Η πτώση των Αirbnb και η αύξηση ξενοδοχείων και κατοικιών σε Αττική και νησιά διπλασίασαν το B2B μέσα σε μία πενταετία

Η πτώση των Αirbnb και η αύξηση ξενοδοχείων και κατοικιών σε Αττική και νησιά διπλασίασαν το B2B μέσα σε μία πενταετία


Στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλες επιχειρήσεις, όπως αλυσίδες ξενοδοχείων και εστίασης βρίσκονται στο επίκεντρο των σημαντικών brands της λιανικής τα τελευταία χρόνια μέσω των B2B υπηρεσιών τους, τα οποία μέσα σε μια πενταετία σημειώνουν διψήφιο αριθμό ανάπτυξης. Για την ερχόμενη πενταετία, δε, σύμφωνα με τις προβλέψεις στελεχών με γνώση, το ποσοστό αυτό αναμένεται να ξεπεράσει το 20%, ειδικά αν εξακολουθήσει η έκρηξη νέων καταλυμάτων σε Αττική και στα νησιά, όπως τα αμέσως προηγούμενα χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά τα δύο τελευταία χρόνια, οι περιορισμοί που έχουν εισέλθει στον κλάδο των ΑirBnB έχουν συντελέσει στη μείωση πελατών για την συγκεκριμένη κατηγορία και στην άνοδο της κίνησης από πλευράς των ξενοδοχείων.

Σύμφωνα με στοιχεία από το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) για λογαριασμό του ΞΕΕ, στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας το 2024 η αύξηση που καταγράφεται στα ξενοδοχεία είναι κάτω του 1% -από τα 10.047 ξενοδοχεία του 2023 στις 10.104 μονάδες το 2024. Συνολικά, σε όλη την Ελλάδα στο τέλος του 2024 οι ξενοδοχειακές μονάδες είχαν λίγο κάτω των 900 χιλιάδων κλινών, ενώ σε επίπεδο δωματίων, ο αντίστοιχος αριθμός ήταν στις 447.363 δωμάτια αυξημένα κατά 3.000 περίπου δωμάτια σε σύγκριση με το 2023.

Ωστόσο, αυτή η αύξηση είναι μεγαλύτερη στην κατηγορία των πεντάστερων ξενοδοχείων για τα οποία συνολικά για το 2024 έχουν καταγραφεί 835 μονάδες από τις 792 του 2023 (+5,4%) με 109.628 δωμάτια, σχεδόν 4.000 περισσότερα σε σύγκριση με το 2023 (+3,8%), με την απόκλιση ως προς τις αυξήσεις να οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι νέες μονάδες είναι μικρότερες σε μέγεθος.
Την ίδια στιγμή, στην κατηγορία των ξενοδοχείων 4 αστέρων ο αριθμός των μονάδων διαμορφώθηκε πέρυσι στις 1.898, 50 περισσότερες έναντι του 2023 (+3%) με ένα συνολικό αριθμό δωματίων στις 130.705 από 128.813 το 2023.

Με βάση τα όσα αναφέρει στο Financial Report ο Β2Β Manager της Jysk στην Ελλάδα, Θέμης Κατσής «τα τελευταία 4,5 με 5 χρόνια υπάρχει μια σημαντική ανάπτυξη στο κομμάτι του B2B γενικότερα στις μεγάλες αλυσίδες retail και στη δική μας. Για να φανταστείτε την ενίσχυση του κλάδου, εκεί που το 2020 ήταν γύρω στο 8% στο συνολικό κύκλο εργασιών, πλέον για όλες τις αλυσίδες το ποσοστό αυτό έχει γίνει διψήφιο».

Ο Θεμής Κατσής.

Κατά τον κ. Κατσή, το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτό καταλαμβάνουν τα τελευταία χρόνια οι συνεργασίες με γνωστές αλυσίδες ξενοδοχείων και στη συνέχεια έρχεται η εστίαση, ενώ εκτός από την Αττική, στην ενίσχυση του κλάδου συντελούν περιοχές όπως η Πάρος, η Σύρος και η Ζάκυνθος.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η αύξηση της ζήτησης από επαγγελματίες και μεγάλες αλυσίδες έχει βοηθήσει την ανάπτυξη της κατηγορίας και η κάθε αλυσίδα έχει επενδύσει τα τελευταία τρία χρόνια με διαφορετικό τρόπο, με στόχο να προσελκύσει μεγάλους πελάτες. «Άλλοι επενδύουν σε microsites, άλλα brands έχουν αυξήσει το προσωπικό με στόχο να προσελκύσουν περισσότερες πωλήσεις, εμείς ποντάρουμε στις καλές τιμές και στην προσωποποιημένη υπηρεσία στον κάθε πελάτη και στην ταχύτητα» αναφέρει ο κ. Κατσής, ο οποίος προσθέτει ότι όλα τα επαγγελματικά requests λαμβάνουν απάντηση μέσα σε 24 ώρες.

Για τον ίδιο, πάντως, το κομμάτι των επαγγελματικών πωλήσεων συμβαδίζει και με την άνοδο στο καταναλωτικό retail. «Τα τελευταία χρόνια καταγράφεται αύξηση και στις δύο κατηγορίες, θα έλεγα ότι η μία βοηθά την άλλη. Ωστόσο, ειδικά το επαγγελματικό κομμάτι ‘’χτίζεται’’ χρόνο με τον χρόνο, την ώρα που το καταναλωτικό retail είναι μια κατηγορία που υπάρχει διαχρονικά και απλά θέλει ανά τακτά χρονικά διαστήματα ανανέωση» επισημαίνει ο κ. Κατσής, προσθέτοντας ότι το B2B της Jysk για το 2025 θα κλείσει πάνω από 16-17% επί του συνολικού τζίρου.

Κωτσόβολος: Επέκταση στον κατασκευαστικό κλάδο, έμφαση από τη νέα διοίκηση

Σε αυτό το πλαίσιο η Κωτσόβολος προχωρά και θα προχωρήσει και σε άλλες επενδύσεις μέσα στο 2026 στην επαγγελματική κατηγορία. Σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, η οποία εδώ και έναν χρόνο ανήκει στη ΔΕΗ, «ανάμεσα στους στόχους του νέου CEO Χρήστου Καραγιαννάκη είναι η περαιτέρω ανάπτυξη των επαγγελματικών κατηγοριών και θα υπάρξουν ανακοινώσεις γιαυτό μέσα στην ερχόμενη χρονιά».

Ο Χρήστος Καραγιαννάκης

Με βάση τις ίδιες πηγές, καταγράφεται αύξηση στις πωλήσεις B2B και το 2025, συνεχίζοντας την θετική πορεία των δύο προηγούμενων χρόνων, επίσης με έμφαση σε εστίαση και φιλοξενία, ενώ σημαντικό κομμάτι της κατηγορίας αποτελεί και η ανακατασκευή σπιτιών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από λίγες εβδομάδες, η εταιρεία στο πλαίσιο των B2B υπηρεσιών που προσφέρει με το «K2B – Business empowerment by Kotsovolos», επέκτεινε τη δραστηριότητά της στον κατασκευαστικό κλάδο, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις ενέργειας, εξοικονόμησης και επίπλωσης για την κουζίνα και για κάθε χώρο του σπιτιού.

Πλέον η Κωτσόβολος και η K2B ομάδα αναλαμβάνουν τον ρόλο του “one-stop partner”, παρέχοντας υπηρεσίες που εκτείνονται από τη μελέτη και την προμήθεια μέχρι την εγκατάσταση και την τεχνική υποστήριξη. Πρόκειται για λύσεις στο κομμάτι της ενέργειας όπως αντλίες θερμότητας, ηλιακά συστήματα παραγωγής ζεστού νερού χρήσης, φωτοβολταϊκά συστήματα, φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων ΔΕΗ blue και λύσεις κλιματισμού, εξοπλισμό επίπλωσης όπως κουζίνες, ντουλάπες, έπιπλα μπάνιου, εσωτερικές και θωρακισμένες πόρτες και εξειδικευμένες υπηρεσίες μελέτης, εγκατάστασης και after-sales τεχνικής υποστήριξης.

Πλαίσιο: Εξειδικευμένο site και αύξηση πωλητών και πωλήσεων

Αυξητική τάση καταγράφεται στις Β2Β πωλήσεις, κυρίως στο κομμάτι της ενέργειας και των λευκών συσκευών καταγράφεται στο brand της οικογένειας Γεράρδου, που στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου προχώρησε σε ριζική ανανέωση του Microsite της που απευθύνεται μόνο σε επαγγελματίες. Πλέον, ο λογαριασμός, στον οποίο είναι έντονο το στοιχείο του ΑΙ, περιλαμβάνει ενότητες όπως παρακολούθηση παραγγελίας σε πραγματικό χρόνο και ιστορικό, λίστες αγορών για γρήγορη επαναπαραγγελία, επίπεδα εγκρίσεων ανά χρήστη ή τμήμα μίας επιχείρησης, αναλυτικά στατιστικά, πολλαπλούς τρόπους πληρωμής, ρυθμίσεις και υποστήριξη από ειδική ομάδα εξυπηρέτησης. Η πλατφόρμα υποστηρίζει διαφορετικές επιλογές ασφαλών και ευέλικτων τρόπων πληρωμής, με δυνατότητα πίστωσης και ειδικών εμπορικών συμφωνιών, προσφέροντας προσαρμοστικότητα σε κάθε επιχειρηματική ανάγκη.

Κατά τα στελέχη της εταιρείας, ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του νέου site είναι ο έλεγχος μέσω εφαρμογής επιπέδων εγκρίσεων, καθώς κάθε τμήμα μιας επιχείρησης μπορεί να καταχωρεί παραγγελίες ξεχωριστά, με δυνατότητα τελικής έγκρισης από εξουσιοδοτημένο χρήστη, σύμφωνα με τη δομή και τις ανάγκες της εταιρίας. Σημειώνεται ότι από τους 1580 εργαζόμενους της Πλαίσιο, πλέον γύρω στους 300 βρίσκονται αποκλειστικά στο B2B τμήμα της εταιρείας, στο οποίο κάποιος επαγγελματίας του κατασκευαστικού και τουριστικού κλάδου μπορεί να βρει πάνω από 28.000 συσκευές, αναλώσιμα, έπιπλα κλπ.

Leroy Merlin: Η τρίτη απόπειρα για εσωτερικό τμήμα B2B

Σε άνοδο βρίσκεται, σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος της γαλλικών συμφερόντων εταιρείας Leroy Merlin στην Ελλάδα, η επαγγελματική κατηγορία πωλήσεων, χωρίς, όμως, ακόμα να έχει ξεπεράσει το 20% επί του συνολικού τζίρου.

Πλέον, μάλιστα, κατά το ίδιο στέλεχος, η εταιρεία βρίσκεται στην τελική ευθεία για να δομήσει, στην Ελλάδα, νέο επιχειρηματικό κλάδο b2B στα πρότυπα άλλων εταιρειών, κάτι το οποίο είχε προσπαθήσει να το κάνει το 2014 και το 2019, χωρίς, όμως, επιτυχία τότε. Περισσότερες πληροφορίες γιαυτό αναμένεται να γίνουν γνωστές μέσα στο 2026.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων