Οι χώρες της Ε.Ε. εξετάζουν 10ετή καθυστέρηση στη φορολόγηση καυσίμων αεροπορίας και ναυτιλίας – FinanceNews.gr

Οι χώρες της Ε.Ε. εξετάζουν 10ετή καθυστέρηση στη φορολόγηση καυσίμων αεροπορίας και ναυτιλίας - FinanceNews.gr


Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξετάζουν την αναβολή για δέκα χρόνια της εφαρμογής φόρων σε καύσιμα αεροπορίας και ναυτιλίας, καθώς προσπαθούν να προωθήσουν τις εδώ και χρόνια καθυστερημένες μεταρρυθμίσεις στη φορολογία της ενέργειας, σύμφωνα με προσχέδιο εγγράφου που περιήλθε σε γνώση του Reuters.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε προτείνει το 2021 αναθεώρηση των κανόνων για τον ενεργειακό φόρο, με στόχο την ευθυγράμμιση με τις προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής. Η πρόταση περιλάμβανε τη σταδιακή εισαγωγή φόρων στα καύσιμα που εκπέμπουν CO₂ και χρησιμοποιούνται στις πτήσεις και τη ναυτιλία εντός της Ε.Ε., τα οποία επί του παρόντος δεν υπόκεινται σε ελάχιστες εισφορές σε όλο το μπλοκ των 27 κρατών.

Ωστόσο, οι κυβερνήσεις αντιστάθηκαν στις αλλαγές και πλέον εξετάζουν μια καθυστέρηση δέκα ετών, κατά την οποία τα καύσιμα αεροσκαφών και πλοίων θα διατηρήσουν την υπάρχουσα φορολογική απαλλαγή τους, σύμφωνα με το προσχέδιο της διαπραγματευτικής πρότασης της Ε.Ε.

«Το 2035, η Επιτροπή θα πρέπει να εξετάσει την πιθανότητα φορολόγησης της αεροπλοΐας και των πλωτών μεταφορών και να προτείνει τροποποιήσεις στην παρούσα οδηγία, όπου κρίνεται σκόπιμο», αναφέρει το έγγραφο. Οι διαπραγματευτές των κρατών-μελών θα συζητήσουν το ζήτημα την Παρασκευή σε συνάντηση στις Βρυξέλλες.

Μόνο τα μικρά αεροσκάφη με έως 19 θέσεις και τα σκάφη που χαρακτηρίζονται ως «ιδιωτικά σκάφη αναψυχής» ενδέχεται να αντιμετωπίσουν φόρους πριν από τη λήξη της δεκαετίας, σύμφωνα με το προσχέδιο. Η εξαίρεση αυτή έχει σχεδιαστεί «για να διατηρηθεί η ανταγωνιστική θέση των εταιρειών της Ένωσης».

Η Ε.Ε. εφαρμόζει ήδη ελάχιστους φορολογικούς συντελεστές σε άλλα καύσιμα, όπως η ηλεκτρική ενέργεια και η βενζίνη για οχήματα. Οι ακτιβιστές για το κλίμα ζητούν εδώ και καιρό φορολογικές αλλαγές για την προώθηση καθαρότερων καυσίμων, ωστόσο η αλλαγή της φορολογικής πολιτικής της Ε.Ε. είναι εξαιρετικά δύσκολη, καθώς απαιτεί ομόφωνη έγκριση από όλα τα κράτη-μέλη.

Χώρες με μεγάλους ναυτιλιακούς και τουριστικούς τομείς έχουν αντισταθεί στις αλλαγές, όπως δήλωσαν διπλωμάτες της Ε.Ε. Προηγούμενη πρόταση για προσωρινή εξαίρεση σε νησιωτικά κράτη, όπως η Ιρλανδία και η Μάλτα, καθώς και σε χώρες με νησιωτικά εδάφη, όπως η Ισπανία, δεν κατάφερε να συγκεντρώσει την απαιτούμενη στήριξη.

Το τελευταίο κείμενο συντάχθηκε από τη Δανία, η οποία ασκεί την εκ περιτροπής προεδρία της Ε.Ε. Εκπρόσωπος της δανικής προεδρίας δήλωσε ότι στόχος είναι να υπάρξει συμφωνία για τις φορολογικές αλλαγές έως τον Νοέμβριο.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων