Το νέο βρετανικό τανκ Challenger 3 θα επαναλάβει τη μοίρα του Leopard 2 στην Ουκρανία – Άχρηστο πριν καν κυκλοφορήσει

Το νέο βρετανικό τανκ Challenger 3 θα επαναλάβει τη μοίρα του Leopard 2 στην Ουκρανία - Άχρηστο πριν καν κυκλοφορήσει

Σοβαρές αδυναμίες στον σχεδιασμό και τη φιλοσοφία του νέου βρετανικού άρματος

Το νέο κύριο άρμα μάχης Challenger 3, που αναπτύσσεται για τον βρετανικό στρατό, ενδέχεται να καταστεί παρωχημένο πριν καν τεθεί σε λειτουργία, σύμφωνα με ανάλυση του πρώην αξιωματικού και στρατιωτικού αρθρογράφου αντισυνταγματάρχη Stuart Crawford.
Ο Crawford επισημαίνει σοβαρές αδυναμίες στον σχεδιασμό και τη φιλοσοφία του νέου βρετανικού άρματος.

«Η τελευταία επανάληψη μιας ξεπερασμένης φιλοσοφίας»

Το Challenger 3 βασίζεται στο Challenger 2 της δεκαετίας του 1990, με εκσυγχρονισμούς που δεν αρκούν, σύμφωνα με τον αναλυτή, για να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις του πεδίου μάχης.
Ο Crawford θεωρεί ότι «το νέο άρμα μπορεί να είναι η τελική επανάληψη μιας ήδη ξεπερασμένης φιλοσοφίας σχεδιασμού».
«Τα σύγχρονα δυτικά άρματα μάχης — Leopard 2, M1A2 Abrams και τώρα το CR3 — θεωρούνται ολοένα και περισσότερο πολύ μεγάλα, βαριά, ακριβά και ευάλωτα για να δικαιολογήσουν τη συνέχιση της ανάπτυξής τους με τα παραδοσιακά πρότυπα.»
Ο Crawford εκφράζει αμφιβολίες για την επιβιωσιμότητα του νέου στόλου, σημειώνοντας ότι το Λονδίνο έχει παραγγείλει μόλις 60 συστήματα ενεργητικής προστασίας, τα οποία προορίζονται να εξοπλίσουν όλα τα οχήματα.
«Αυτό είναι ριψοκίνδυνο», τονίζει, «αν λάβουμε υπόψη την εμπειρία της Ουκρανίας, όπου παρόμοια δυτικά άρματα αντιμετωπίζουν τεράστιες απώλειες από drones και αντιαρματικά όπλα.»
Παρά τον εκσυγχρονισμό, το CR3 διατηρεί τον κινητήρα των 1.200 ίππων του Challenger 2 — έναν κινητήρα που, σύμφωνα με Ουκρανούς χειριστές, είναι ανεπαρκής για τη μάζα του άρματος.
«Αν το Challenger 3 φτάσει τα 80 τόνους σε πλήρη διαμόρφωση μάχης, η κινητικότητά του θα είναι αμφίβολη, όπως και η ικανότητα των βρετανικών υποδομών να υποστηρίξουν ένα τόσο βαρύ όχημα», επισημαίνει ο αναλυτής.

Ξεπερασμένος σχεδιασμός πυργίσκου

Η παραδοσιακή διάταξη πυργίσκου με τριμελές πλήρωμα θεωρείται, κατά τον Κρόφορντ, παρωχημένη, καθώς η τεχνολογία των αυτόματων γεμιστών και των απομακρυσμένων πυργίσκων έχει πλέον ωριμάσει.
Ο ίδιος προβλέπει ότι τα μελλοντικά άρματα θα ακολουθήσουν το μοντέλο του ρωσικού T-14 Armata, με το πλήρωμα τοποθετημένο σε θωρακισμένη κάψουλα μέσα στο κύτος, κάτι που μειώνει τη σιλουέτα και τη συνολική μάζα του οχήματος.
Ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι το κινεζικό άρμα Type 100, που παρουσιάστηκε στις 3 Σεπτεμβρίου και δίνει έμφαση στην προστασία του πληρώματος, το μικρό βάρος και την ευελιξία — χαρακτηριστικά που αντανακλούν τα διδάγματα από την ουκρανική σύγκρουση.

www.bankingnews.gr 



Source link

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων