Περισσότεροι οδηγοί και λεωφορεία το 2026: Ο πλήρης σχεδιασμός για Μετρό-Κυκλοφοριακό του Υπ.Μεταφορών – FinanceNews.gr

Περισσότεροι οδηγοί και λεωφορεία το 2026: Ο πλήρης σχεδιασμός για Μετρό-Κυκλοφοριακό του Υπ.Μεταφορών - FinanceNews.gr



Ο Κ.Κυρανάκης παρουσίασε στη Βουλή το σχέδιο για την αποσυμφόρηση της Αθήνας: «Χρειαζόμαστε συνεργασία για μια πόλη που κινείται καλύτερα»

 

Ένα συνολικό πλάνο αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική παρουσίασε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, απαντώντας σε επίκαιρη επερώτηση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη. Όπως υπογράμμισε, το 2026 θα είναι μια χρονιά σημαντικών αλλαγών στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, με περισσότερα λεωφορεία, ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού και έργα που θα διευκολύνουν τις καθημερινές μετακινήσεις.

Ο κ. Κυρανάκης παραδέχτηκε πως οι πολίτες βιώνουν καθημερινά «μεγάλες και σοβαρές καθυστερήσεις», τονίζοντας ότι το συγκοινωνιακό ζήτημα δεν αφορά μόνο το υπουργείο Υποδομών, αλλά απαιτεί συνεργασία με πλήθος άλλων αρμόδιων φορέων. Απέρριψε ωστόσο τις αιτιάσεις περί μείωσης των δρομολογίων, αναφέροντας ότι από τον Μάιο του 2025 οι γραμμές έχουν ενισχυθεί τόσο σε συχνότητα όσο και σε οδηγούς.

Ενίσχυση στόλου και προσωπικού το 2026

Ο αναπληρωτής υπουργός ανακοίνωσε πως βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία πρόσληψης 300 νέων οδηγών, με νέα προκήρυξη να ακολουθεί στις αρχές του έτους. Παράλληλα, προχωρά η αντικατάσταση των παλαιών λεωφορείων με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, με στόχο μέχρι τον Μάρτιο ο στόλος της Αθήνας να φτάσει τα 1.976 οχήματα και ως το 2027 να προστεθούν ακόμη 1.600.

Η στρατηγική εστιάζει στις 15 γραμμές υψηλής επιβατικής κίνησης, με πυκνότερα δρομολόγια στις ώρες αιχμής. Σχεδιάζεται επίσης επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων με κάμερες, ώστε να παραμείνουν διαθέσιμες αποκλειστικά για τις δημόσιες συγκοινωνίες και να μειωθούν οι καθυστερήσεις.

Επεκτάσεις και αναβαθμίσεις σε Μετρό και Προαστιακό

Σημαντικό πυλώνα του σχεδίου αποτελεί η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου. Ο κ. Κυρανάκης χαρακτήρισε καίρια την επέκταση του Μετρό προς τη Γλυφάδα, η οποία θα ξεκινήσει να μελετάται στις αρχές του 2026. Το έργο προβλέπει δύο διακλαδώσεις, από το Ελληνικό ως τον Άγιο Κωνσταντίνο και προς τη Βουλιαγμένης μέσω Άνω Γλυφάδας, προκειμένου να αποφευχθεί «κυκλοφοριακό έμφραγμα» μετά την ανάπτυξη του Ελληνικού.

Παράλληλα, για πρώτη φορά πραγματοποιείται συνολική αντικατάσταση στις ράγες του Μετρό, συνολικής απόστασης 32 χιλιομέτρων, ενώ το καλοκαίρι του 2026 αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα στον άξονα Αθήνα–Θεσσαλονίκη, διευκολύνοντας και νέες προαστιακές διαδρομές, όπως προς Λιβαδειά. Όπως είπε, αυτό ανοίγει προοπτική για μετεγκατάσταση επιχειρήσεων κοντά σε σιδηροδρομικά κέντρα και για καθημερινές μετακινήσεις εργαζομένων από γειτονικές περιοχές.

Νέες λύσεις για τη 12μηνη τουριστική κίνηση και τα φορτηγά στους δρόμους

Ο αναπληρωτής υπουργός εξήγησε ότι δύο παράγοντες επιβαρύνουν έντονα το οδικό δίκτυο της Αθήνας: η έκρηξη της τουριστικής επισκεψιμότητας, με επιβάτες που αυξήθηκαν σε 600.000-700.000 τον μήνα, και η διακίνηση φορτηγών για τροφοδοσία επιχειρήσεων. Για τον λόγο αυτόν, εξετάζονται μετακυλιόμενα ωράρια τροφοδοσίας, ώστε να μην πραγματοποιούνται μεταφορές 7:00–10:00 το πρωί, όταν η κίνηση βρίσκεται στο αποκορύφωμά της.

Ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε επίσης λύσεις που στοχεύουν στη δραστική αποσυμφόρηση του Κηφισού, όπως η ολοκλήρωση της σήραγγας Ηλιούπολης, η προκήρυξη για τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά και η σιδηροδρομική σύνδεση Θριασίου–Θήβας, που θα αποσυμφορήσει τις μετακινήσεις των εμπορευματικών οχημάτων προς Βόρεια Ελλάδα.

Όπως ανέφερε, το έργο του κόμβου Σκαραμαγκά μπορεί να μειώσει το κυκλοφοριακό φορτίο στην περιοχή έως και 25%, ενώ η αναβάθμιση του Θριασίου Πεδίου ως logistics hub αναμένεται να «βγάλει» φορτηγά από τον Κηφισό, μεταφέροντας τη ροή κίνησης προς το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Το πλάνο του υπουργείου, όπως τονίστηκε, περιλαμβάνει άμεσες και μακροπρόθεσμες παρεμβάσεις, με στόχο μια Αθήνα με πιο γρήγορες και βιώσιμες μετακινήσεις τα επόμενα χρόνια.

Διαβάστε επίσης: Πειραιάς χωρίς καλώδια: Ξεκίνησε το ξήλωμα του δικτύου τρόλεϊ – Η δέσμευση Κυρανάκη

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων