Ξεκίνησε η ψηφιακή μέτρηση ικανοποίησης στο ΕΣΥ: Οι ασθενείς αξιολογούν πλέον τα νοσοκομεία – FinanceNews.gr

Ρέθυμνο: Πυροβόλησε και σκότωσε τη γυναίκα του μέσα στο Νοσοκομείο που νοσηλευόταν - FinanceNews.gr



Από σήμερα, οι ασθενείς του ΕΣΥ αξιολογούν τα νοσοκομεία μέσω SMS, βαθμολογώντας καθαριότητα, φροντίδα και συμπεριφορά προσωπικού

 

Μία νέα, πρωτοποριακή ψηφιακή διαδικασία εισάγει από σήμερα το Υπουργείο Υγείας, ενεργοποιώντας το σύστημα αξιολόγησης των δημόσιων νοσοκομείων από τους ίδιους τους πολίτες. Πρόκειται για ένα έργο που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και σηματοδοτεί την έναρξη της εποχής της λογοδοσίας και της συνεχούς βελτίωσης στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Πώς λειτουργεί η νέα αξιολόγηση νοσοκομείων

Από τη Δευτέρα 15 Ιουλίου, όλοι οι ασθενείς που παίρνουν εξιτήριο από νοσοκομεία του ΕΣΥ (εξαιρούνται τα παιδιατρικά και ογκολογικά), λαμβάνουν SMS στο κινητό τους με έναν σύνδεσμο αξιολόγησης. Μέσα από μια εύχρηστη ψηφιακή εφαρμογή, ο πρώην νοσηλευόμενος καλείται εντός 7 ημερών να συμπληρώσει ένα ανώνυμο ερωτηματολόγιο, διάρκειας περίπου 3 λεπτών, απαντώντας σε ερωτήσεις που σχετίζονται με:

  • την καθαριότητα, τη σίτιση, τον σεβασμό και τη συμπεριφορά του προσωπικού,

  • την ποιότητα φροντίδας και την επικοινωνία με ιατρονοσηλευτικό προσωπικό,

  • την πρόσβαση, οργάνωση και υποστήριξη πριν, κατά και μετά τη νοσηλεία,

  • την ενημέρωση κατά την έξοδο και τη γενική εικόνα του νοσοκομείου.

Στο τέλος, κάθε πολίτης δίνει μια συνολική βαθμολογία από 1 έως 5 αστέρια, ώστε να εξαχθεί και ένα συγκεντρωτικό «σκορ» ανά κλινική και νοσοκομείο.

Με αξιολόγηση, διαφάνεια και… πίεση για βελτίωση

Όπως υπογράμμισε ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, στόχος είναι να δοθεί φωνή στον ασθενή και να δημιουργηθεί ένα σύστημα αξιολόγησης με συγκεκριμένα, μετρήσιμα στοιχεία, ώστε να εντοπίζονται ελλείψεις και να επιβραβεύονται οι καλοί επαγγελματίες.

«Δεν μας ενδιαφέρει μόνο αν λειτούργησε το μηχάνημα, αλλά αν υπήρχε χαρτί τουαλέτας, αν ο ασθενής αισθάνθηκε σεβασμό, αν εξυπηρετήθηκε με αξιοπρέπεια», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης.

Η αξιολόγηση θα είναι διαφανής και δημόσια, με τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα να δημοσιοποιούνται, ασκώντας πίεση για αυτοβελτίωση των υπηρεσιών και ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών στο σύστημα υγείας.

Προστασία προσωπικών δεδομένων και επέκταση της εφαρμογής

Η εφαρμογή είναι πλήρως συμμορφωμένη με την προστασία προσωπικών δεδομένων, καθώς η πρόσβαση στα στοιχεία γίνεται μέσω διασταύρωσης με τον ΑΜΚΑ και χωρίς δυνατότητα ταυτοποίησης των απαντήσεων με τα φυσικά πρόσωπα.

Η πιλοτική φάση αφορά όλα τα νοσοκομεία της χώρας (πλην παιδιατρικών και ογκολογικών), αλλά στόχος είναι η επέκταση και σε άλλους τομείς υγειονομικής φροντίδας, όπως Κέντρα Υγείας, ΤΟΜΥ, ΤΕΠ και ΕΚΑΒ.

Το μέτρο αποτελεί κρίσιμο κομμάτι του συνολικού σχεδιασμού του Υπουργείου Υγείας για την αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών, με έμφαση στη διαφάνεια, την καινοτομία και την αξιολόγηση με γνώμονα την εμπειρία του ίδιου του πολίτη.

Διαβάστε επίσης: Απολογισμός με αιχμές: Άμυνα στα σύνορα, έλεγχος στα πανεπιστήμια, αξιολόγηση στα νοσοκομεία

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων