Μπαταρίες δεύτερης ζωής: Το μέλλον της καθαρής ενέργειας στους δρόμους – FinanceNews.gr

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μειώνουν τις εκπομπές CO₂ έως 40% και προσφέρουν καθαρότερο αέρα στις πόλεις. Πώς η βιώσιμη κινητικότητα αλλάζει το μέλλον
Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι απλώς μια τεχνολογική καινοτομία· είναι εργαλείο ζωής για καθαρότερο περιβάλλον στις πόλεις. Σύμφωνα με νέες επιστημονικές μελέτες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν σημαντικά χαμηλότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τα αντίστοιχα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Μελέτες από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Αϊντχόφεν και το Ινστιτούτο Ενεργειακής και Περιβαλλοντικής Έρευνας Χαϊδελβέργης (IFEU) αποκαλύπτουν ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα κυκλοφορήσει το 2025 εκπέμπει 32% λιγότερο CO₂ από ένα πετρελαιοκίνητο και 40% λιγότερο σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο.
Αποδοτικότητα, εκπομπές και μπαταρίες: Το πλήρες αποτύπωμα της ηλεκτροκίνησης
Η πλειονότητα των εκπομπών CO₂ ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου παράγεται στη φάση παραγωγής, κυρίως λόγω της κατασκευής της μπαταρίας. Το Πανεπιστήμιο του Αϊντχόφεν υπολογίζει 75 κιλά CO₂ ανά κιλοβατώρα ισχύος. Όμως κατά τη χρήση, η απουσία ρύπων το καθιστά σαφώς φιλικότερο προς το περιβάλλον.
Η ενεργειακή αποδοτικότητα είναι επίσης υπέρ του ηλεκτρικού οχήματος: μπορεί να διανύσει 3-4 φορές μεγαλύτερη απόσταση με την ίδια ποσότητα ενέργειας σε σχέση με τα θερμικά. Το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα εξαρτάται άμεσα από το ενεργειακό μείγμα της φόρτισης, όσο πιο πράσινο, τόσο μικρότερος ο αντίκτυπος.
Το νέο κεφάλαιο της βιώσιμης κινητικότητας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη θέσει κριτήρια βιωσιμότητας για την ανακύκλωση των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων. Μέταλλα όπως κοβάλτιο, λίθιο, χαλκός και νικέλιο ανακτώνται και επαναχρησιμοποιούνται, ενώ οι μπαταρίες αποκτούν και δεύτερη ζωή: χρησιμοποιούνται ως αποθήκες ενέργειας σε κατοικίες και δίκτυα.
Η δυναμική αυτή εξελίσσεται σε καταλύτη της ενεργειακής μετάβασης, από το τιμόνι στους τοίχους του σπιτιού μας. Τα επόμενα χρόνια, η αποθήκευση ενέργειας με μπαταρίες EV αναμένεται να αποτελέσει κρίσιμο κρίκο στη βιωσιμότητα των πόλεων και των μετακινήσεων.
Διαβάστε επίσης: Autohellas: Φέρνει στην Ελλάδα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Changan – Ποιος είναι ο κινεζικός όμιλος
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.