Όλες οι επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές γραμμές στα Δωδεκάνησα: Οι ανάδοχοι, τα πλοία και τα μισθώματα – FinanceNews.gr

Δώδεκα ναυτιλιακές ανέλαβαν τις επιδοτούμενες γραμμές στα Δωδεκάνησα έως τον Οκτώβριο 2025, με μισθώματα από 628 έως 110.000 ευρώ
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των διαγωνισμών για την εξυπηρέτηση των επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών γραμμών στα Δωδεκάνησα. Συνολικά, δώδεκα ναυτιλιακές εταιρείες ανέλαβαν την εκτέλεση των δρομολογίων, με διάρκεια συμβάσεων έως τις 31 Οκτωβρίου 2025 και δυνατότητα παράτασης για ακόμη τέσσερις μήνες.
Βασικό στοιχείο των συμβάσεων είναι η υποχρεωτική δωρεάν μετακίνηση των κατοίκων σε όλα τα μισθωμένα δρομολόγια. Το μέτρο αυτό αφορά νησιά όπως το Καστελλόριζο, η Χάλκη, η Τήλος, η Νίσυρος, η Ψέριμος, η Λέβιθα, το Αγαθονήσι, οι Λειψοί, οι Αρκιοί και άλλα μικρότερα νησιά, εξασφαλίζοντας κοινωνική συνοχή και βασική συνδεσιμότητα.
Οι γραμμές και οι αναδόχοι
Η γεωγραφική κάλυψη είναι ευρεία και περιλαμβάνει συνδέσεις της Ρόδου με το Καστελλόριζο, τη Χάλκη, τη Σύμη, την Τήλο, τη Νίσυρο και την Κω, καθώς και πολυνησιακές διαδρομές που ξεκινούν από Πειραιά ή Λαύριο. Στη λίστα βρίσκονται επίσης οι γραμμές Κάλυμνος – Ψέριμος – Μαστιχάρι Κω, Νίσυρος – Καρδάμαινα, Μαστιχάρι – Λέρος, καθώς και οι τοπικές εξυπηρετήσεις προς Αρκιούς, Λειψούς, Λέβιθα και Φαρμακονήσι.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες που αναλαμβάνουν περιλαμβάνουν την Blue Star Ferries, την Δωδεκάνησος Θαλάσσιες Γραμμές, την ΑΝΕ Μαστιχάρι, τη Star Gem Ν.Ε., την Enter Ferries Ν.Ε., τη Λέρος Θαλάσσιες Γραμμές ΙΚΕ, την Αξιόκερσα Ν.Ε., τη Σεμπέκο Lines Ν.Ε., καθώς και ανεξάρτητους πλοιοκτήτες όπως ο Σταύρος Κάμποσος για τη γραμμή της Λέβιθας.
Το οικονομικό ύψος των μισθωμάτων παρουσιάζει σημαντικές διαφοροποιήσεις: από 628,90 ευρώ ανά δρομολόγιο (γραμμές μικρών αποστάσεων, π.χ. Ψέριμος–Κάλυμνος) έως και 110.000 ευρώ (πολυνησιακές διαδρομές με αφετηρία τον Πειραιά και προορισμούς Ανάφη, Κάσο, Κάρπαθο, Ρόδο). Οι περισσότερες συμβάσεις συνοδεύονται από εναλλακτικά πλοία αντικατάστασης, ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη εκτέλεση.
Οι τιμές στα εισιτήρια και η πολιτική διάσταση
Την ίδια στιγμή, το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αυξήθηκε αισθητά μέσα σε ένα έτος: +8,20% για τα Χανιά και +10,67% για το Ηράκλειο, γεγονός που επιβαρύνει περαιτέρω τους ταξιδιώτες.
Σε πολιτικό επίπεδο, ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν θα εφαρμοστεί το μέτρο του Ship Pass. Αντί αυτού, έχει ανακοινωθεί πως θα προωθηθούν «ελκυστικά πακέτα τιμών» στις δημοφιλείς γραμμές, με στόχευση σε οικογένειες, φοιτητές, πολύτεκνους και ΑμεΑ. Η στρατηγική αυτή συνδέεται με τη γενικότερη πολιτική ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των τιμών, προκειμένου να μετριαστούν οι επιπτώσεις από τις αυξήσεις.
Όλες οι εταιρείες, τα πλοία και τα μισθώματα
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των διαγωνισμών για τις επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές γραμμές στο νησιωτικό σύμπλεγμα των Δωδεκανήσων. Συνολικά, δώδεκα ναυτιλιακές εταιρείες και πλοιοκτήτες ανέλαβαν την εξυπηρέτηση, με συμβάσεις που λήγουν στις 31 Οκτωβρίου 2025 και δυνατότητα παράτασης έως 4 μήνες.
Κοινός παρονομαστής όλων των συμβάσεων είναι η υποχρέωση δωρεάν μετακίνησης για τους μόνιμους κατοίκους των μικρών νησιών.
Ρόδος και Καστελλόριζο
Η Blue Star Ferries αναλαμβάνει τη γραμμή Ρόδος – Καστελλόριζο με δύο δρομολόγια την εβδομάδα, με το πλοίο Blue Star Πάτμος. Το μίσθωμα ορίζεται σε 29.604 ευρώ ανά δρομολόγιο.
Η ίδια εταιρεία καλύπτει και τις γραμμές Πειραιάς/Λαύριο – Κως – Νίσυρος – Τήλος – Σύμη – Ρόδος (τμήμα: Κως–Ρόδος) με 26.280 ευρώ ανά δρομολόγιο, καθώς και τη γραμμή Αστυπάλαια – Κάλυμνος – Κως – Νίσυρος – Τήλος – Ρόδος με 32.686 ευρώ.
Παράλληλα, η Αξιόκερσα Ν.Ε. αναλαμβάνει τρεις διαφορετικές γραμμές:
-
Ρόδος – Καστελλόριζο (16.532,26 ευρώ),
-
Ρόδος – Χάλκη (7.339 ευρώ),
-
Ρόδος – Σύμη – Τήλος – Νίσυρος – Κως (21.406,10 ευρώ).
Το πλοίο που θα εκτελεί τα δρομολόγια είναι το Σαονήσος, με εναλλακτικό το Σταυρός.
Επίσης, η Δωδεκάνησος Θαλάσσιες Γραμμές έχει την εποχική γραμμή Ρόδος – Μεγίστη (Καστελλόριζο) με δύο εβδομαδιαία δρομολόγια έως 12 Οκτωβρίου 2025, μίσθωμα 9.562,73 ευρώ.
Χάλκη, Τήλος, Νίσυρος
Η γραμμή Ρόδος – Χάλκη – Τήλος – Νίσυρος – Κως κατακυρώθηκε στην Κοινοπραξία Δωδεκάνησος Θαλάσσιες Γραμμές με το Δωδεκάνησος Εξπρές και εναλλακτικό το Δωδεκάνησος Πράιντ. Το μίσθωμα είναι 11.841,26 ευρώ.
Η ίδια εταιρεία αναλαμβάνει και τη γραμμή Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Λειψοί – Πάτμος ή Αγαθονήσι, με τρία δρομολόγια την εβδομάδα, μίσθωμα 17.245,31 ευρώ.
Η Star Gem Ν.Ε. αναλαμβάνει δύο γραμμές:
-
Νίσυρος – Καρδάμαινα ή Κέφαλος Κω (2.025 ευρώ ανά δρομολόγιο),
-
Χάλκη – Σκάλα Καμείρου Ρόδου (1.610,28 ευρώ ανά δρομολόγιο).
Τέλος, στην Τήλο, η ίδια εταιρεία έχει τη γραμμή Τήλος – Σκάλα Καμείρου Ρόδου με πέντε εβδομαδιαία δρομολόγια (4.449,75 ευρώ) και τη θερινή σύνδεση Τήλος – Κως (6.277,50 ευρώ).
Κως, Κάλυμνος, Ψέριμος
Η ΑΝΕ Μαστιχάρι (ΑΝΕΜ) αναλαμβάνει τις γραμμές:
-
Μαστιχάρι Κω – Λέρος (5.000 ευρώ),
-
Νίσυρος – Κως (3.998 ευρώ, με υποχρεωτική δωρεάν μετακίνηση κατοίκων).
Η Enter Ferries Ν.Ε. αναλαμβάνει δύο συνδέσεις με την Ψέριμο:
-
Μαστιχάρι – Ψέριμος – Κάλυμνος (628,90 ευρώ),
-
Κάλυμνος – Ψέριμος – Μαστιχάρι με 1.798,90 ευρώ (θερινά επιπλέον δρομολόγια).
Επίσης, η Μανιάς Ν.Ε. εκτελεί τη γραμμή Κάλυμνος – Ψέριμος με 750 ευρώ ανά δρομολόγιο.
Λέρος, Λειψοί, Πάτμος και μικρά νησιά
Η Λέρος Θαλασσιές Γραμμές Ι.Κ.Ε. εξασφάλισε δύο συμβάσεις:
-
Πάτμος – Αρκιοί – Λειψοί – Αγία Μαρίνα Λέρου – Αγαθονήσι – Πυθαγόρειο Σάμου με το Λέρος Εξπρές (4.348 ευρώ),
-
Αγία Μαρίνα Λέρου – Κάλυμνος – Μαστιχάρι Κω και υποπαραλλαγές προς Ποθιά ή Μυρτιές Καλύμνου (μισθώματα 739 – 1.589 ευρώ).
Ο ιδιώτης πλοιοκτήτης Σταύρος Κάμποσος αναλαμβάνει τη γραμμή Λέβιθα – Πάτμος με το Παναγία Λεβίθου, μίσθωμα 638,71 ευρώ.
Σάμος, Αγαθονήσι, Φαρμακονήσι
Η Αξιόκερσα Ν.Ε. έχει επίσης τη σύνθετη γραμμή Κάλυμνος – Λέρος – Λειψοί – Πάτμος- Αρκιοί – Αγαθονήσι – Πυθαγόρειο Σάμου, με τρία δρομολόγια την εβδομάδα και μίσθωμα 25.000 ευρώ.
Η Δωδεκάνησος Θαλάσσιες Γραμμές αναλαμβάνει την εποχική γραμμή Πυθαγόρειο Σάμου – Πάτμος – Κάλυμνος – Κως με ενδιάμεσες στάσεις και μίσθωμα 23.868,45 ευρώ.
Κάρπαθος και Κάσος
Η πιο ακριβή σύμβαση αφορά την Hellenic Seaways Μονοπρόσωπη Α.Ν.Ε., με το Blue Star Χίος, που αναλαμβάνει τρεις πολυνησιακές γραμμές από Πειραιά προς Θήρα, Ανάφη, Κάσο, Κάρπαθο, Χάλκη και Ρόδο. Τα μισθώματα φθάνουν έως τα 110.000 ευρώ ανά δρομολόγιο.
Σύμη
Η γραμμή Σύμη – Ρόδος δόθηκε στη Σεμπέκο Lines Ν.Ε. με το Σεμπέκο, επτά δρομολόγια την εβδομάδα έως 19 Οκτωβρίου 2025, με μίσθωμα 3.068,22 ευρώ.
Το πρόγραμμα των επιδοτούμενων γραμμών στα Δωδεκάνησα εξασφαλίζει την ακτοπλοϊκή συνδεσιμότητα ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα νησιά. Με συμβάσεις που κυμαίνονται από λίγες εκατοντάδες έως και εκατό χιλιάδες ευρώ ανά δρομολόγιο, και με την υποχρέωση δωρεάν μετακίνησης για τους μόνιμους κατοίκους, πρόκειται για μια συνολική πολιτική στήριξης της νησιωτικότητας.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.