Τα δύο σενάρια για τις ανατιμήσεις και την κατανάλωση το 2025

Τα δύο σενάρια για τις ανατιμήσεις και την κατανάλωση το 2025


Η υποτονική εκκίνηση της κατανάλωσης τον Ιανουάριο και η αδύναμη πορεία του Φεβρουαρίου, επιβεβαιώνουν τους φόβους της αγοράς για επιδείνωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς εντός του έτους.

Τάση που αποτυπώνει και η Circana, στα δύο πρόσφατα σενάρια για την πορεία της αγοράς των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG), που παρουσιάστηκαν στη γενική συνέλευση του ECR Hellas. Τα δύο κυρίαρχα σενάρια για την πορεία της κατανάλωσης εφέτος είναι τα εξής:

  • Σενάριο 1: Αύξηση τιμών κατά 1,8% και αύξηση πωλήσεων σε αξία κατά 3%.
  • Σενάριο 2: Αύξηση τιμών κατά 2,9% και αύξηση πωλήσεων σε αξία κατά 3,2%.

Και τα δύο αυτά σενάρια έχουν ως δεδομένες τις ανατιμήσεις, εν αντιθέσει με τις προβλέψεις που είχε κάνει η Circana στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου. Τότε, σε συνέδριο του ΙΕΛΚΑ, ο επικεφαλής της εταιρείας, Παναγιώτης Μπορέτος, είχε παρουσιάσει τρία σενάρια: Το πρώτο προέβλεπε μείωση τιμών 1,3%, το δεύτερο σταθερές τιμές και το τρίτο αύξηση των τιμών κατά 2,9% (όπως και το τρέχον δεύτερο σενάριο). Όμως τότε το επικρατέστερο σενάριο ήταν αυτό των σταθερών τιμών, με ανάπτυξη της αγοράς κατά 3,2% σε αξία.

Ωστόσο, τα νέα δεδομένα δείχνουν ότι η αγορά κινείται σε διαφορετική τροχιά, με τις ανατιμήσεις να θεωρούνται πλέον αναπόφευκτες. Σύμφωνα λοιπόν με τα νέα δεδομένα στα “Τρόφιμα”, με βάση το πρώτο σενάριο, αναμένονται αυξήσεις τιμών κατά 3,3% και αύξηση πωλήσεων κατά 3,8%. Με βάση το δεύτερο σενάριο, οι αυξήσεις τιμών θα φτάσουν το 4,7% και οι πωλήσεις το 4,1%.

Στην κατηγορία, προϊόντα προσωπικής υγιεινής και καθαρισμού (ΗΒΑ), σύμφωνα με το πρώτο σενάριο προβλέπονται αυξήσεις τιμών κατά 1,3% και μείωση πωλήσεων κατά 2,9%, ενώ σύμφωνα με δεύτερο σενάριο προβλέπονται αυξήσεις τιμών κατά 2,2% και μείωση πωλήσεων κατά 1,7%.

Τέλος στην κατηγορία ειδών νοικοκυριού (Household – καθαριστικά), με βάση το πρώτο σενάριο, αναμένονται αυξήσεις τιμών κατά 1,6% και μείωση πωλήσεων κατά 1,6%. Με βάση το δεύτερο σενάριο, οι αυξήσεις τιμών θα φτάσουν το 2,8% και οι πωλήσεις θα μειωθούν κατά 1,4%.

Βέβαια η πορεία της ελληνικής αγοράς καταναλωτικών αγαθών θα εξαρτηθεί από μια σειρά παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης και της πορείας του τουρισμού. Μια κατηγορία καταναλωτών που έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε βασικό τροφοδότη των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων