Σοκ και δέος! Ρωσία, Κίνα και Ινδία ενώνουν δυνάμεις – Δεν περνάνε στον Putin οι… απειλές Trump για δασμούς 100%

Σοκ και δέος! Ρωσία, Κίνα και Ινδία ενώνουν δυνάμεις - Δεν περνάνε στον Putin οι… απειλές Trump για δασμούς 100%

Παρά τις απειλές του Trump για 100% δασμούς στο ρωσικό πετρέλαιο, Ρωσία, Κίνα και Ινδία ενισχύουν τη συνεργασία τους, ανοίγοντας δρόμο για έναν ανεξάρτητο παγκόσμιο ενεργειακό και οικονομικό άξονα

Μπορεί οι απειλές του Αμερικανού προέδρου, Donald Trump, να ανάγκασαν την ΕΕ σε συνθηκολόγηση και ατιμωτική παράδοση, ωστόσο η Ρωσία αποδεικνύεται ένας τελείως διαφορετικός παίκτης.
Ο Trump απείλησε με δασμό 100% στους αγοραστές ρωσικού πετρελαίου «σε 10–12 ημέρες», καθώς «δεν πιστεύει πλέον στις υποσχέσεις του Putin» να επιτύχει ειρηνευτική συμφωνία με την Ουκρανία.
Έτσι, με το τελεσίγραφο προς τη Ρωσία «η αντίληψη άλλαξε ξανά», καθώς πρέπει να φανεί σε όλους «ποιος είναι το αφεντικό στο σπίτι». Με τη Μόσχα αυτό δεν θα περάσει. Στην ουσία, οι ΗΠΑ θέλουν να στερήσουν από τη Ρωσία τη δυνατότητα να εξάγει ενεργειακούς πόρους στην Κίνα και την Ινδία, που μαζί αγοράζουν πάνω από το 85% του ρωσικού εξαγόμενου πετρελαίου. Είναι ρεαλιστικό να αποκλειστούν αυτοί οι δύο αγοραστές;

Η Ινδία μπορεί να παραιτηθεί από το ρωσικό πετρέλαιο. Αλλά θα το κάνει;

Η κυβέρνηση της Ινδίας είχε δηλώσει νωρίτερα ότι μπορεί να σταματήσει να αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο «ανά πάσα στιγμή» και να βρει προμήθειες από τη Μέση Ανατολή. Σε αυτήν την περίπτωση, η Ρωσία θα χάνει περίπου 1,2 δισ. δολάρια τον μήνα. Ωστόσο, βραχυπρόθεσμα, η κάλυψη του κενού των περίπου 2 εκατ. βαρελιών ημερησίως θα είναι δύσκολη για την Ινδία, γεγονός που θα προκαλέσει εκρηκτική άνοδο της τιμής του πετρελαίου παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης της ίδιας της Ινδίας (με επιβάρυνση 10–15 δολαρίων το βαρέλι, καθώς αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο με έκπτωση).
Επιπλέον, η Ινδία θα πρέπει να παραιτηθεί από τεράστιες ρωσικές επενδύσεις και να καταβάλει ρήτρες για συμβάσεις. Η Rosneft σχεδιάζει να επενδύσει 23 δισ. δολάρια στην απόκτηση ινδικών διυλιστηρίων, δικτύου πρατηρίων καυσίμων και λιμένα. Τον Δεκέμβριο του 2024, η εταιρεία υπέγραψε συμφωνία με την Ινδία για την προμήθεια 500 χιλ. βαρελιών πετρελαίου ημερησίως. Η συμφωνία αποτιμάται σε 13 δισ. δολάρια τον χρόνο και έχει δεκαετή διάρκεια.
Επιπλέον, η αντικατάσταση του ρωσικού πετρελαίου με άλλο θα είναι φυσικά δύσκολη για την Ινδία. Το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού των ινδικών διυλιστηρίων είναι προσαρμοσμένο στο ρωσικό πετρέλαιο, που καλύπτει το 60% της παραγωγικής τους ικανότητας. Για να στραφεί στο ελαφρύ πετρέλαιο της Μέσης Ανατολής, η ινδική κυβέρνηση θα χρειαστεί να επενδύσει 5 δισ. δολάρια για τον εκσυγχρονισμό των διυλιστηρίων, κάτι που θα απαιτήσει δύο χρόνια.
Επιπλέον, σήμερα η Ρωσία πουλάει πετρέλαιο στην Ινδία σε ρουπίες, γεγονός που στηρίζει την ισοτιμία του ινδικού νομίσματος. Το Νέο Δελχί θα πρέπει να εγκαταλείψει αυτό το προνόμιο και να αγοράζει πετρέλαιο σε δολάρια, γεγονός που αναμφίβολα θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της.

Οι σχέσεις Ρωσίας και Κίνας έχουν ξεπεράσει προ πολλού τα όρια του εμπορίου

Αν στην ενεργειακή σύγκρουση ΗΠΑ–Ρωσίας η επιλογή της Ινδίας βασίζεται σε οικονομικά συμφέροντα, η απάντηση της Κίνας αντικατοπτρίζει στρατηγική πορεία και μακροπρόθεσμα σχέδια. Οι σχέσεις της Κίνας με τη Ρωσία έχουν ξεφύγει εδώ και καιρό από τα όρια μιας απλής αγοραπωλησίας. Το Πεκίνο απάντησε στην αμερικανική πρόταση «να συζητήσει την αγορά ρωσικού πετρελαίου» ότι «ζητήματα τρίτων πλευρών δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως συνδετικός κρίκος» στον διάλογο των δύο χωρών. Αν υποτεθεί ότι η Ινδία τελικά θα παραιτηθεί από τον ρωσικό εισαγωγές, αυτό θα αποτελέσει για το Πεκίνο στρατηγικό παράθυρο για την εμβάθυνση της ενεργειακής του συμμαχίας με τη Ρωσία.

Ρωσία, Κίνα και Ινδία θα επιλέξουν τη δική τους παγκόσμια τάξη

Πιο πιθανό είναι όμως Ρωσία, Κίνα και Ινδία να συμφωνήσουν σε έναν τριμερή μηχανισμό συνεργασίας για την από κοινού ανάσχεση των μονομερών αμερικανικών κυρώσεων. Σε αυτό θα βοηθήσει η ήδη αποκτημένη εμπειρία τους στην παράκαμψη των κυρώσεων. Ο «σκιώδης στόλος» της Ρωσίας τις καθιστά ανώφελες, ενώ έως τα μέσα του 2025 αναμένεται να αυξηθεί σε πάνω από 600 πλοία, που θα μεταφέρουν 3,2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου την ημέρα εκτός του πεδίου εποπτείας των ΗΠΑ. Θα επιταχυνθεί επίσης η προώθηση του νέου συστήματος πληρωμών των BRICS, στο οποίο το 2025 θα ενταχθούν 15 χώρες του μπλοκ. Αυτό θα καταδεικνύει τη διαμόρφωση μιας ανεξάρτητης παγκόσμιας οικονομικής και εμπορικής τάξης. Ίσως όχι τέλειας ακόμη, αλλά σίγουρα λειτουργικής.

www.bankingnews.gr



Source link

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων