Παραδίδονται σήμερα στην κυκλοφορία 65 χλμ του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, στο τμήμα Πύργος-Αλισσός – FinanceNews.gr

Παραδόθηκε το μεγαλύτερο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος: Τι αλλάζει στις μετακινήσεις και την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας
Ένα σημαντικό οδικό έργο, που αποτελούσε διαχρονικό αίτημα της Δυτικής Ελλάδας, γίνεται επιτέλους πραγματικότητα. Από σήμερα, Παρασκευή 1η Αυγούστου 2025, παραδίδονται 65 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, στο τμήμα Πύργος – Αλισσός, φέρνοντας την περιοχή ένα βήμα πιο κοντά σε ασφαλείς, ταχύτερες και πιο σύγχρονες μετακινήσεις.
Τα υπόλοιπα 10 χλμ. έως το Μιντιλόγλι, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Υποδομών και της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, θα παραδοθούν μέχρι το τέλος Νοεμβρίου 2025, με στόχο την ολοκλήρωση του συνόλου των 74,8 χλμ. εντός του έτους.
Χρονικό… Από το αδιέξοδο στην επιτάχυνση
Το έργο είχε βαλτώσει για περισσότερο από μια δεκαετία, κυρίως λόγω οικονομικών δυσκολιών και αποτυχημένων διαγωνιστικών διαδικασιών. Ωστόσο, η ένταξή του στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού το 2021 και η νέα σύμβαση του 2022 αποτέλεσαν σημείο καμπής. Από τον Ιανουάριο του 2020 και την υπογραφή του Μνημονίου Συναντίληψης, το έργο απέκτησε δυναμική, με τη χρηματοδότηση να ενισχύεται από το ΕΣΠΑ (143 εκατ. ευρώ) και τον συνολικό προϋπολογισμό να φτάνει τα 385 εκατ. ευρώ.
Κατά τα εγκαίνια στον Πύργο, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, τονίστηκε ο εθνικός χαρακτήρας του έργου, τόσο ως προς την τεχνική του σημασία όσο και ως προς την κοινωνική του διάσταση.
Ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας υπογράμμισε πως η λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου βάζει τέλος σε έναν από τους πλέον θανατηφόρους οδικούς άξονες της χώρας, ενώ προσδίδει νέα αναπτυξιακή δυναμική στη Δυτική Πελοπόννησο.
Ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος επισήμανε την προσωπική εμπλοκή του Πρωθυπουργού, την αποτελεσματικότητα του εργολαβικού σχήματος και κυρίως το γεγονός ότι «πέρα από την οικονομία, πάνω απ’ όλα προέχει η ανθρώπινη ζωή».
Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης τόνισε πως ο νέος δρόμος αποτελεί σύμβολο μιας νέας πολιτικής εποχής, βασισμένης στην ευθύνη και την εμπιστοσύνη.
Τεχνικά χαρακτηριστικά και καινοτομίες
Ο νέος αυτοκινητόδρομος μήκους 74,8 χλμ. περιλαμβάνει:
-
9 ανισόπεδους κόμβους (Μιντιλόγλι έως Πύργο)
-
2 λωρίδες ανά κατεύθυνση + ΛΕΑ, με σκυρόδετο διαχωριστικό
-
11 γέφυρες, 28 άνω και 41 κάτω διαβάσεις
-
4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ)
-
2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών (ΣΕΠ)
-
Αντιπλημμυρικά έργα σε 14 περιοχές
-
Ολοκληρωμένη διαχείριση ασφάλειας με τεχνολογίες αιχμής (καμερες, αυτόματο σύστημα ενημέρωσης οδηγών)
Ο Πρόεδρος της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας δήλωσε πως το έργο μειώνει τα ατυχήματα έως και 93% σε σχέση με την παλιά εθνική οδό και αποτελεί πρότυπο σύγχρονης υποδομής.
Τι σημαίνει για τον πολίτη – Το «αύριο» της διαδρομής
-
Η διαδρομή Πάτρα – Πύργος διαρκεί πλέον μόλις 45 λεπτά
-
Το ταξίδι Αθήνα – Πύργος περιορίζεται σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά
-
Ενισχύονται οι συνδέσεις με λιμένες, τουριστικούς προορισμούς και το αεροδρόμιο Αράξου
-
Αναβαθμίζεται η τουριστική και εμπορική προσβασιμότητα της Ηλείας, και
-
Δημιουργούνται νέες προοπτικές για επιχειρηματικές επενδύσεις και περιφερειακή ανάπτυξη.
Διαβέστε επίσης: Live: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στα εγκαίνια του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.