και αυξανόμενου εγχώριου κόστους δημιουργεί ένα ιδιαίτερα δυσμενές περιβάλλον για τον κλάδο.
Οι Γερμανοί κατασκευαστές βρίσκονται πλέον μπροστά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι: είτε θα προχωρήσουν σε έναν ταχύ και επώδυνο μετασχηματισμό του επιχειρηματικού τους μοντέλου, είτε θα αποδεχθούν μια σταδιακή υποχώρηση από τον ρόλο τους ως παγκόσμιων ηγετών της αυτοκινητοβιομηχανίας.

www.bankingnews.gr



Source link

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων