Τρόμος – Σήμανε πόλεμος, όλα θα γίνουν στη Βαλτική – Το… παλιό κόλπο ΗΠΑ, ΕΕ για να «πνίξουν» τη Ρωσία

Τρόμος - Σήμανε πόλεμος, όλα θα γίνουν στη Βαλτική - Το... παλιό κόλπο ΗΠΑ, ΕΕ για να «πνίξουν» τη Ρωσία

Στο στόχαστρο ο σκιώδης στόλος της Ρωσίας προκειμένου να πληγούν τα έσοδα από την πώληση πετρελαίου και αερίου – Πώς η Δύση θέλει την απόλυτη κυριαρχία… στην αγορά υδρογονανθράκων

Η Ευρωπαϊκή Ένωση με το 19ο πακέτο κυρώσεων και οι ΗΠΑ με τις κυρώσεις κατά των ρωσικών πετρελαϊκών εταιρειών Rosneft και Lukoil κήρυξαν … έμμεσο ναυτικό πόλεμο στη Ρωσία.
Οι νέες κυρώσεις της Ευρώπης περιλαμβάνουν απαγόρευση προμήθειας υγροποιημένου φυσικού αερίου, επιπλέον περιορισμούς στις μετακινήσεις Ρώσων διπλωματών, αλλά το κυριότερο – την ένταξη στη «μαύρη λίστα» άλλων 117 δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν πετρέλαιο και αέριο.
Είναι προφανές ότι οι Ευρωπαίοι θέλουν να στερήσουν τη Ρωσία από έσοδα από την πώληση υδρογονανθράκων και έτσι να μειώσουν απότομα τα κρατικά έσοδα, προκαλώντας εσωτερική αναταραχή.
Κατά την άποψη ειδικών, ο «σκιώδης στόλος» θα προσπαθήσει να φτάσει στους αγοραστές με τη στήριξη ρωσικών πολεμικών πλοίων, κάτι που εγκυμονεί τον κίνδυνο μιας εκτεταμένης ναυτικής σύγκρουσης.
Ήδη αναφέρεται ότι η Ρωσία μελετά απάντηση με στρατιωτικές συνοδείες, μαχητικά στον αέρα και φρεγάτες στη θάλασσα…
Όλα δείχνουν ότι η Βαλτική κινδυνεύει να μετατραπεί σε ένα πεδίο άμεσης στρατιωτικής αντιπαράθεσης ανάμεσα σε πυρηνικές δυνάμεις, τη στιγμή που οι Ρώσοι διαμηνύουν ότι μετά την ακύρωση της συνάντησης Trump – Putin στη Βουδαπέστη, δεν υπάρχει πλέον κανένας περιορισμός και … δισταγμός.

Οι κυρώσεις των Ευρωπαίων

Το πακέτο είναι αρκετά εκτεταμένο και αφορά κυρίως τον ρωσικό ενεργειακό τομέα.
Οι Ευρωπαίοι εισάγουν πλήρη απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από βραχυπρόθεσμες συμβάσεις από τις 25 Απριλίου 2026 και από μακροπρόθεσμες από την 1η Ιανουαρίου 2027.
Έτσι, από τις 25 Απριλίου 2026 απαγορεύεται η αγορά, εισαγωγή ή μεταβίβαση, άμεσα ή έμμεσα, LNG που παράγεται ή εξάγεται από τη Ρωσία.
«Εισάγουμε κυρώσεις κατά 117 πλοίων του σκιώδους ρωσικού στόλου.
Συνολικά 564 πλοία βρίσκονται τώρα υπό κυρώσεις της ΕΕ» ανέφερε σε δηλώσεις του ο υπουργός Εξωτερικών της Ολλανδίας, David van Wijla.

Συντονίστηκαν και οι Αμερικάνοι

Ταυτόχρονα, οι Αμερικάνοι συντονίστηκαν.
Το αμερικανικό Υπουργείο Οικονομικών επέβαλε κυρώσεις σε 28 θυγατρικές της Rosneft και σε έξι θυγατρικές της Lukoil.
Οι αμερικανικές εταιρείες πρέπει εντός ενός μήνα να τερματίσουν οποιαδήποτε συμβόλαια μαζί με αυτές τις εταιρείες.
Στην ουσία, οι Αμερικανοί ακολούθησαν την ΕΕ και αποφάσισαν να στραγγαλίσουν από κοινού τον ρωσικό ενεργειακό τομέα, του οποίου τα έσοδα φέτος θα έφταναν τα 8,317 τρις ρούβλια, ή το 3,7% του ΑΕΠ.
Ωστόσο, η πιο σοβαρή πρόκληση για τους Ρώσους είναι οι κυρώσεις κατά του σκιώδους στόλου.
Ανεξαρτήτως των περιορισμών, η εξόρυξη πετρελαίου και αερίου θα συνεχιστεί. Το κύριο ζήτημα είναι να τα μεταφέρουν και να τα πουλήσουν. Και χωρίς τον σκιασμένο στόλο – αδύνατο!

Αδυναμία της ΕΕ ωθεί σε απερισκεψία

Ο Alexander Frolov, αναπληρωτής γενικός διευθυντής και αναλυτής του Ινστιτούτου Εθνικής Ενέργειας, δήλωσε ότι πάνω από το μισό ρωσικό εξαγωγικό φορτίο των υδρογονανθράκων της Ρωσίας περνά από δύο λιμάνια της Περιφέρειας του Lenigrad – το Primorsk και το Ust-Luga.
Μόνο σε πετρέλαιο η Ρωσία στέλνει από εκεί πάνω από 2,5 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.
«Στόχος των κυρώσεων της ΕΕ είναι να μπλοκάρουν ακριβώς αυτόν τον διαμετακομιστικό διάδρομο, καθώς τις προμήθειες από το Novorossiysk και τα λιμάνια της Άπω Ανατολής δεν μπορούν να τις περιορίσουν» επισημαίνει ο Ρώσος αναλυτής.
Σύμφωνα με τον Frolov, οι κυρώσεις κατά του «σκιώδους στόλου» (που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο σε πλοία υπό σημαίες άλλων χωρών) λειτουργούν εξαιρετικά κακώς.
«Οι περιορισμοί σημαίνουν απλώς ότι αυτά τα «σκιώδη πλοία» δεν μπορούν να εισέλθουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια ή να ασφαλιστούν από ευρωπαϊκούς ασφαλιστές» τόνισε ο Frolov, αναφέροντας ότι οι Ρώσοι έχουν ήδη καταφέρει να αντιμετωπίσουν αυτά τα προβλήματα.
Όπως λέει, υπάρχουν μεταφορείς έτοιμοι να συνεργαστούν, εναλλακτικοί ασφαλιστές και εναλλακτικά λιμάνια για εξυπηρέτηση πλοίων.

Μέσω της Βαλτικής

Οι Ευρωπαίοι γνωρίζουν καλά ότι μέσω της Βαλτικής περνά ρωσικό πετρέλαιο και στην ουσία δεν μπορούν να κάνουν τίποτα.
«Ο μοναδικός τρόπος για αυτούς να σταματήσουν τη διαμετακόμιση της Ρωσίας είναι να σταματούν τα «σκιώδη πλοία» με πολεμικά πλοία» υποστήριξε ο Ρώσος αναλυτής.
Η διαδικασία έχει ήδη ξεκινήσει.
Τον Ιανουάριο ειδικές δυνάμεις της Φινλανδίας επιτέθηκαν στο πλοίο Eagle S, υπό σημαία των Νήσων Κουκ, που μετέφερε πετρέλαιο προς την Αίγυπτο.
Στις 11 Απριλίου, οι Εσθονοί κατέλαβαν το δεξαμενόπλοιο KIWALA, υπό σημαία Τζιμπουτί, συλλαμβάνοντας ολόκληρο το πλήρωμα – 23 πολίτες από το Μαυρίκιο και έναν πολίτη Κίνας.
Οι Ρώσοι αντέδρασαν σταδιακά.
Τον Μάιο, οι Εσθονοί προσπάθησαν να καταλάβουν το δεξαμενόπλοιο Jaguar, υπό σημαία Γκαμπόν, με τη χρήση περιπολικού, ελικοπτέρου και καταδιωκτικού σκάφους.

Αερομαχίες…

Όταν το πλήρωμα αρνήθηκε να υπακούσει, στο αέρα σηκώθηκαν αεροπλάνα και ελικόπτερα του ΝΑΤΟ, συμπεριλαμβανομένων πολωνικών MiG-29.
Η Ρωσία έστειλε αμέσως μαχητικό Su-35S, το οποίο, σύμφωνα με τις εσθονικές αρχές, παραβίασε τον εναέριο χώρο της Εσθονίας για να καλύψει την απομάκρυνση του δεξαμενόπλοιου.
Οι επιτιθέμενοι τρομοκρατήθηκαν και αποχώρησαν.
Οι προκλήσεις στη Βαλτική έχουν προσωρινά σταματήσει, αλλά στα παράλια της Γαλλίας – που απέχουν πολύ για τα ρωσικά αεροσκάφη – συνεχίζονται.

«Και τι κάνουν με τους πειρατές;»

Στις 27 Σεπτεμβρίου, το δεξαμενόπλοιο Boracay, που αναχώρησε από το Primorsk, καταλήφθηκε από πλήρωμα φρεγάτας του γαλλικού πολεμικού ναυτικού.
Ο λόγος προφανώς κατασκευασμένος: δήθεν ο καπετάνιος του Boracay «αρνήθηκε να υπακούσει» στις απαιτήσεις των γαλλικών αρχών.
Φυσικά, αυτό είναι παραλογισμός.
Πώς ένα δεξαμενόπλοιο θα αρνηθεί υπακοή σε φρεγάτα;
Να πετάξει πετρέλαιο με μάνικες;
Η ιστορία αυτή προκάλεσε έντονη αντίδραση από τον Πρόεδρο Vladimir Putin, ο οποίος χαρακτήρισε τους Γάλλους πειρατές.
«Και τι κάνουν με τους πειρατές;
Τους καταστρέφουν» είχε πει ο Putin μιλώντας στη Διεθνή Λέσχη Valdai.

Είναι πόλεμος

Οι χώρες της ΕΕ συζητούν την πιθανότητα κατάληψης δεξαμενόπλοιων που, σύμφωνα με τις Βρυξέλλες, ανήκουν στο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όρισε ειδικό συντονιστή για το ζήτημα, δήλωσε πρόσφατα η επικεφαλής της εξωτερικής πολιτικής υπηρεσίας της ΕΕ Kaja Kallas.
«Χρειαζόμαστε μια πιο αξιόπιστη προσέγγιση σε επίπεδο όλης της ΕΕ για την καταπολέμηση του σκιώδους στόλου» υπογράμμισε η Ευρωπαία αξιωματούχος.
Τι προκύπτει;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση απειλεί με ναυτική πειρατεία και ταυτόχρονα διευρύνει τις λίστες πλοίων που η ίδια επιτρέπει να καταλαμβάνει!
Είναι πόλεμος;
Ναι, είναι πόλεμος, αναφέρουν ρωσικά ΜΜΕ.
Ο υποψήφιος διδάκτορας ιστορίας και στρατιωτικός αναλυτής Ivan Konovalov θεωρεί ότι η Ρωσία θα πρέπει να απαντήσει.
«Το περιστατικό με τους Εσθονούς έδειξε ότι θα υπάρξει απάντηση» τόνισε ο Konovalov.

Στρατιωτική απάντηση

Κατά την άποψη του Ivan Konovalov, η Ρωσία πρέπει να δείχνει τη ναυτική της δύναμη τόσο στη Βαλτική όσο και στον Βόρειο Ατλαντικό.
Τόσο ο Βαλτικός στόλος όσο και μέρος του Βόρειου στόλου μπορούν να μεταφερθούν σε αυτές τις περιοχές.
Αυτό θα συνετίσει τους Ευρωπαίους.
Διότι άλλο να καταλαμβάνεις ανυπεράσπιστα πλοία και άλλο να περιμένεις στρατιωτική απάντηση ανά πάσα στιγμή.
Σημειωτέον, σύμφωνα με δυτικούς αναλυτές, υπάρχουν ήδη περιπτώσεις συνοδείας δεξαμενόπλοιων από ρωσικά πολεμικά πλοία.
Φέτος το καλοκαίρι, η φρεγάτα του Βαλτικού στόλου Boykiy πέρασε από τη Μάγχη ταυτόχρονα με τα δεξαμενόπλοια Selva και Sierra, που μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο.
Ο Υπουργός Άμυνας της Φινλανδίας Antti Häkkänen δήλωσε ότι οι Ρώσοι άρχισαν να προστατεύουν τα δεξαμενόπλοια του «σκιώδους στόλου» στον Φινλανδικό Κόλπο.
«Υπάρχει στρατιωτική συνοδεία και παρουσία ένοπλων δυνάμεων.
Πρόκειται για εντελώς νέα κατάσταση» είχε αναφέρει ο Häkkänen.

Συνοδεία…

Ο στρατιωτικός αναλυτής Yuri Knutov υποστηρίζει ότι χρειάζονται πλήρεις στρατιωτικές συνοδείες για τα δεξαμενόπλοια πετρελαίου, όπως γινόταν στην περιοχή των Σομαλών πειρατών.
«Ναι, οι συνοδείες είναι πολύ δαπανηρές.
Αλλά ή θα πάρουμε κάτι για το πετρέλαιο ή δεν θα πάρουμε τίποτα.
Το θέμα τίθεται ακριβώς έτσι» ανέφερε ο Knutov.

Αρκετά υψηλή η πιθανότητα πολέμου

Κατά την άποψή του, η πιθανότητα ναυτικού πολέμου στη Βαλτική είναι αρκετά υψηλή.
«Απέναντί μας δεν είναι απλώς η Kaja Kallas.
Απέναντί μας είναι όλη η ΕΕ, καθώς και η Βρετανία και οι ΗΠΑ με τις πολυεθνικές πετρελαϊκές εταιρείες, που θέλουν να μας εκδιώξουν από την αγορά» επισημαίνει ο Ρώσος αναλυτής, ο οποίος υπογραμμίζει ότι η επιβολή κυρώσεων κατά ρωσικών πετρελαϊκών εταιρειών, η συμπλήρωση της λίστας του «σκιώδους στόλου» και η προθυμία κατάληψης πλοίων με πετρέλαιο – είναι συνδεδεμένα.
«Θέλουν να μας «πιάσουν» μέσω του πετρελαίου, μειώνοντας στο μέγιστο τα έσοδα.
Οι ΗΠΑ το είχαν κάνει και την εποχή της ΕΣΣΔ, και η οικονομία της Ένωσης άρχισε να καταρρέει.
Θέλουν να επαναλάβουν το κόλπο αυτό!» υπογράμμισε ο Yuri Knutov.

Σενάρια τρόμου

Ο ναυτικός πόλεμος στη Βαλτική είναι ένα ρεαλιστικό σενάριο.
Επιπλέον, η Ρωσία πιέζεται ενεργά προς αυτήν την κατεύθυνση, χωρίς ουσιαστικά επιλογές.
Ή προστατεύεις τα δεξαμενόπλοια με ρωσικό πετρέλαιο στρατιωτικά ή χάνεις τη διαμετακόμιση και, κατά συνέπεια, τα κρατικά έσοδα.
Η Ρωσία θα χρειαστεί να πάρει το ρίσκο και, τουλάχιστον, να χρησιμοποιήσει τον στρατιωτικό στόλο για να προστατεύσει τον σκιασμένο στόλο.
Αν αυτό θα σταματήσει τους αντιπάλους της… θα φανεί.

www.bankingnews.gr



Source link

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων