Πάνω από 30% των εσόδων των εγχώριων καταστημάτων έχουν ”ροκανίσει” τα e-shops μέσα σε μια τετραετία

Πάνω από 30% των εσόδων των εγχώριων καταστημάτων έχουν ''ροκανίσει'' τα e-shops μέσα σε μια τετραετία


Η πανδημία ήταν το ορόσημο για την εξάπλωση του ηλεκτρονικού εμπορίου τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, ενώ τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τους φορείς, αναμένεται να επεκταθεί ακόμα περισσότερο ως τάση, με μεγάλους λιανέμπορους να ποντάρουν στη δυναμική του διαδικτύου. Χαρακτηριστικό είναι ότι, σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2024 της Nexi Ελλάδος, μέλους του Ομίλου Nexi, το 97% των χρηστών διαδικτύου στη χώρα πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές, με το ποσοστό αυτό να δείχνει πόσο ώριμη έχει γίνει πλέον η αγορά και πώς η ψηφιακή εμπειρία έχει εδραιωθεί ως η νέα κανονικότητα.

Η Ελλάδα, εξάλλου, έχει μπει στο στόχαστρο των μεγάλων e-shops, καθώς από το 2021 και μετά, διαδοχικά εταιρείες από τη Γερμανία, την Κίνα και την Τουρκία βρίσκονται στον διαδικτυακό αέρα, ξοδεύουν μεγάλα ποσά σε διαφήμιση και έχουν καταφέρει αργά, αλλά σταθερά να κερδίσουν το κοινό τους, το οποίο κάθε χρόνο αυξάνεται.

Σύμφωνα με τα όσα δηλώνει στο Financial Report, το μέλος του ΔΣ της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ηλεκτρονικού Εμπορίου, Μάκης Σαββίδης «είναι μια τάση που βλέπουμε πανευρωπαϊκά, δεν είναι μόνο η Ελλάδα που είναι στο στόχαστρο, εξαπλώνεται πολύ γρήγορα σε όλη την Ευρώπη και δείχνει ότι είναι το μέλλον το ηλεκτρονικό εμπόριο, με όλο και μεγαλύτερες ηλικίες να αγοράζουν πλέον online. Ήταν κάτι που θα συνέβαινε και κάτι που ειναι χωρίς επιστροφή. Από τη μια πλευρά πρόκειται για μια εξέλιξη του εμπορίου, είναι μια πραγματικότητα, η οποία βρίσκεται γύρω μας, από την άλλη, όμως, παίρνουν καταναλωτές από τα φυσικά καταστήματα και τα ελληνικά eshops».

O Mάκης Σαββίδης

Κατά όσα αναφέρει ο κ. Σαββίδης συνολικά πάνω από 30% των εσόδων των φυσικών καταστημάτων τα τελευταία χρόνια έχουν μετακινηθεί στα e-shops, με τη λύση που προτείνεται να είναι ”περισσότερη εξωστρέφεια στα ελληνικά e-shops και στα ελληνικά καταστήματα. Έχουμε προτείνει στην ελληνική κυβέρνηση, πλέον όποια προγράμματα βγαίνουν για το εμπόριο να συνδέονται με την εξωστρέφεια. Προς το παρόν δεν έχουμε βρει ευήκοα ώτα».

Ζalando: Στον αέρα το μεγαλύτερο marketplace 

Τελευταία είσοδος στο διαδικτυακό εμπόριο στην Ελλάδα είναι η Zalando, το μεγαλύτερο σε όγκο και αξία Marketplace στην Ευρώπη. Με περισσότερα από 200.000 προϊόντα από δημοφιλείς μάρκες, όπως Nike, Adidas και New Balance, η Zalando προσφέρει μια επιμελημένη επιλογή διεθνών brands, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα στυλ και προτιμήσεων. Μάλιστα, για να εξασφαλίσει άμεση εμπειρία αγορών, θα προσφέρει αξιόπιστες και προσαρμοσμένες στις τοπικές ανάγκες επιλογές παράδοσης, με αποτέλεσμα οι Έλληνες καταναλωτές να απολαμβάνουν την αποτελεσματική διαχείριση εξυπηρέτησης (συμπεριλαμβανομένων των δωρεάν επιστροφών), η οποία υποστηρίζεται από το δίκτυο αποθηκών της Zalando. Εξάλλου, οι Έλληνες καταναλωτές θα μπορούν πλέον να απολαμβάνουν και να επωφελούνται από τον AI assistant της Zalando.

Βασισμένος σε τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης που έχει αναπτύξει η ίδια η Zalando, καθώς και στα γλωσσικά μοντέλα της OpenAI, ο ψηφιακός βοηθός προσφέρει εξατομικευμένες συμβουλές μόδας στα ελληνικά. Ο AI assistant διευκολύνει την περιήγηση στην ευρεία συλλογή προϊόντων της Zalando, απαντώντας σε φυσικές και απλές ερωτήσεις, όπως: «Τί να φορέσω στα 60ά γενέθλια του πατέρα μου τον Νοέμβριο στην Αθήνα;» Κατανοώντας το πλαίσιο – όπως την τοποθεσία, τις καιρικές συνθήκες και την περίσταση – ο ψηφιακός βοηθός παρέχει εξειδικευμένες συστάσεις.

Η Zalando ιδρύθηκε στο Βερολίνο το 2008 και αποτελεί τον κορυφαίο ευρωπαϊκό online προορισμό μόδας, διαθέτοντας ευρεία συλλογή brands. Στη Zalando, με στρατηγικό όραμα τη δημιουργία ενός πανευρωπαϊκού οικοσυστήματος για το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας και lifestyle, η εταιρεία αναπτύσσεται σε δύο βασικούς πυλώνες: Business-to-Consumer (B2C) και Business-to-Business (B2B).

Μάλιστα, στις 11 Ιουλίου 2025, η Zalando ολοκλήρωσε με επιτυχία τη στρατηγική συνένωση με την εταιρεία ABOUT YOU με έδρα το Αμβούργο, επιτρέποντας και στις δύο εταιρείες να εξυπηρετούν καλύτερα πελάτες και συνεργάτες σε όλη την Ευρώπη. Μάλιστα, οι δραστηριότητες της ABOUT YOU είναι πλήρως εναρμονισμένες με τη στρατηγική του οικοσυστήματος της Zalando, ενισχύοντας τις δυνατότητές της επιχείρησης.

Με άρωμα Τουρκίας

Ενάμισι χρόνο πριν, τον Φεβρουάριο του 2024 η Trendyol, μία από τις κορυφαίες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως, ήρθε στην Ελλάδα. Με περισσότερους από 2.300 ενεργούς πωλητές και μια συνεχώς διευρυνόμενη γκάμα που ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια προϊόντα, η Trendyol σημείωσε γρήγορη ανάπτυξη στη χώρα μας. Χάρη σε αυτήν την επιτυχία, η Ελλάδα αναδείχθηκε ως η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Trendyol στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη κατά τους τελευταίους δύο μήνες του 2024.

Μάλιστα, ο προηγούμενος Νοέμβριος, του 2024, αναδείχθηκε ως ο πιο δυναμικός μήνας για την Trendyol στην Ελλάδα, με τις καμπάνιες της Black Friday να εκτοξεύουν τις πωλήσεις, ενώ συγκεκριμένα στις 30 Νοεμβρίου συγκεκριμένα καταγράφηκε ρεκόρ παραγγελιών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσω της Trendyol ήρθε, έμμεσα, στη χώρα μας και η Alibaba, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει το 60% των μετοχών της τουρκικής εταιρείας.

Temu-Shein έχουν την πρωτοκαθεδρία

Οι κινεζικές πλατφόρμες που έχουν τα πάντα, Shein και Temu, έχουν την πρωτοκαθεδρία πλέον στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα. Η Shein ξεκίνησε τη λειτουργία της λίγο μετά την πανδημία, ενώ το Temu ανήκει και λειτουργεί στη χώρα μας από το 2023 από την εταιρεία PDD Holdings με έδρα στην Κίνα, την πόλη της Σαγκάης, η οποία πρόκειται για μια εταιρεία που κατέχει επίσης το Pinduoduo, μια δημοφιλή πλατφόρμα διαδικτυακού εμπορίου στην Κίνα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον οι δύο πλατφόρμες έχουν το 15% του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας, ενώ δεν προκάλεσε έκπληξη η έναρξη λειτουργίας του κέντρου διανομής της Temu στον Ασπρόπυργο, μία κίνηση την οποία αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες μέσα στο 2026.

Aboutyou.gr: Από τους πρωτοπόρους 

Λίγες μέρες αφού έκανε τη δημόσια εγγραφή της στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, όπου κατάφερε να αντλήσει 842 εκατ. ευρώ η About You έφτασε στην Ελλάδα, το καλοκαίρι του 2021.

Σημειώνεται ότι μέτοχοι της About You είναι ο γερμανικός Όμιλος Otto και ο δανέζικος όμιλος ένδυσης Besteller, ο οποίος μάλιστα κατέχει σημαντικό μερίδιο μετοχών τόσο της ASOS όσο και της Zalando, ενώ από το 2018 δραστηριοποιείται και στην ελληνική αγορά.

Φορείς της αγοράς τονίζουν ότι μαζί με την Amazon, το about you.gr έχει το 10% της αγοράς των e shops.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων