ΟΛΘ: Υπογράφεται η σύμβαση για τον 6ο προβλήτα – Έργο άνω των 200 εκατ. ευρώ

Η ΟΛΘ υπογράφει τη σύμβαση με ΜΕΤΚΑ–ΤΕΚΑΛ για την επέκταση του 6ου προβλήτα, ορίζοντα ολοκλήρωσης σε 3 χρόνια
Η επέκταση του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης, έργο που θεωρείται στρατηγικής σημασίας για τη Βόρεια Ελλάδα και τη ναυτιλιακή διασύνδεση της χώρας, μπαίνει στην τελική ευθεία. Μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου θα πέσουν οι υπογραφές μεταξύ της ΟΛΘ Α.Ε. και της κοινοπραξίας ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ, που έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος και ήδη εκτελεί τις πρώτες πρόδρομες εργασίες.
Η τελική προσφορά της κοινοπραξίας ανήλθε σε 224 εκατ. ευρώ, ωστόσο μετά από διαδικασία «value engineering» η συνολική δαπάνη μειώθηκε κάτω από 200 εκατ. ευρώ. Το έργο είχε αρχικά προϋπολογισθεί στα 130 εκατ. ευρώ πριν μια δεκαετία, όμως η εκτόξευση του κόστους των υλικών αύξησε κατακόρυφα τις δαπάνες.
Η ΟΛΘ Α.Ε., με καθαρά κέρδη 28 εκατ. ευρώ το 2024 (+38%) και αποθεματικά περίπου 120-125 εκατ. ευρώ, δηλώνει έτοιμη να καλύψει τη χρηματοδότηση. Το σχέδιο προβλέπει άντληση περίπου 70 εκατ. ευρώ ετησίως για τρία χρόνια, ενώ οι ελληνικές συστημικές τράπεζες έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για κοινοπρακτικά ή αυτόνομα δάνεια.
Σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες
Οι πρώτες εργασίες περιλαμβάνουν βυθομέτρηση (ήδη ολοκληρωμένη κατά 50%), έρευνα για τυχόν βόμβες από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, δημιουργία χώρων εργοταξίων και μονάδων παραγωγής σκυροδέματος και caissons. Στην ανατολική πλευρά του προβλήτα θα εγκατασταθούν οι βασικές υποδομές του εργολάβου. Παράλληλα, έχει συμφωνηθεί με τους αναδόχους του Fly Over (ΑΒΑΞ–ΜΕΤΚΑ) η αξιοποίηση 250.000-280.000 κ.μ. υλικών εκσκαφής.
Ο χρόνος ολοκλήρωσης των πρόδρομων εργασιών εκτιμάται σε 120 ημέρες, αν και ενδέχεται να τελειώσουν νωρίτερα. Αμέσως μετά θα ξεκινήσει η πλήρης κατασκευή, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης 36-37 μηνών.
Η ταυτότητα του έργου
Η επέκταση του 6ου προβλήτα περιλαμβάνει:
-
Νέο κρηπιδότοιχο 513 μ., με ελάχιστο βάθος 16,5 μ. στα 400 μ. του μήκους.
-
Χερσαία επέκταση πλάτους 258 μ., παράλληλα με τον νέο κρηπιδότοιχο.
-
Συμπληρωματικά έργα υποδομής: βυθοκόρηση διαύλου, δάπεδα, δίκτυα επικοινωνιών και υπηρεσιών.
Το έργο εντάσσεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ που είχαν συμφωνηθεί κατά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, όμως με τη σημερινή του μορφή ξεπερνά σε αξία τα 200 εκατ. ευρώ, σηματοδοτώντας μια κομβική επένδυση για την αναβάθμιση του λιμανιού.
Η ολοκλήρωση του 6ου προβλήτα θα επιτρέψει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης να εξυπηρετεί μεγάλα πλοία νέας γενιάς, καθιστώντας το διαμετακομιστικό κόμβο για τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη. Παράλληλα, θα ενισχύσει την τοπική οικονομία, θα αυξήσει την απασχόληση και θα συμβάλει στη γεωστρατηγική αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης ως πύλης εμπορίου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Διαβάστε επίσης: Ο Ιβάν Σαββίδης στο λιμάνι Θεσσαλονίκης: Η Προβλήτα 6 ως μήνυμα στρατηγικής και ισχύος
– Financial Report
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.