Σιδηροδρομικό Μέλλον: Ταχύτητα, διασυνδέσεις και χαμηλός άνθρακας στην ΕΕ – FinanceNews.gr

Σιδηροδρομικό Μέλλον: Ταχύτητα, διασυνδέσεις και χαμηλός άνθρακας στην ΕΕ - FinanceNews.gr


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε το Σχέδιο Δράσης για την επιτάχυνση της ανάπτυξης του δικτύου σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας (High-Speed Rail – HSR) στην ΕΕ, στοχεύοντας στη μείωση των χρόνων μετακίνησης και στην ενίσχυση της ελκυστικότητας των σιδηροδρομικών μεταφορών ως βιώσιμης εναλλακτικής έναντι των αεροπορικών μετακινήσεων μικρών και μεσαίων αποστάσεων. Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης στρατηγικές για τη χρήση ανανεώσιμων και χαμηλού άνθρακα καυσίμων σε όλο το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Βασικά Τεχνικά Χαρακτηριστικά και Χρονοδιαγράμματα:

Ταχύτητες λειτουργίας: 200 χλμ/ώρα και άνω σε συνδεόμενους διεθνείς άξονες, με στόχο 250+ χλμ/ώρα όπου η οικονομική βιωσιμότητα το επιτρέπει.

Μείωση χρόνων ταξιδιού:

  • Βερολίνο – Κοπεγχάγη: 4 ώρες (από 7 ώρες σήμερα).
  • Σόφια – Αθήνα: 6 ώρες (από 13 ώρες 40 λεπτά).
  • Παρίσι – Λισαβόνα μέσω Μαδρίτης: νέα διασυνοριακή σύνδεση.

Διασύνδεση περιφερειακών κέντρων: ενίσχυση συνδέσεων μεταξύ βαλτικών πρωτευουσών και άλλων περιφερειακών κόμβων.

Άξονες Υλοποίησης:

  • Αφαίρεση διασυνοριακών εμποδίων: εφαρμογή δεσμευτικών χρονοδιαγραμμάτων έως το 2027 για τη βελτίωση ελέγχων, αδειοδοτήσεων και τυποποιήσεων.
  • Στρατηγική χρηματοδότησης: συντονισμένη επενδυτική προσέγγιση μέσω συμφωνίας για Σιδηρόδρομο Υψηλής Ταχύτητας, με στόχο την ορθολογική κατανομή κεφαλαίων και την αξιοποίηση κοινοτικών πόρων.
  • Βελτίωση συνθηκών για τη βιομηχανία και τους φορείς εκμετάλλευσης: αναβάθμιση υποδομών, τεχνολογιών και μηχανολογικού εξοπλισμού για τη μείωση κόστους λειτουργίας και συντήρησης.
  • Ενίσχυση διακυβέρνησης σε επίπεδο ΕΕ: συντονισμός χωρητικότητας, τυποποιήσεων και διαδικασιών αδειοδότησης για την ομοιομορφία λειτουργίας σε όλο το δίκτυο.

Στρατηγική Ανανεώσιμων Καυσίμων:

Για την επίτευξη των στόχων των πρωτοβουλιών RefuelEU Aviation και FuelEU Maritime, το σχέδιο προβλέπει την παραγωγή και διάθεση περίπου 20 εκατ. τόνων βιώσιμων καυσίμων έως το 2035, με εκτιμώμενες επενδύσεις ύψους 100 δισ. ευρώ, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών CO₂ του σιδηροδρομικού τομέα και στη μετάβαση σε χαμηλού άνθρακα μεταφορές.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων