Πόλεμος τιμών από την BYD – Sell off για 2η ημέρα στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Η πίεση ξεκίνησε όταν η BYD ανακοίνωσε γενναίες μειώσεις τιμών σε 22 μοντέλα ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες βρέθηκαν και πάλι στο στόχαστρο των επενδυτών, καθώς οι μετοχές τους υποχώρησαν για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα, εν μέσω φόβων για παρατεταμένο πόλεμο τιμών, αυξημένο ρυθμιστικό έλεγχο και πιέσεις στα περιθώρια κέρδους.
Η BYD, πρωτοπόρος στην αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων της Κίνας, είδε τη μετοχή της να υποχωρεί έως και 4% την Τρίτη, προσθέτοντας απώλειες άνω του 10% συνολικά από την αρχή της εβδομάδας.
Η βουτιά άνω του 9% τη Δευτέρα αποτέλεσε απότομη αντιστροφή της ανοδικής πορείας της μετοχής, η οποία είχε φτάσει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα μόλις λίγες ημέρες νωρίτερα.
Ρευστοποίηση μετά τις μειώσεις τιμών
Η πίεση ξεκίνησε όταν η BYD ανακοίνωσε γενναίες μειώσεις τιμών σε 22 μοντέλα ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων, με ισχύ έως τα τέλη Ιουνίου. Η στρατηγική αυτή στόχευε στην ενίσχυση της ζήτησης και την επίτευξη φιλόδοξων στόχων πωλήσεων, αλλά ερμηνεύθηκε από τις αγορές ως σημάδι εντεινόμενου ανταγωνισμού και πιθανής διαβρωμένης κερδοφορίας.
Η τιμή του Seagull hatchback μειώθηκε κατά 20%, φθάνοντας τα 55.800 γιουάν (περίπου 7.780 δολάρια), ενώ η έκδοση του υβριδικού Seal sedan με διπλό κινητήρα υποχώρησε κατά 34%, στα 102.800 γιουάν.
Συρρίκνωση των περιθωρίων – Επενδυτικές ανησυχίες
Ο Victor Sun, ανώτερος αναλυτής της Morningstar, χαρακτήρισε τις μειώσεις τιμών «αρκετά σημαντικές», επισημαίνοντας ότι αναμένει βραχυπρόθεσμη πίεση στα περιθώρια κέρδους της BYD. Παρά τις αναμενόμενες αυξημένες πωλήσεις, εκτίμησε ότι η μετοχή είναι υπερτιμημένη και η στρατηγική βασίζεται στην επέκταση όγκου και στα χαμηλά κόστη μπαταριών για αντιστάθμιση των απωλειών.
Οι αναλυτές της Citi, ωστόσο, προσέφεραν μια πιο αισιόδοξη εκτίμηση, σημειώνοντας ότι οι μειώσεις τιμών αύξησαν την επισκεψιμότητα στα καταστήματα της BYD κατά 30%-40% μέσα σε μόλις ένα Σαββατοκύριακο (24–25 Μαΐου), κάτι που υποδηλώνει ισχυρή καταναλωτική ανταπόκριση.
Πόλεμος τιμών και ανταγωνισμός
Η επίθεση τιμών της BYD ήρθε σε συνέχεια προηγούμενων εκπτώσεων στα μοντέλα Han και Tang, οι οποίες είχαν ήδη ανακοινωθεί νωρίτερα το έτος, με μειώσεις έως 14,3%. Η στρατηγική αυτή αναζωπυρώνει φόβους για παρατεταμένο πόλεμο τιμών στην αγορά των οχημάτων νέας ενέργειας (NEVs), ενόψει της διατήρησης των λιανικών εκπτώσεων σε υψηλά επίπεδα από το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Ρυθμιστικός έλεγχος και αδιαφανείς πρακτικές
Η ένταση επιτείνεται από την παρέμβαση του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου, το οποίο φέρεται να διεξάγει έρευνα για αμφιλεγόμενες πρακτικές πωλήσεων. Ειδικότερα, διερευνάται το φαινόμενο τεχνητής σήμανσης αυτοκινήτων ως “πωληθέντων” προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι πωλήσεων — με τα οχήματα αυτά να πωλούνται αργότερα στην αγορά μεταχειρισμένων, παρότι έχουν μηδενικά χιλιόμετρα.
Η πιθανότητα ενίσχυσης του ρυθμιστικού ελέγχου προσθέτει νέα αβεβαιότητα στις προοπτικές του κλάδου, ενώ ενισχύει τις ανησυχίες των επενδυτών για βραχυπρόθεσμους κινδύνους.
Μάχη κάτω των 200.000 γιουάν
Παρά τις πιέσεις, η Citi παραμένει συγκρατημένα αισιόδοξη, εκτιμώντας ότι οι πωλήσεις NEVs κάτω των 200.000 γιουάν (περίπου 27.800 δολάρια) θα συνεχίσουν να αυξάνονται, καθώς «ο ανταγωνισμός σε αυτό το τμήμα παραμένει ήπιος». Ωστόσο, σε υψηλότερα επίπεδα τιμών, ο κλάδος φαίνεται να οδηγείται σε σύγκρουση αξιών, στρατηγικών και αντοχών, με τους μικρότερους παίκτες να αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο ρίσκο.
www.bankingnews.gr
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.